Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

r3 of soloist kopen ????

mikawoef
Forum-lid

mikawoef 29 mei 2008 16:21

DAG Cervelo liefhebbers

Ik had graag een Cervelo gekocht maar ben aan het twijfelen tussen een r3 of een soloist carbon .Heeft er iemand ervaring met de 2 en weet iemand waar ik deze beide fietsen eventueel kan testen. Ben zelf van Belgie dus graag een adresje niet te ver in Nederland .IK rijd wekelijks een tourtocht met enkele heuveltjes dus geen beklimmingen van 10 tot 20 km.Graag jullie reactie op mijn vraag.
cervelo r3 dura ace 7800 veltec speed carbon 6.0
cervelo slc-sl dura ace 7900 vumaquad zipp 343
corratec revo team xtr

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 29 mei 2008 16:25

Casran heeft ze beiden en schreef er laatste iets over. Ook TS Biker en SpEric hebben op beiden gereden. TS Biker is overigens Cervelo dealer (in België], bij hem kun je ongetwijfeld proefrijden op beiden.
Over mijn R3 was ik uitermate tevreden: een lichte en comfortabele fiets waarop ik me heel goed voelde. Vaak hoorde ik over de SLC dat de fiets een pak harder was, en benieuwd ging ik er dan ook de baan mee op. Uiteindelijk kon ik vaststellen dat ik nooit eerder met een fiets reed die zo strak weet waar hij naartoe stuurt: ongelooflijk direct in afdalingen en bochtenwerk, en heel reactief in demarrages. Een echt racebeest. De fiets is inderdaad harder dan een R3, en bijgevolg wat minder geschikt voor Vlaams kasseiwerk. Toch vind ik de SLC-SL helemaal niet oncomfortabel. Ik leg er probleemloos duurtrainingen tot 6u op af (ik reed de toertocht "De Waalse Pijl" ermee), en de fiets vermoeit me hoegenaamd niet.
Aan beiden doe je geen miskoop, de R3 is een fractie comfortabeler en de SLC stuurt een fractie scherper en is aerodynamischer. Koop je een SLC neem dan wel hoge velgen anders komt het uiterlijk niet goed tot z'n recht. Rijd je veel over kasseien zou ik zonder meer de R3 nemen. De R3 is iets goedkoper en een iets lichter dacht ik.

miche
Forum-lid

miche 17 jun 2008 12:48

je kan inderdaad bij TS Biker gaan proefrijden maar ik denk dat het het beste is voor je tourtocht zou je misschien slc-sl of r3. Ik weet niet of dat slc-sl binnen de prijzen valt maar ik zou voor je heuveltjes toch een r3 kopen en ook als je misschien iets steilere bergen gaat rijden is r3 beter
gelleke

mikawoef
Forum-lid

mikawoef 17 jun 2008 15:56

heb ondertussen een witte r3 besteld dacht ook wel dat dit de beste keuze was
cervelo r3 dura ace 7800 veltec speed carbon 6.0
cervelo slc-sl dura ace 7900 vumaquad zipp 343
corratec revo team xtr

Plaats reactie