Maatvoering Castelli
Geachte Mede-forummers,
Heeft iemand enige ervaring met de maatvoering van Castelli? Vallen de shirts kleiner dan de meeste andere merken?
En iemand ervaring met de broeken?
Bij voorbaat dank!
Heeft iemand enige ervaring met de maatvoering van Castelli? Vallen de shirts kleiner dan de meeste andere merken?
En iemand ervaring met de broeken?
Bij voorbaat dank!
Stevens SCF 2 Ultegra SL / Stevens Vuelta Ultegra SL
- enrico-s-works
- Forum-lid
Castelli valt nogal klein. Ben 'maar' 1.75m en moet al een L hebben van zowel de broeken en shirts. Een M gaat net niet, zeg maar net niet comfortabel meer. Duik eens een pashok in.... Suc6
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Wielerkleding koop je op de breedte niet op de lengte. Je lengte doet er niet toe (op lange broeken na), zo rij ik zelf door m'n postuur met:
XS van Rogelli, maatje 2 van Bioracer en maat 1 van Lorini. Nu niet echt de maten die je zo verwachten op basis van m'n 1m88
XS van Rogelli, maatje 2 van Bioracer en maat 1 van Lorini. Nu niet echt de maten die je zo verwachten op basis van m'n 1m88
-
- Forum-lid HC
Maat L van broek, 1.84m en 75 kg is Italiaanse maatvoering en valt hierdoor wat kleiner dan normaal.
Maat M is te klein i.v.m. met de lengte van de bretels, die zitten dan echt te strak.
Maat M is te klein i.v.m. met de lengte van de bretels, die zitten dan echt te strak.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Als je een fietsbroek koopt, moet die dan echt spannen om je benen? Of gewoon aansluitend? Moet je er eigenlijk op letten dat de zeem niet t groot is, zodat die niet gaat schuren? Of is dit niet mogelijk?
Ik heb nu een castelli maatje L, leek in de winkel perfect, maar na een aantal keer koud gewassen te hebben, staan de elastieken nu toch in m'n billen gedrukt na het fietsen..
Ik heb nu een castelli maatje L, leek in de winkel perfect, maar na een aantal keer koud gewassen te hebben, staan de elastieken nu toch in m'n billen gedrukt na het fietsen..
-
- Forum-lid HC
Phils schreef:Als je een fietsbroek koopt, moet die dan echt spannen om je benen? Of gewoon aansluitend? Moet je er eigenlijk op letten dat de zeem niet t groot is, zodat die niet gaat schuren? Of is dit niet mogelijk?
Elastieken in je billen gedrukt, dat moet je me toch eens uitleggen???
-
- Forum-lid HC
Een beetje rood op de huid kan geen kwaad, zolang het als je broek uittrekt snel wegtrekt.
Als je er echt last van heb, en er dus huidbeschadiging aan overhoud, dan zit de broek echt te krap!
Als je er echt last van heb, en er dus huidbeschadiging aan overhoud, dan zit de broek echt te krap!