Welke (sterke!!!) banden
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Ik heb gisteren bij Limburgs Mooiste denk ik een nieuw record gezet; vijf keer lek rijden in 1 tocht.
Dat in iedergeval niet ik had gister al 6 keer lek en sprak halverwege iemand die toen al 7 keer lek had.
Dus ik ben ook op zoek naar lekbestendigere banden, want 6 keer lek wil ik niet nog een keer meemaken.
En ik had mijn banden op 8 bar(in het begin dan)
Dat in iedergeval niet ik had gister al 6 keer lek en sprak halverwege iemand die toen al 7 keer lek had.
Dus ik ben ook op zoek naar lekbestendigere banden, want 6 keer lek wil ik niet nog een keer meemaken.
En ik had mijn banden op 8 bar(in het begin dan)
havana schreef:Nou dan ben je zo ongeveer de enige (al heb ik zelf ook nog nooit plat gestaan met die bandjes ), in het lekke banden topic vind je echt veel GP4000s klanten....
Het verschil tussen de GP en de GP4000 voel ik met name aan het comfort. De GP zijn duidelijk stugger. Als toerist is bochtengrip een zeer relatief begrip, alhoewel ik graag hard een afdaling mag nemen.
Misschien ben ik ook een uitzondering, maar ik heb ook nog nooit lek gehad met GP4000s. Ze hebben toch al behoorlijk wat slecht weer doorstaan.
Overigens met Rubino Pro's ook nooit lek gehad
heb al heeel lang de Michelin Pro 2 Race maar heb bijna NOOOIt lek... en als ik lek heb is het van een stootlek van het springen in een wedstrijd of uitwijken door de kant. Dusja maar het kan natuurlijk ook liggen aan het nakijken van je banden op steentjes enz.
http://michaelvanginneken.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Ik heb na 500 km met de gp4000 lek gereden. Dit kwam wel door glas, denk niet dat er veel banden zijn die daar bestand tegen zijn.
Ik wil ook een extra setje banden kopen en zat aan de 4000s te denken. Merk je veel verschil met de gewone grandprix banden?
Als ik in frankrijk fiets hoop ik natuurlijk niet lek te rijden maar een beetje grip tijdens een afdaling lijkt me ook wel prettig.
Ik wil ook een extra setje banden kopen en zat aan de 4000s te denken. Merk je veel verschil met de gewone grandprix banden?
Als ik in frankrijk fiets hoop ik natuurlijk niet lek te rijden maar een beetje grip tijdens een afdaling lijkt me ook wel prettig.
Gister twee keer lek met Schwalbe Blizzard. Die zaten onder mijn fiets toen ik hem anderhalve maand geleden kreeg, dus ik dacht dat dat na 1300 km nog wel moest kunnen. Niet dus! Waardeloze banden voor weer zoals gister.
Ik ga ze eraf halen en goede banden erop zetten. Ik denk aan GP4000S of Ultremo's.
Ik ga ze eraf halen en goede banden erop zetten. Ik denk aan GP4000S of Ultremo's.
Dank alllemaal voor de tips. Ik ga het nog even laten bezinken. Anaszi; er zitten Stelvio Lights op. Volgens de spec die ik op internet terugvond. Nogmaals; het ziet er briljant uit. Maar ik kan me gezien het gewicht goed wat voorstellen dat je er eerder lek mee rijdt. Het zegt ook niet alles want ik kwam een vent tegen op dezelfde fiets met dito banden en die had... 0 lekke banden. Dan word je er niet blijer op. In dat kader helpt Japie's posting dan wel weer.
-
- Forum-lid
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 12 mei 2007 21:30
Ik heb ook standaard Schalwbe Stelvio's onder mijn Koga Miyata Granracer, en ik vind ze niet zo lekbestendig.
Ik heb maar twee keer lek gereden in 2800 kilometer, maar ik rij alleen met mooi weer en ik ben een lichte rijder.
Beide keren reed ik over een lullig steentje en veroorzaakte dat een dubbel gat in mijn binnenband (snakebite?).
Ik zit te overwegen om Pro2 race banden te nemen voor lagere rolweerstand en lichter gewicht.
Ik heb maar twee keer lek gereden in 2800 kilometer, maar ik rij alleen met mooi weer en ik ben een lichte rijder.
Beide keren reed ik over een lullig steentje en veroorzaakte dat een dubbel gat in mijn binnenband (snakebite?).
Ik zit te overwegen om Pro2 race banden te nemen voor lagere rolweerstand en lichter gewicht.
Built for speed and driven by passion
met de grote keus van specifiek anti lek banden tegenwoordig is het zoeken naar degene die genoeg anti lek en levenduur biedt bij een redelijk rijcomfort
je kan een bontrager hardcase nemen die maar niet slijt of lek wil ,maar rijdt alsof je door de drassige akker rijdt
de eerder genoemde conti gp zijn dan een redelijke compromie
zelf rijd ik niet met anti lek banden maar met toerbandjes die wel bestendig zijn tegen snedes
wellicht voor n toertoch dat ik met bontrager race lite hardcase zal rijden of specialized roubaix bandjes
je kan een bontrager hardcase nemen die maar niet slijt of lek wil ,maar rijdt alsof je door de drassige akker rijdt
de eerder genoemde conti gp zijn dan een redelijke compromie
zelf rijd ik niet met anti lek banden maar met toerbandjes die wel bestendig zijn tegen snedes
wellicht voor n toertoch dat ik met bontrager race lite hardcase zal rijden of specialized roubaix bandjes
Waren je banden wel genoeg op spanning dan?Racing Luca schreef:Ik heb ook standaard Schalwbe Stelvio's onder mijn Koga Miyata Granracer, en ik vind ze niet zo lekbestendig.
Ik heb maar twee keer lek gereden in 2800 kilometer, maar ik rij alleen met mooi weer en ik ben een lichte rijder.
Beide keren reed ik over een lullig steentje en veroorzaakte dat een dubbel gat in mijn binnenband (snakebite?).
Ik zit te overwegen om Pro2 race banden te nemen voor lagere rolweerstand en lichter gewicht.
De Schwalbe Blizzard is een lekkere no nonsense trainingsband. Gaat nooit mis (geen lekken). Kosten zo'n € 15 per stuk.
Ik gebruik ook de Conti GP4000s, maar die zijn toch wat kwetsbaarder en een flink stuk duurder. En eerlijk gezegd kan ik niet echt voelen dat ze beter lopen.
Ik gebruik ook de Conti GP4000s, maar die zijn toch wat kwetsbaarder en een flink stuk duurder. En eerlijk gezegd kan ik niet echt voelen dat ze beter lopen.
in strijd met de zwaartekracht