hallo,
ik ben over een paar maanden toe aan een nieuwe mountainbike, mijn oude sintesi begint toch wel erg hard te kreunen af en toe. maar ik ben in dubio over of het een fully moet gaan worden of een hardtail, ik ben arm student dus het budget ligt niet ver boven de 600 euro. ik heb marktplaats ed al verkent en ben tot het volgende gekomen
giant nrs, staan een paar leuke op alleen voorvork vaak niet je van het en MPH remmen.....:S
trek fuel
gary fisher sugar
iemand nog tips, leuke aanbiedingen...of toch maar een hardtail...
budget fully
-
- Forum-lid
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 04 okt 2007 20:57
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
Ik ben van mening dat je hier in de lage landen eigenlijk geen fully nodig hebt. Het is hier relatief vlak etc. MPH remmen zijn inderdaad niet al te veel positieve geruchten over te vinden (lekken/roesten). Voor jouw budget zou ik zoeken voor een 2dehands hardtail. Heb je een redelijke afmontage, en een prima vork. Schijfremmen of HS33 zijn meestal wel oké, ofwel een setje XT/XTR of een van de duurdere modellen Avid SD v-brakes vinden. Vorken heb je je neem ik aan al in verdiept als ik je post lees.
Succes d'r mee .
Succes d'r mee .
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
Weys KTM Racing Team
-
- Forum-lid
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 08 apr 2007 20:59
Voor dat je een Fully gaat rijden moet dit soort fietsen ook getest hebben
Ik ben op de testdag van het blad fiets geweest in Arnhem.
Want voor de een voldoet een Fully en voor een ander een hardtail
Ik rij al 10 jaar hardtail maar ik ging naar Arnhem om een Fully te testen
en dan kan je pas een oordeel geven.
En dat Pim zeg dat een Fully niet nodig is ,heb ik weer een andere mening
Ik heb een paar Fully's getest ik ga nooit meer terug naar een hardtail ,ik heb mijn mijn Fully al bestelt een BMC FOURSTROKE 03
Nou Cubemeister voor €600,00 heb geen goeie Fully maar wel een goeie hardtail.
Dus kijk rustig de kat uit de boom en bij twijfel nooit doen
Ciao PAPASILLY
Ik ben op de testdag van het blad fiets geweest in Arnhem.
Want voor de een voldoet een Fully en voor een ander een hardtail
Ik rij al 10 jaar hardtail maar ik ging naar Arnhem om een Fully te testen
en dan kan je pas een oordeel geven.
En dat Pim zeg dat een Fully niet nodig is ,heb ik weer een andere mening
Ik heb een paar Fully's getest ik ga nooit meer terug naar een hardtail ,ik heb mijn mijn Fully al bestelt een BMC FOURSTROKE 03
Nou Cubemeister voor €600,00 heb geen goeie Fully maar wel een goeie hardtail.
Dus kijk rustig de kat uit de boom en bij twijfel nooit doen
Ciao PAPASILLY
-
- Forum-lid
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 04 okt 2007 20:57
heren,
bedankt voor uw reacties. ik heb het idee dat door de huidige stand der techniek fully's ook in nederland zeker een toegevoegde waarde hebben. ik heb een aantal maal met een fully gereden en paden met veel boomwortels en dergelijke remmen minder af met een fully dan een hardtail. dus ze zullen inderdaad voor sommigen voldoen. ik heb echter niet een dusdanig hoog budget...om naast mijn 2 racefietsen en cyclocrosser ook een dure fully aan te schaffen dus het gaat een wilier 18 carati worden hoogst waarschijnlijk.
bedankt voor uw reacties. ik heb het idee dat door de huidige stand der techniek fully's ook in nederland zeker een toegevoegde waarde hebben. ik heb een aantal maal met een fully gereden en paden met veel boomwortels en dergelijke remmen minder af met een fully dan een hardtail. dus ze zullen inderdaad voor sommigen voldoen. ik heb echter niet een dusdanig hoog budget...om naast mijn 2 racefietsen en cyclocrosser ook een dure fully aan te schaffen dus het gaat een wilier 18 carati worden hoogst waarschijnlijk.
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
-
- Forum-lid
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 08 apr 2007 20:59
Cubemeister dat is echt geen slechte keus
Voor dat ik ging testen stond bij mij op het verlang lijstje
De Wilier Rosso Rubino twee fietsmaten hebben dit Frame ook en dan zelf afmonteren.
En ze zijn zeer tevreden
Maar bij mij is het uiteindelijk de BMC geworden( Fully).
Als je de Wilier in je bezit is moet maar een paar foto's op de side zetten
Ciao papasilly
Life to ride
Ride to life
Voor dat ik ging testen stond bij mij op het verlang lijstje
De Wilier Rosso Rubino twee fietsmaten hebben dit Frame ook en dan zelf afmonteren.
En ze zijn zeer tevreden
Maar bij mij is het uiteindelijk de BMC geworden( Fully).
