Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Aanschaf nieuwe fiets

ramondriesen
Forum-lid

ramondriesen 26 mei 2008 23:51

Hoi

@diamant98 .Jouw easton vista's zijn dat de EA 50?

Ik wil nu gaan proberen ,bij de FM, of ik op de focus cayo ook eastons gemonteerd kan krijgen.Dit ligt dan ook aan de prijs die erbij komt.

Als ik zo op het forum lees zijn de Fulcrum racing 5 en 7 geen goede optie.Maar is
er ook iemand bekend met de racing 3?Dit in relatie tot het gewicht (> 95 kg.)

Als ik bij rose kijk naar bv.

http://www.roseversand.de/output/contro ... ail2=14639

In dit geval zal ik ong. 66 euro moeten bij betalen voor de EA70 easton's.

Hier heb ik dan wel ultegra afmontage ipv dura-ace bij de focus.

Komt nog bij dat je met problemen/service altijd naar duitsland moet terwijl ik de FM op de hoek heb zitten.

Kwa uiterlijk maken de fietsen niet erg veel verschil.

Ik ben er wel achter dat je niet zomaar ff een fiets koopt

Gr ramon

bigm
Forum-lid

bigm 26 mei 2008 23:59

ea50 is de vista en kan beamen dat ik de vistas erg fijn vind geen centje pijn bij 98 kg

de circuit worden gegarandeerd tot 150 kg

ramondriesen
Forum-lid

ramondriesen 27 mei 2008 00:13

Hoi

bedankt, ik weet nu iig om welke wielen het gaat.

Mijn broertje gaat morgen eens naar focus bellen wat er mogelijk is.

Gr. ramon

furk
Forum-lid

furk 27 mei 2008 00:21

Aangezien je triathlonaspiraties hebt, zou ik dat bij het uitzoeken van de juiste frame-maat in het achterhoofd houden. Als je een maat kleiner kiest, kun je een betere tijdritpositie creeeren. Het frame is niet alleen minder hoog, maar ook korter. op deze manier kun je korter en dieper zitten.

je zou ook nog een tijdritfiets kunnen nemen. Zowel stevens als cube hebben leuke tijdritfietsen waar wel een gewoon stuur en shifters opzitten:

stevens tria

cube aerium

Succes met je keuze!

bigm
Forum-lid

bigm 27 mei 2008 00:24

Furk schreef:Aangezien je triathlonaspiraties hebt, zou ik dat bij het uitzoeken van de juiste frame-maat in het achterhoofd houden. Als je een maat kleiner kiest, kun je een betere tijdritpositie creeeren. Het frame is niet alleen minder hoog, maar ook korter. op deze manier kun je korter en dieper zitten.

je zou ook nog een tijdritfiets kunnen nemen. Zowel stevens als cube hebben leuke tijdritfietsen waar wel een gewoon stuur en shifters opzitten:

stevens tria

cube aerium

Succes met je keuze!

dat was ook de reden dat ik met deze fiets aankwam zetten omdat je met een andere zadelpenadapter sp20 min of meer een triatlon fiets creeert
daar is dit frame speciaal voor bedoelt normaal zit er een sp26 op

http://www.roseversand.de/output/contro ... ail2=14717

ramondriesen
Forum-lid

ramondriesen 27 mei 2008 00:30

Hoi

Voor wat de triathlon betreft is dat een een of twee malige gebeurtenis en zal ik zoals het er nu uit ziet verder alleen gaan fietsen.

Kom waarschijnlijk toch al tussen de 52 of 54 uit.Zal in dit geval dan idd voor de kleiner maat kunnen kiezen.

Gr. ramon

ramondriesen
Forum-lid

ramondriesen 27 mei 2008 00:52

Hoi

@ bigM

wat betreft de red bull, die komt toch net een stukje boven mijn begroting uit .

Dan zijn in dit geval de andere 2 opties beter kwa prijs.
al zijn het geen carbon fietsen,Ik vind vooral de stevens wel een erg mooie fiets.
Ik ga even verder lezen

Gr ramon

tochnics
Forum-lid

tochnics 27 mei 2008 01:03

als je toch bij stevens en red bull kijkt kan je net zo goed bij een fatsoenlijke duitse fiets kijken zoals Bergamont en canyon
als ik jouw was zou ik voor n custom storck gaan, een betaalbare lichte en stevige fiets en de spullen erop die jij wilt

zoals genoemd hierboven is scott ook fijn
Trek zijn niet slap en traagsturend, het lag wel aan de rijders maar de laatste 8 tours zijn er wel meegewonnen en dat zal niet gauw n stevens of n red bull zijn

ramondriesen
Forum-lid

ramondriesen 27 mei 2008 01:11

Hoi

ik lees over stevens toch wel veel goede berichten.Op de canyon na zeggen de andere merken mij niet zoveel.

Zou het nog veel verschil maken tussen een carbon en/of aluminium frame ?Buiten het gewicht om dan?

Gr ramon

kaj1500
Forum-lid

kaj1500 27 mei 2008 01:15

met dit budget zou ik zeker voor een van de duitsers gaan. ook omdat ik begrijp dat je pas begonnen bent met fietsen? Als je het echt te pakken krijgt, komt die superfiets er toch wel...

Duitse fiets, tenzij je echt veel waarde aan lange garantie hecht
Ultegra afmontage, triple of compact, het verschil met dura ace is nauwelijks te merken
Easton is altijd goed, op wielen zou ik niet besparen

Bij veel fms kunnen ze trouwens met een eenvoudige meting een goede basisafstelling voor je creëeren
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.

diamant98
Forum-lid

diamant98 27 mei 2008 15:04

bij Van Eyck in Geel - België staan de vista's aan +/- 180 euro de EA 50 aan - als ik me niet vergis - 215 euro en de EA 50 SL (heb ik nu besteld) aan 250 euro.
Alle drie gegarandeerd tot 110 kg. De Vista daarvoor kan ik de gewichtsgrens zo goed als bevestigen :-)||
Dus zo duur zijn de wielen niet hé,

bijs
Forum-lid

bijs 27 mei 2008 17:03

Kijk eens naar een Stevens SCF2. Goed stijf monocoque carbon raceframe.
Komt goed uit de testen en is afgemonteerd met goede onderdelen. Met Utegra SL Euro 1999,- Veel waar voor je geld.
Heb zelf de SCF1. Rijdt echt super.
DB

Plaats reactie