Polar cs100 steeds storing, maar geen Probleem volgens Polar
-
- Forum-lid
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 15 jan 2009 14:14
CS400 idem, niks dan storingen en idioot hoge snelheden en trapfrequenties.
Mijn S702i springt aan als ik mijn laptop aan zet of soms gewoon in de auto
Rij nu met een garmin edge en op mijn koersfiets een cateye van 50 tientjes, voor mij nooit geen Polar meer.
Mijn S702i springt aan als ik mijn laptop aan zet of soms gewoon in de auto
Rij nu met een garmin edge en op mijn koersfiets een cateye van 50 tientjes, voor mij nooit geen Polar meer.
� De toestand in de bergen *
-
- Forum-lid
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 25 mar 2010 20:23
Wat een ellende allemaal ik ben er nu dus ook aan, na 20 maanden goede resultaten met mijn C100 en HP nu geheel geen snelheidsweergave meer. Lees op de site dat er een lampje moet knipperen op de speedsensor als het goed werkt, ik zie nergens een lampegat. Bij een Polar servicecentre in Eindhoven (juwelier) kunnen ze het niet meten wel het verhaal dat er twee types snelheidssensoren zijn een waarvan je van de een de batterij wel en de ander niet kunt vervangen. Die van mij is dus gesealed. Weet iemand hoe het zit? En is het normaal dat je na 20 maanden een nieuwe sensor moet kopen van ca. 30 Euro? Futurumshop geeft wel aanvullende info daar zou de batterij bij Polar WEL te vervangen zijn op de site en de handleiding lees je niets hierover. Denk dat ik maar weer een draadje moet gaan trekken....
Moots Rigormootis Rohloff
-
- Forum-lid
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 23 mei 2008 00:19
Zelf ben ik nu 2 jaar bezitter van de Polar CS600X en ik heb tot op heden nooit geen problemen gehad. Ook met mijn voorgaande Polars heb ik geen problemen ondervonden. De batterij van de borstband is dan 1x vervangen en verder geen problemen.
Ik heb juist heel veel problemen gehad met mijn eerste Catey teller. Dus smaken verschillen.
Ik heb juist heel veel problemen gehad met mijn eerste Catey teller. Dus smaken verschillen.
Mijn Polar s725X gaat gemiddeld 1x per seizoen richting het servicecentrum in Almere. Er is altijd wat, dan is het weer de sensor hier, dan weer de batterij daar.
Afijn, al bij al doet hij het meestal weer ongeveer 1 jaar probleemloos en dan begint het gezeur weer. Stuur het boeltje dan weer op naar Almere en rijd 1,5 week rond zonder teller (is ook aan te raden trouwens!).
Waarom ik mijn Polar niet vervang? Omdat ik niet de illusie heb dat het bij andere merken beter is.
Afijn, al bij al doet hij het meestal weer ongeveer 1 jaar probleemloos en dan begint het gezeur weer. Stuur het boeltje dan weer op naar Almere en rijd 1,5 week rond zonder teller (is ook aan te raden trouwens!).
Waarom ik mijn Polar niet vervang? Omdat ik niet de illusie heb dat het bij andere merken beter is.
Zelden problemen met de cs100.
Ik weet van 1 punt, dat als ik daar langs fiets, mijn teller van die rit op nul springt. Ik moet hem dan uit en aan zetten, daarna doet hij het weer.
Ik vermijd dat punt. Er zal daar een of andere sterke zendmast staan, o.i.d.
Iemand anders met de cs100 heeft daar precies hetzelfde.
Met andere merken kun je soortgelijke inteferenties krijgen.
Ik weet van 1 punt, dat als ik daar langs fiets, mijn teller van die rit op nul springt. Ik moet hem dan uit en aan zetten, daarna doet hij het weer.
Ik vermijd dat punt. Er zal daar een of andere sterke zendmast staan, o.i.d.
Iemand anders met de cs100 heeft daar precies hetzelfde.
Met andere merken kun je soortgelijke inteferenties krijgen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 31 jul 2005 12:38
- Locatie: Abu Dhabi, UAE
Zoals enige jaren gelden opgemerkt door mij op dit forum: Ik heb volgende ervaren met CS200: Tijdens hoge snelheden (dus waarom niet tijdens een afdaling) begint mijn shirt te flapperen/klapperen. Dit zorgt ervoor dat de hartslagmeter veel te hoge getallen doorgeeft. Als oplossing heb ik volgende gedaan/gemeld:
Bij constateren van veel the hoge HF: met 1 vrije hand (ja, op je eigen risico) de hartslagmeter wat strakker op je borst drukken, bij mij was het probleem binnen enige seconden verdwenen. Thuisgekomen ter voorbereiding van volgende ritten volgende uitgevoerd: hartslagmeterband wat strakker EN asymetrisch op de borst gaan dragen EN shirt wat strakker (laten) naaien. Bij mij was dit de oplossing
Bij constateren van veel the hoge HF: met 1 vrije hand (ja, op je eigen risico) de hartslagmeter wat strakker op je borst drukken, bij mij was het probleem binnen enige seconden verdwenen. Thuisgekomen ter voorbereiding van volgende ritten volgende uitgevoerd: hartslagmeterband wat strakker EN asymetrisch op de borst gaan dragen EN shirt wat strakker (laten) naaien. Bij mij was dit de oplossing
Diogenes schreef:O dat heb ik ook met de CS200: ik had net nog een hartslag van 220 tijdens de afdaling van de Lemelerberg. Mijn top lag op 88 km/h. Ook niet slecht. De grap is dat het nalezen van gegevens totaal niets meer zegt met deze waarden. De gegevens zijn dan compleet waardeloos. Dit is mijn derde en laatste Polar geweest.
