Gazelle V8 of RedBull carbonSL3000
-
- Forum-lid
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 17 mei 2008 18:32
Help!
Ik twijfel tussen de gazelle V8 met titanium frame of de RedBull carbon SL3000.
Verschil in onderdelen vind ik niet zo belangrijk, beide hebben goede wielen
(Gazelle de Ultegra SL wielset en de RedBull Easton Circuit´s), gewicht van de gazelle is iets hoger.
Het belangrijkste voor mij is, welke biedt het meeste comfort? demping?
Graag jullie tips.
Groeten
Edwin
Ik twijfel tussen de gazelle V8 met titanium frame of de RedBull carbon SL3000.
Verschil in onderdelen vind ik niet zo belangrijk, beide hebben goede wielen
(Gazelle de Ultegra SL wielset en de RedBull Easton Circuit´s), gewicht van de gazelle is iets hoger.
Het belangrijkste voor mij is, welke biedt het meeste comfort? demping?
Graag jullie tips.
Groeten
Edwin
Titanium is comfortabeler dan wat dan ook. Gewicht is onbelangrijk hier. Ik zou kiezen voor een titanium farme met klassiek balhoofd (heb ik althans).
Ove rtitanium frames: Ik kan de frames van Habanero aanbevelen: goedkoop en goed met 5 jaar garantie en 50% crash replacement. Door de goedkope dollar zijn deze frames zeer interessant geprijsd. Van Nicholas zou ik ook naar kijken. Verder biedt Bikde-Discount nu een titanium fiets aan op de 'Radon" site.
Diogenes
Ove rtitanium frames: Ik kan de frames van Habanero aanbevelen: goedkoop en goed met 5 jaar garantie en 50% crash replacement. Door de goedkope dollar zijn deze frames zeer interessant geprijsd. Van Nicholas zou ik ook naar kijken. Verder biedt Bikde-Discount nu een titanium fiets aan op de 'Radon" site.
Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
Er staat: welke biedt het meeste demping en dat zal ongetwijfeld de fiets met het titanium frame zijn. Let er op dat je ook een zadel met titanium rails monteert en als het even kan een 27.2 mm diameter zadelpen (liefst ook van titanium). En dus geen oversized aluminium onderdelen.
Diogenes
Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
Ik kan me niet voorstellen dat de Carbon Sl de meeste demping biedt. Red Bulls staan nu eenmaal niet bekend om hun dempende eigenschappen (stijve frames). Ik denk dat de minder stijve V8 vriendelijker aanvoelt. Maar als je het voor elkaar krijgt ergens een proefrit te maken... Zeker doen. (de V8 is hier en daar met enige korting verkrijgbaar he...)
De V8: ik rijd er zelf op en ik vind het een geweldige fiets. Comfortabel, licht, en niet onbelangrijk, mooi!
Als je geen wedstrijden gaat rijden (of veel zeer stijl omhoog) vraag ik me sowieso af waarom je een carbonframe wilt.
Maar goed, ik ben vast niet de meest objectieve in dezer...
Als je geen wedstrijden gaat rijden (of veel zeer stijl omhoog) vraag ik me sowieso af waarom je een carbonframe wilt.
Maar goed, ik ben vast niet de meest objectieve in dezer...
Gefeliciteerd met je nieuwe fiets. En wij willen graag met je meevieren: picture please
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
-
- Forum-lid
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 20 mar 2006 17:22
Ik vind uit esthetisch oogpunt carbon mooier. Qua materiaal vind ik Titanium het mooist, maar de grote diameter van de carbon buizen vind ik dat argument overtreffen. Het maakt een fiets "vol" en niet zo fragiel.