Compact of triple?
Hallo allemaal,
Ik zit met de volgende vraag. 9 augustus ga ik luik-bastenaken-luik rijden. Op dit moment heb ik op mijn fiets een dubbel zitten. Hiermee kom ik de bergen waarschijnlijk niet op. Moet ik nu kiezen voor alleen een nieuwe compact cranckstel met een andere cassette achter of moet ik toch iets meer betalen en voor een triple kiezen?
Ik zit met de volgende vraag. 9 augustus ga ik luik-bastenaken-luik rijden. Op dit moment heb ik op mijn fiets een dubbel zitten. Hiermee kom ik de bergen waarschijnlijk niet op. Moet ik nu kiezen voor alleen een nieuwe compact cranckstel met een andere cassette achter of moet ik toch iets meer betalen en voor een triple kiezen?
Alsjeblieft niet weer... gebruik even de zoekfunctie...
Compact is de goedkoopste optie, de beste optie is een triple. Niet omdat je daar lichter mee kan fietsen, maar omdat je daar het hele jaar het meest aan hebt.
leesvoer
leesvoer 2
nog meer leesvoer
en nog eentje
en we gaan nog even door
nog eentje
en nog eentje
nog een
Compact is de goedkoopste optie, de beste optie is een triple. Niet omdat je daar lichter mee kan fietsen, maar omdat je daar het hele jaar het meest aan hebt.
leesvoer
leesvoer 2
nog meer leesvoer
en nog eentje
en we gaan nog even door
nog eentje
en nog eentje
nog een
-
- Forum-lid
- Berichten: 1665
- Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34
Ik blijf bij mijn stelling: compact met verwisselen van de binnenbladen.
Zo gedaan, geen geklooi met half versleten kettingen op nieuwe kroontjes, niet gans het jaar dat triplegedoe voor die paar keer dat je die superkleine versnellingen nodig hebt, veel eleganter...
Ik zie niets anders dan voordelen. Maar dat is mijn mening uiteraard.
Zo gedaan, geen geklooi met half versleten kettingen op nieuwe kroontjes, niet gans het jaar dat triplegedoe voor die paar keer dat je die superkleine versnellingen nodig hebt, veel eleganter...
Ik zie niets anders dan voordelen. Maar dat is mijn mening uiteraard.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Naar mijn mening mogen mensen die het nu nog wagen een NIEUW topic te openen over compact v.s. tripple geband worden. (En zo'n topic moet direct dicht)
Maar ook ik kan het mis hebben
Maar ook ik kan het mis hebben
Beetje laten zakken en opnieuw spannen, that's it.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Corniel schreef:Naar mijn mening mogen mensen die het nu nog wagen een NIEUW topic te openen over compact v.s. tripple geband worden. (En zo'n topic moet direct dicht)
Maar ook ik kan het mis hebben
Korrel schreef:vraag, bij monteren van een compact zal je mogelijk je voorder. moeten laten zakken, hoe kom je dat uit met de kabellengte. moet je deze aanpassen ?
havana schreef:Beetje laten zakken en opnieuw spannen, that's it.
Misschien toch nieuwe inzichten voor sommige .
What makes the boat go faster?
Ijzeren Briek schreef:Ik blijf bij mijn stelling: compact met verwisselen van de binnenbladen.
Zo gedaan, geen geklooi met half versleten kettingen op nieuwe kroontjes, niet gans het jaar dat triplegedoe voor die paar keer dat je die superkleine versnellingen nodig hebt, veel eleganter...
Ik zie niets anders dan voordelen. Maar dat is mijn mening uiteraard.
sinds wanneer is een compact elegant!? vond het er niet uit zien gisteren op de kronplatz (giro). smaken verschillen gelukkig
en nu basta, pak ff de fiets van vorige maand uit de kattebak.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1665
- Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34
sinds wanneer is een compact elegant!? vond het er niet uit zien gisteren op de kronplatz (giro). smaken verschillen gelukkig
en nu basta, pak ff de fiets van vorige maand uit de kattebak.[/quote]
Compact is toch veel eleganter dan een triple, laat daar geen twijfel over bestaan.
Maar dat zal dan inderdaad smaakgebonden zijn.
Wat de Fiets betreft: ze hebben het ook niet altijd bij het rechte eind hoor.
Heel dat triple/compact gedoe komt volgens mij hier op neer: met een triple heb je de ganse range van de Noordzee tot de Alpen bij je en dat is overbodig. Met een compact en een 34-36-39 binnenblad pas je je range aan aan het parcours, vlak, Ardennen of Alpen.
Maar dat is zoals gezegd mijn mening.
en nu basta, pak ff de fiets van vorige maand uit de kattebak.[/quote]
Compact is toch veel eleganter dan een triple, laat daar geen twijfel over bestaan.
Maar dat zal dan inderdaad smaakgebonden zijn.
Wat de Fiets betreft: ze hebben het ook niet altijd bij het rechte eind hoor.
Heel dat triple/compact gedoe komt volgens mij hier op neer: met een triple heb je de ganse range van de Noordzee tot de Alpen bij je en dat is overbodig. Met een compact en een 34-36-39 binnenblad pas je je range aan aan het parcours, vlak, Ardennen of Alpen.
Maar dat is zoals gezegd mijn mening.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Waar je voor kiest is ieders eigen keuze , maar laat ook iedereen daarom in hun waarde. Of het nu een compact , dubbel of triple betreft.
Wat maakt het nou uit waarmee je fiets , zolang je maar fietst en et plezier in welke mate ook.
Wat maakt het nou uit waarmee je fiets , zolang je maar fietst en et plezier in welke mate ook.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.