Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Polar cs100 steeds storing, maar geen Probleem volgens Polar

leich
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 mei 2004 14:52

leich 25 mei 2008 18:41

Diogenes schreef:Oh? Springt jouw meter ook continu op pause? Dat ding van mij is werkelijk onbruikbaar. Ik snap niet dat ze bij Polar niet begrijpen dat je dat ding niet voor de grap 2x terug stuurt. Het is volgens mij onmogelik dat hij daar storingsvrij is en bij mij continu problemen geeft.

Diogenes


Ik heb precies hetzelfde, met s725x, continue springt dat ding op pauze. Met name op lange afstanden (als je het in 1e instantie niet in de gaten hebt), is dat echt ontzettend fijn :-(

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 25 mei 2008 18:47

Ik denk dat het een goed idee is om onze klachten eens te bundelen en Polar hiermee te confronteren.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

kikkie
Forum-lid
Berichten: 794
Lid geworden op: 30 mei 2006 01:15

kikkie 25 mei 2008 19:39

ik vind het metname is koers poep en poep iritant. ik gebruik tijdens het koersen de afstandsteller om de koers in te schatten. hij springt idd telkens op pauze, voor maar voor een paar minuten, maar in een koers van 120km kom ik regelmatig bij 100km op de teller al over de streep. iemadn een goed alternatief? miachien losse HF en losse snelheidsteller?
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 25 mei 2008 21:16

Gezien dit probleem en het grote aantal reacties, lijkt het mij een goed artikel voor onze redactie van FIETS!

Misschien kunnen zij een wat testen er op los laten en de fabrikant hiermee confronteren. Ander bestaat er nog ee progamma als Kassa of Radar!

Vraag: Pakt de redactie van Fiets dde handschoen op?
Gerardo

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 25 mei 2008 21:41

Ze adverteren veel in FIETS, dus ik vraag het mij af of zij er veel zin in hebben.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

osensei
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 25 feb 2008 18:20

osensei 25 mei 2008 23:13

Ik heb twee fietsen, op allebei de fietsen een CS200cad. Op maar een van de twee fietsen heb ik de "pauze"storing, en wel met allebei de meters.
Overige metingen worden overigens wel aangegeven, alleen dus pauze voor snelheid/afstand.
Argh, was ik maar half zo goed als de uitstraling van mijn fiets!!

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 25 mei 2008 23:36

Het ligt dus waarschijnlijk aan de sensor op de vork. Dat leek mij ook al waarschijnlijk.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 26 mei 2008 01:26

Dat is mijn idee ook. Bij mij zit het hem daarin. Het doet me een beetje denken aan de lege staat van de sensor zoals ik hem (nieuw) kreeg. Krijg ik een telefoontje van Polar: We hebben niets kunnen vinden. Krijg ik hem teruggestuurd, zitten er twee rapportjes in: De ene zegt dat de batterij van de sensor leeg was en dus vervangen, de tweede zegt dat er niets aan de hand is... Humor...

rabl
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 apr 2008 17:13

rabl 27 mei 2008 00:09

Ook mijn Polar cs 100 werkt niet vlekkelos. Snelheid en afstand wel, maar hartslag doet laatste week regelmatig raar, waar dit de 1e maanden prima ging. Heb 'm dit seizoen nieuw.
Dacht in 1e insantie dat het aan de hartslagband batterij lag (die is wel al ruim 2 jaar oud), ga daar een nieuwe inzetten, maar begin met deze hele klaagzang in dit topic toch het gevoel te krijgen dat het geen goed product is?
RABL

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 27 mei 2008 01:31

Ik heb een jaartje terug eens een cs100 "gewonnen". Nu ligt hij ergens op een vuilnisbelt.

ft
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 jul 2007 15:07

ft 27 mei 2008 18:17

Ik rij bijna 3 jaar rond met een CS200. Eigenlijk tot voor kort geen probleem.
Betreffende het automatisch op pauze springen:
er zitten 2 opties op je CS, handmatig pauzeren en automatisch. In geval dat je snelheidssensor geen signaal afgeeft zal je ingeval van automatisch de teller op pauze springen (alsof je gestopt bent). Stel je handmatig in dat zal je snelheid op 0 springen (en je afstand dus ook niet gemeten worden) Op pauze springen heeft dus redelijker wijs met je (ontbreken van het) signaal van je snelheidssensor te maken.

Het probleem wat zich bij mij de laatste tijd voordoet is de onmogelijke hartslagfrequenties. Je ziet het hartje op je teller knipperen maar geeft 0 aan of continue 79 spm (terwijl dit qua inspanning onmogelijk is) danweer 220+ waarna hij weer volledig wegvalt. Dit ondanks het nat maken van de band voor starten etc. Inmiddels de batterij van de band vervangen, helpt niet. Volgende stap: vervangen van de band. Als dat niet helpt....recyclen dan maar
het hoeft niet snel, als het maar hard gaat

seger
Forum-lid
Berichten: 887
Lid geworden op: 08 apr 2007 21:03

seger 27 mei 2008 18:20

FT schreef: Het probleem wat zich bij mij de laatste tijd voordoet is de onmogelijke hartslagfrequenties. Je ziet het hartje op je teller knipperen maar geeft 0 aan of continue 79 spm (terwijl dit qua inspanning onmogelijk is) danweer 220+ waarna hij weer volledig wegvalt. Dit ondanks het nat maken van de band voor starten etc. Inmiddels de batterij van de band vervangen, helpt niet. Volgende stap: vervangen van de band. Als dat niet helpt....recyclen dan maar


Ik heb hetzelfde probleem met een Polar F6. Is al een keer teruggeweest bij Polar. Kreeg hem terug met de mededeling dat de batterij zwak was. Die is dus vervangen. Heeft het probleem echter niet opgelost. Zoals het er nu naar uitziet, komt het door het klapperen van het shirt, al dan niet met lange rits. Thermohemd ertussen maakt niet uit. Ik ga het nog een keer met een andere borstband proberen en anders terug naar de winkel. Zo kan ik er niks mee.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

Plaats reactie