Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

shimano 7850 c24 cl

man123
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jan 2005 14:40

man123 04 jun 2008 10:30

Volgens wel ingelichte bron zouden bij een aantal wielen zo rond de 2000 km de spaken door de velg komen. Dit zou het euvel zijn wat dus eerst moest worden verholpen.

skimons
Forum-lid
Berichten: 2424
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:47
Locatie: Nijmegen

skimons 15 jun 2008 20:09

wielen spreken mij op technisch vlak zeer aan en zijn toch weer 300 gram lichter dan mijn bestaande DA-open pro set (waar verder niets bijzonders aan is). denk er sterk aan om een set te bestellen, maar ben wel op mijn tellen dat ik dat doe bij een shop waar de garantie-afhandeling goed is!

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 25 aug 2008 14:03

Al meer ervaringen met deze wielen? Ik wil deze winter mijn bontrager race lite wielen vervangen (is al mijn tweede set met steeds dezelfde problemen en ze zijn slap) door DA wielen (de 24 of 50 clinchers). Andere opties zijn nog de mavic carbone sl premium, de FFWD F4R of gewoon (om zeker kwaliteit te hebben) de fulcrum racing 1.

De shimano-wielen zouden qua looks het best passen bij mijn zwarte trek madone 5.2. Ik ben 186cm lang en weeg 74kg, ik doe geen competitie en rij meestal alleen op het vlakke aan een egaal strak tempo. Ik rij jaarlijks ongeveer 13 à 18OOOkm, dus de wielen moeten duurzaam zijn.
Dat beetje extra gewicht van de wielen (tov het totaalgewicht fiets-fietser) zal bergop wel niet zoveel uitmaken zeker?
Ik kick op klimmen maar woon in de polders, dus dat doe ik minder vaak.

Het probleem met mijn huidig wielen is dat ik dikwijls spaakbreuk/losse spaken en naafspeling heb. Ze vragen ook veel onderhoud zeker na natte ritten.
Vroeger had ik bijv. scirocco's en heb daar na 25000km niets van problemen mee gehad.

Iemand een mening?

mvg
bruno
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

vanderbulck
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 feb 2007 17:25

vanderbulck 25 aug 2008 15:08

Ik zou gaan voor de Mavic Cosmic Carbon Sl Premium (of als je nog ff kan wachten, de gewone Cosmic Sl's worden binnekort 30% goedkoper...) of de Fulcrum racing 1 wielen
Ben je zeker dat je goed zit...
BMC ProMachine - Sram Force - Zipp

mouse
Forum-lid
Berichten: 686
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:12

mouse 26 aug 2008 23:56

Ik heb zopas ook een zwarte trek 5.2 aangeschaft. Ik heb echter het frame laten opbouwen. Ik wou die bontrager wielen niet, omwille van al de negatieve kritiek. Nu rijd ik met mijn oude wielen zolang de CL's nog niet zijn geleverd. De wielen zijn in bestelling en worden volgende week geleverd.

Ik denk dat het zeer goede wielen zijn, echt top. Ik heb ze al gezien in het echt en ze echt mooi. Sommigen koersen er op, zonder problemen. Stijf en zeer sterk. Ze kunnen tegen een stootje.

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 27 aug 2008 00:17

mouse schreef:Ik heb zopas ook een zwarte trek 5.2 aangeschaft. Ik heb echter het frame laten opbouwen. Ik wou die bontrager wielen niet, omwille van al de negatieve kritiek. Nu rijd ik met mijn oude wielen zolang de CL's nog niet zijn geleverd. De wielen zijn in bestelling en worden volgende week geleverd.

Ik denk dat het zeer goede wielen zijn, echt top. Ik heb ze al gezien in het echt en ze echt mooi. Sommigen koersen er op, zonder problemen. Stijf en zeer sterk. Ze kunnen tegen een stootje.


Goeie zet van die wielen
;).
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

hamerke
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 jul 2008 16:48

hamerke 28 aug 2008 13:22

Ik heb die wielen al in mijn fiets staan van oktober vorig jaar. Ze zullen ondertussen al iets van een 6.000 km gelopen hebben, schat ik (gebruik nog een paar andere wielsets). Ervaringen zijn alleen maar positief: erg licht voor clincher-wielen en voelen stijf aan (een pak stijver dan bv Mavic Ksyrium Sl). Qua looks mogen de wielen zeker gezien worden.

mouse
Forum-lid
Berichten: 686
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:12

mouse 29 aug 2008 21:00

@hamerke

zijn dat dan testwielen of de definitieve productieversie?

hamerke
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 jul 2008 16:48

hamerke 30 aug 2008 13:47

mouse schreef:@hamerke

zijn dat dan testwielen of de definitieve productieversie?

Dat zijn de testwielen (in de velg staat prototype). Ik heb deze i.o. van Shimano een aantal maanden getest en op regelmatige tijdstippen feedback doorgestuurd. Ik weet niet in hoeverre deze verschillen van de productieversie. Ik heb de productieversie ook al eens gezien in de winkel en toen viel me op dat het carbon gedeelte meer glanst, bij mij is dat echt mat. Of er echt structurele verschillen zijn, weet ik niet. In ieder geval vind ik de wielen echt wel heel goed en ik kan de vergelijking maken met verschillende andere wielsets die ik hier staan heb.

delange
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 okt 2005 13:23

delange 06 sep 2008 20:06

Heeft iemand al foto's van deze wielen in de fiets?

Ik ben geinterseerd in deze wielen, lees goede dingen, maar veel wielerzaken hebben ze niet staan en de promo foto's van Shimano zeggen mij niet alles.

Alvast bedankt.
No pain, no gain.

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 06 sep 2008 20:16

ik heb de wielen sinds deze week in mijn bezit, als je en ogenblik geduld hebt ga ik even 'n foto maken :D

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 06 sep 2008 20:29

Eerst even mijn mening over de wielen, Het zijn enorm strakke, stijve en lichte wielen. Je meot er van houden om met dergelijik harde wielen te rijden, comfortabel zijn ze niet maar wel enorm stijf, ze sturen zeer direct en versnellen absurt snel. In mijn optiek ideale wielen maar zoals gezegd je moet van het harde oncomfortabele rijden en zeer directe rijden houden, maar zo'n post is niets zonder foto's dus hierbij dan de foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie