Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Polar cs100 steeds storing, maar geen Probleem volgens Polar

marceldielissen
Forum-lid

marceldielissen 28 mei 2008 16:22

dstentler schreef: De laatste 30km had ik eindelijk HF maar helaas geen snelheid meer....

Lag dat aan de Polar of de conditie?

dstentler

dstentler 28 mei 2008 16:30

Lag dat aan de Polar of de conditie?
Even off topic dan maar...
Haha scherp ;)
Maar het lag duidelijk aan de Polar. Rond de 110 km had ik een punt waar ik even doorheen moest komen, daarna hebben we in de stortregen ruim boven de 30 gereden (stiekem meegekeken op de teller van mijn maatje lol).

Maargoed, echt van het ene op het andere moment: "piep", snelheid --, hartslag wergeven. Onbegrijpelijk.

tochnics
Forum-lid

tochnics 29 mei 2008 02:39

de dubbele hartslag en snelheid zijn zeer knullig
gelukkig gebruik ik alleen de cadans en die doet het altijd goed op mn cs300cadans
dat je de batterij niet kan vervangen op de zender(op mijn model) vindt ik waardeloos
dat je bij sommige de batterij niet kan vervangen van de zender is ook bout
bij polar zij ze ook van de pot gerukt
als je n dingetje laat repareren hangen ze er n bon aan die zo maar het dubbelle is van de prijs van het apparaat zelf opnieuw kopen
maar mijn draadloze cadans werkt goed dus ik blijf ermee rijden

ft
Forum-lid

ft 01 jun 2008 12:46

gisteren met een nieuwe borstband gereden.
Problemen die ik had met hartslag lijken te zijn verdwenen. De levensduur van de borstband is dus ook niet onbeperkt(bij mij <3 jaar). Ik geef ruiterlijk toe, ik heb hem niet elke keer schoongemaakt na een rondje fietsen en dat heeft hem waarschijnlijk de nek omgedaan. Het is een blijft natuurlijk elektronica en daardoor gevoelig spul.

Voor de mensen met problemen met de snelheidssensor.
Afstand van sensor tot stuurunit: 40 cm
Afstand magneet tot sensor: 5 mm
positie magneet tov sensor: precies in het midden

Ik heb bij deze waarden nagenoeg geen last van wegvallen van het signaal.
het hoeft niet snel, als het maar hard gaat

auke
Forum-lid

auke 07 jun 2008 18:50

Eikels van Polar. Mijn CS400 door de fietsenmaker op laten sturen, met op een briefje geschreven de waslijst aan problemen (geen gemiddelde, geen riding time, geen hoogtemeting, geen grafiekuitlezing, etc.). Een week later krijg ik een bericht dat de cs400 weer terug is. Wat hebben ze gedaan? Alleen het batterijtje vervangen van de borstband. Maar de problemen zijn nog steeds niet opgelost. Ze hebben waarschijnlijk niet eens het briefje gelezen. Dat gaat dus weer een week duren, wat een sukkels... En is mijn zadelpen ook al geknapt en is mijn fsa bracketcup er ook al spontaan uitgerammeld...., ja het zit soms tegen op een dag. Maar goed dat ik Polar overal de schuld van kan geven, haha ;)

seger
Forum-lid

seger 07 jun 2008 18:59

Na de eerste keer opsturen, had Polar ook alleen de batterij van de borstband vervangen. Hielp natuurlijk helemaal niks. Nu heb ik gister een nieuwe borstband gekregen. Morgen ga ik kijken of de problemen verholpen zijn... Ik hoop het.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

bull
Forum-lid

Gebruikersavatar bull 18 jul 2008 17:21

Ik ga mijn CS200cad zo weg brengen. Ik houd problemen met hartslag- en snelheidsregistraties. De fm erkent de problemen en zegt dat er een softwareupdate is voor de oude CS modellen (tot ca. 1 mei 2008).

Ben benieuwd, houd jullie op de hoogte.
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

sirbas
Forum-lid

sirbas 18 jul 2008 17:53

Had ook issues met hartslag registratie (>220 bpm bij een afdaling met meer dan 70 km/h gedurende bijna 20 minuten) Spul opgestuurd op aanraden van Futurumshop. Mijn CS200CAD is pas teruggekomen met een nieuwe band voor de hartslagmeter omdat de geleiding minder zou zijn (!) Lijkt me nou niet echt de verklaring.
Ook had ik na een bui continue gekraak uit de speaker. Hierbij hebben ze iets in de unit vervangen...(kortsluiting staat er op het rapportje)
Van een software update heb ik niet gehoord. Wel is het zo dat Polar inmiddels een nieuwe hardware revisie heeft uitgebracht die minder storingsgevoelig zou moeten zijn.
Ik heb hier meteen om gevraagd ter omruiling aangezien de problemen zich bij mij al binnen twee maanden na aanschaf aandeden, maar Polar gaf hier geen gehoor aan.
Inmiddels valt met regelmaat de cadansregistratie weg...om gek van te worden!

diogenes
Forum-lid

diogenes 18 jul 2008 18:40

Ik heb inmiddels een lichtgewicht Cateye teller met draad gekocht. Nooit meer storing!

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

bull
Forum-lid

Gebruikersavatar bull 12 aug 2008 22:18

Ik heb mijn polar net weer opgehaald. Is een maand weg geweest. Ze waren hem kwijt geraakt met de post.?! Het enige dat vervangen is is de snelheidsensor. Voor de rest heeft polar geen storingen gemeten. Ik heb er nog niet mee gefietst. Ik houd jullie op de hoogte.
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

sprintbom
Forum-lid

sprintbom 13 aug 2008 11:18

Ik had ook problemen met mijn CS 200 en volgens Polar belgie was er niks mis mee. Kreeg wel een nieuwe band en volgens hen was er toch niks mis. Raar!

Nu een CS 600 gekocht, ik ben benieuwd!

itsme
Forum-lid

itsme 16 aug 2008 01:31

Weet er iemand hoe je kunt zien of je een nieuw model hebt of niet ? Ik lees namelijk een stukje terug over een hardware revisie.

Alvast bedankt
een fietser

Plaats reactie