Als je de Wilier in je bezit is moet maar een paar foto's op de side zetten
Ciao papasilly
Life to ride
Ride to life
Ik denk dat je, als je kijkt naar de prijs-kwaliteit verhouding van Wilier, beter ook nog eventjes bij andere merken zou kunnen kijken. Wilier maakt mooie frames, waarvan de kwaliteit goed is, en daar betaal je ook voor. Ik ben echter van mening dat je in deze prijsklasse beter kunt kijken naar de kwaliteit van de onderdelen + een eenvoudig, niet te zwaar frame, dan een mooi (en dus vaak duurder), en niet te zwaar frame + wat mindere onderdelen.
Een pad met boomwortels kom je met enige behendigheid en stuurmanskunst net zo snel door als met een fully. Maar waarschijnlijk lukt dat alleen als je nog redelijk fit bent. In de kortere XC-wedstrijden die hier in Nederland vaak verreden worden (duren om en nabij het uur, varieert per wedstrijd), ben je m.i. beter af met een hardtail die over het algemeen wat lichter is dan een fully. En ach, laat iedereen rijden wattie graag rijdt!
Een pad met boomwortels kom je met enige behendigheid en stuurmanskunst net zo snel door als met een fully. Maar waarschijnlijk lukt dat alleen als je nog redelijk fit bent. In de kortere XC-wedstrijden die hier in Nederland vaak verreden worden (duren om en nabij het uur, varieert per wedstrijd), ben je m.i. beter af met een hardtail die over het algemeen wat lichter is dan een fully. En ach, laat iedereen rijden wattie graag rijdt!
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
Weys KTM Racing Team
P I M schreef:Ik denk dat je, als je kijkt naar de prijs-kwaliteit verhouding van Wilier, beter ook nog eventjes bij andere merken zou kunnen kijken. Wilier maakt mooie frames, waarvan de kwaliteit goed is, en daar betaal je ook voor. Ik ben echter van mening dat je in deze prijsklasse beter kunt kijken naar de kwaliteit van de onderdelen + een eenvoudig, niet te zwaar frame, dan een mooi (en dus vaak duurder), en niet te zwaar frame + wat mindere onderdelen.
Dat denk ik ook! denk eens aan Canyon bijvoorbeeld. Zijn erg goed bezig met ontwikkeling en komen vaak als een van de beste fietsen uit testen.
Alleen dalen gaat vanzelf!
-
- Forum-lid
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 04 okt 2007 20:57
De wilier is full XT dus zeker geen mindere onderdelen. ik heb niks tegen de prijsvechters als canyon en etc (heb een cube racefiets) maar de wilier is een mooi aanbod en als ik moet kiezen tussen een canyon, xtrail en etc of een wilier of colnago eagle bijvoorbeeld is voor mij de keuze snel gemaakt. het oog wil ook wat en ik heb daar een paar euro voor over. het is uiteindelijk een hardtail geworden ook omdat ik gewoon conservatief ben en altijd goede ervaring heb gehad met hardtails.
ik blijf echter van mening dat je op paden met veel hobbels sneller bent op een fully. je stuitert minder waardoor je gewoon makkelijker snelheid houdt, als ik inderdaad op topniveau zou willen mountainbiken zou een ultra lichte strakke hardtail mij aan de betere tijden helpen. maar het is mijn hobby dus een beetje extra comfort is nooit weg, ik denk dat je als je 1000 euro hebt en lekker op zondag met een stevig tempo door het bos wilt veel plezier kunt hebben van een fully. het is een vergelijkbare discussie met vaste/verende voorvorken. een gevoelskwestie misschien. feit is wel dat de laatste jaren erg goede fullies op de markt zijn gebracht die toch wel griezelig weinig van de eerdere nadelen van vol geveerd zijn hebben geelimineerd.
maar genoeg gelult, ik ga vrijdag voor de wilier kijken (een hardtail) puur omdat ik het een erg mooie fiets vindt voor dat geld. maar een fully zal zeker ooit eens mijn verzameling gaan versterken....
ik blijf echter van mening dat je op paden met veel hobbels sneller bent op een fully. je stuitert minder waardoor je gewoon makkelijker snelheid houdt, als ik inderdaad op topniveau zou willen mountainbiken zou een ultra lichte strakke hardtail mij aan de betere tijden helpen. maar het is mijn hobby dus een beetje extra comfort is nooit weg, ik denk dat je als je 1000 euro hebt en lekker op zondag met een stevig tempo door het bos wilt veel plezier kunt hebben van een fully. het is een vergelijkbare discussie met vaste/verende voorvorken. een gevoelskwestie misschien. feit is wel dat de laatste jaren erg goede fullies op de markt zijn gebracht die toch wel griezelig weinig van de eerdere nadelen van vol geveerd zijn hebben geelimineerd.
maar genoeg gelult, ik ga vrijdag voor de wilier kijken (een hardtail) puur omdat ik het een erg mooie fiets vindt voor dat geld. maar een fully zal zeker ooit eens mijn verzameling gaan versterken....
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr