Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Polar cs100 steeds storing, maar geen Probleem volgens Polar

crankzinnig
Forum-lid

crankzinnig 01 mei 2010 19:01

Mijn CS100 is ook niet geheel storingsvrij. Op vaste plaatsen (vooral in het buitengebied) gaat de snelheids- en afstandmeting op de pauzestand. Volgens mij wordt deze storing veroorzaakt door andere signalen. Bij hoogspanningsmasten geen probleem.
It\'s not a hill, it\'s a mountain as you start out the climb

diogenes
Forum-lid

diogenes 01 mei 2010 19:13

Ik heb het hele Polarverhaal afgesloten. Ik heb er 2 liggen die ik bijna nooit heb gebruikt en die beide zeer vaak storing geven. Ik heb gewoon weer een Cateye op mijn fiets zitten.
Velgenfluisteraar

Florezido

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 02 mei 2010 14:49

Polar begint bij mij ook een beetje uit de gratie te geraken.......zei een gefrusteerde iMac bezitter ;)
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

rickyb
Forum-lid

rickyb 02 mei 2010 18:16

FW schreef:Nou dat heb ik dus ook maar je zou toch verwachten dat zo'n duur apparaat niet zo beïnvloed zou mogen worden. Ik weet ook exact waar ik niet langs moet fietsen om mijn meter op tilt te krijgen. Bij mij moet ik hem in 2 van de 3 gevallen volledig herstarten en ben ik dus mijn verdere meting kwijt... Ik koop nooit meer een cs200 in elk geval.

Volgens mij is dat bij de "oude" sensoren het geval, maar de nieuwe W.I.N.D. niet.
die zitten op de duurdere modellen.

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 03 mei 2010 01:48

Klopt. Ik heb de cx800 bike met W.I.N.D. en die werkt naar volle tevredenheid; vrijwel nooit storing. Ik kan alleen niets met de software aanvangen :(
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

vvoister
Forum-lid

Gebruikersavatar vvoister 03 mei 2010 12:01

Ik heb ook een CX 800. geen problemen. De software werkt ook prima. Wel even een gedoe om alles uit te vogelen. Ik krijg alles keurig netjes in schema op de PC. Heb ook mijn Cateye er tijdleijk naast gehouden om de meetgegevens te controleren, maar ze gaven allebei dezelfde waardes.
Specialized tarmac sl4 expert
Trek 2.5
Vainqueur du Géant de Provence

ajhoff
Forum-lid

ajhoff 03 mei 2010 13:03

Heb ook de 800 en geen problemen.

Ik begin me steeds meer af te vragen of het probleem in de Polars zit of dat er steeds meer storing in dit land optreedt door allerlei andere draadloze apparatuur. Al die apparatuur werkt op een zeer beperkt frequentiebereik.

Polar kan natuurlijk moeilijk verbieden dat er andere apparatuur geplaatst wordt :)

gotcha
Forum-lid

gotcha 03 mei 2010 14:08

pffff,als ik dit allemaal lees kan ik gewoon maar zeggen/besluiten dat polar
gewoon dure brol is!!!
Heb zelf 1500km met cs200cad gereden,hartslag en cadans geen echte problemen
mee gehad maar de snelheidsmeting was om frustrerend van te worden :(
Steeds als ik boven de 35km/h ging begon die te mankeren en foute snelheid door
te geven of in pause te vallen.
'K heb die brol er gewoon afgesmeten en even bij bikegear (is 5km van mijn deur) gereden.Daar stond de sigma Rocx 8.0 in reklame (voor 128euro) en heb deze gekocht. Qua afwerking veel mooier ook overzichtelijker,meer opties en tot nu toe nog geen problemen gehad zoals bij de polar.

ajhoff
Forum-lid

ajhoff 03 mei 2010 16:25

Gotcha schreef:pffff,als ik dit allemaal lees kan ik gewoon maar zeggen/besluiten dat polar
gewoon dure brol is!!!

De Sigma heeft digitale codering van het signaal, bij Polar heet dat W.I.N.D. De goedkopere Polar's zoals de CS100 hebben een "ouderwets", niet digtaal systeem.

Wil dus wel geloven dat de Sigma beter is dan de analoge Polar. Blijft het feit dat Polar er niets aan kan doen dat het zo druk is in de Nederlandse Ether.

Vervelend? Ja dat zeker.

fizik
Forum-lid

fizik 03 mei 2010 17:48

Ik heb ook mijn Polar 200cad in de kliko gegooid. Niets is zo frustrerend als een snelheidsmeter die er constant mee ophoudt. Je hebt het ding gekocht om te meten. De mijne was prut. Ik heb nu een tellertje van 3 tientjes. Deze doet het prima. Geen enkele storing gehad tot nu toe.

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 03 mei 2010 17:56

Vvoister schreef:Ik heb ook een CX 800. geen problemen. De software werkt ook prima. Wel even een gedoe om alles uit te vogelen. Ik krijg alles keurig netjes in schema op de PC. Heb ook mijn Cateye er tijdleijk naast gehouden om de meetgegevens te controleren, maar ze gaven allebei dezelfde waardes.

Software probleem wordt bij mij veroorzaakt omwille het feit dat ik een mac heb. Daar maar polar geen software voor! Gewoonweg belachelijk en ik weiger om een dos partitie op mij mac te gaan zetten....

rideitall
Forum-lid

rideitall 31 mei 2010 18:49

Hierbij ook even mijn ergernis, ik heb een CS100 van inmiddels 3 jaar oud. Na het vervangen van de batterij werd deze binnen 2 weken ontladen. Met dit euvel heb ik contact opgenomen met Polar Nederland, zij vertelde mij dat dit opgelost kon worden voor <30 euro.
Na het opsturen en retour ontvangen van Polar is er een nieuwe batterij in de CS 100 gezet zonder enige aanpassing aan het ontladen, gevolg na 2 weken: lege batterij.
Opnieuw contact opgenomen met Polar waarbij mij verteld werd dat de elektronica vervangen zou worden, na een week ontving ik de Polar retour, maar het probleem nog niet opgelost: gevolg lege batterij.

Wederom contact opgenomen met Polar, maar de desbetreffende collega met wie ik contact had gehad werkt er niet meer en het zou allemaal niet meer onder garantie vallen, ik kan hem terugsturen, zodat deze gerepareerd kan worden, waarbij de prijs oploopt tot 80% van de nieuwwaarde.
Kosten die nutteloos gemaakt zijn worden niet geretourneerd, werd mij verteld. Ook al zijn de werkzaamheden niet goed uitgevoerd.

Nou dat is nu de service van Polar, voor mijn nooit meer een Polar!

Zo die frustratie is eruit.

Plaats reactie