Ik heb toevallig net een Cateye besteld met een draadj eeraan. IK ben het helemaal zat om met een ding te rijden, dat veel heeft gekost en zelfs als kilometerteller ongeschikt is, omdat 1/3 van je data wegvalt.
Mijn Polar ligt in de vuilnisbak Ik blijf mij er niet aan ergeren.
Diogenes
-
- Forum-lid
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 15 jan 2009 14:14
MrT schreef:Zelden problemen met de cs100.
Ik weet van 1 punt, dat als ik daar langs fiets, mijn teller van die rit op nul springt. Ik moet hem dan uit en aan zetten, daarna doet hij het weer.
Ik vermijd dat punt. Er zal daar een of andere sterke zendmast staan, o.i.d.
Iemand anders met de cs100 heeft daar precies hetzelfde.
Met andere merken kun je soortgelijke inteferenties krijgen.
Vorig jaar tijdens de Marmotte als vanaf de start op de CS100, totaal geen harstla en snelheid, terwijl ie in de dagen voorafgaand prima werkte.
Na afloop hoorde ik van een fietser op de camping dat ie precies het zelfde probleem had.
Heeft toch iets met storing/interferentie van andere apparaten te maken denk ik.
� De toestand in de bergen *
GBJ Hillman schreef: Heeft toch iets met storing/interferentie van andere apparaten te maken denk ik.
fizik schreef:Ook dat mag m.i. niet gebeuren met een dergelijke, toch duurdere, fietscomputer.
ja
en ELK apparaat hoe duur ook kan daar mee te maken hebben
dit is bijna niet uit te sluiten
door slim te ontwerpen is het wel sterk te minimaliseren
de cs100 is mijn eerste draadloze meter, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal
het kan best zijn dat andere meters dat veel minder hebben
bij mij heeft het tot nog toe, behalve op dat punt, niet tot problemen geleid
-
- Forum-lid
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 15 jan 2009 14:14
MrT schreef:GBJ Hillman schreef: Heeft toch iets met storing/interferentie van andere apparaten te maken denk ik.
fizik schreef:Ook dat mag m.i. niet gebeuren met een dergelijke, toch duurdere, fietscomputer.
ja
en ELK apparaat hoe duur ook kan daar mee te maken hebben
dit is bijna niet uit te sluiten
door slim te ontwerpen is het wel sterk te minimaliseren
de cs100 is mijn eerste draadloze meter, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal
het kan best zijn dat andere meters dat veel minder hebben
bij mij heeft het tot nog toe, behalve op dat punt, niet tot problemen geleid
Het hangt een beetje van de omgeving af denk ik. Heb na de cs100 een cs400 gekocht; is ook niet super.
In de omgeving waar ik veel fiets staan veel boerenbedrijven (melkvee en varkensschuren), als ik daar in de buurt kom valt of alles weg of ik rij ineens 236 km/u met een hartslag van 295 slagen.
Aan de andere kant; de s720i die ik heb staat op "autostart", zet ik mijn laptop aan dan begint ie spontaan te lopen.
Ook in de auto springt ie vaak spontaan aan, maar dat is merkte ik laatst als ik in de buurt van een gsm mast ben.
Ben nu tevreden met mijn Garmin edge en op mijn winterfiets staat weer een sigma tellertje. Heb bewust geen Polars meer gekocht.
� De toestand in de bergen *
-
- Forum-lid
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 25 mar 2010 20:23
Misschien nog een tip bij weergave problemen snelheidsmeter.
Zoals ik hier eerder al aangaf had ik plotseling geen snelheidsweergave meer, na het lezen van de rep/verzendkosten heb ik er gisteren een nieuwe besteld bij Futurum van 30 Euro en vanmorgen gemonteerd... nog geen weergave, kijk ik eens goed naar het magneetblokje en vergelijk het met de nieuwe... het magneetje zit er niet meer in, nu zit ik dus met 2 werkende snelheidssensoren en 30 Euro lichter....
Daarmee dit aanbod: complete set snelheidssensor vrijdag 18-6 nieuw geleverd via Futurum te koop voor 20 Euro incl verzenden NL
zie foto: http://picasaweb.google.com/mathieuse/S ... directlink
Van Polar heb ik inmiddels een nieuw magneetblokje ontvangen (dan wordt de set dus origineel compleet geleverd)
Zoals ik hier eerder al aangaf had ik plotseling geen snelheidsweergave meer, na het lezen van de rep/verzendkosten heb ik er gisteren een nieuwe besteld bij Futurum van 30 Euro en vanmorgen gemonteerd... nog geen weergave, kijk ik eens goed naar het magneetblokje en vergelijk het met de nieuwe... het magneetje zit er niet meer in, nu zit ik dus met 2 werkende snelheidssensoren en 30 Euro lichter....
Daarmee dit aanbod: complete set snelheidssensor vrijdag 18-6 nieuw geleverd via Futurum te koop voor 20 Euro incl verzenden NL
zie foto: http://picasaweb.google.com/mathieuse/S ... directlink
Van Polar heb ik inmiddels een nieuw magneetblokje ontvangen (dan wordt de set dus origineel compleet geleverd)
Moots Rigormootis Rohloff
't Enige is dat je over bepaalde modellen van Polar legio klachten leest en bijv. van Sigma, waar er ook veel van worden verkocht, hoor je veel minder.MrT schreef:en ELK apparaat hoe duur ook kan daar mee te maken hebben
dit is bijna niet uit te sluiten
door slim te ontwerpen is het wel sterk te minimaliseren