Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

lak problemen cervelo soloist carbon + zadelpen probleem

gtrx
Forum-lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 01 jul 2006 01:06

gtrx 03 sep 2008 00:51

Ik gooi deze weer even omhoog.

Ik ben er nu achter dat het probleem niet bij me FM ligt maar bij Cervelo.
Hun kunnen vanaf een foto zien dat het te hard is aangedraaid is.

Het lak probleempje heeft te maken omdat het een gebruiksvoorwerp is.Wat ik uit het verhaal zo haal wat cervelo tegen me FM heeft gezegt is dat een cervelo alleen voor wedstrijd gebruik is bedoeld.En niet voor de fietser die een mooie fiets wil hebben.
bij wedstrijd gebruik word er niet zo nauw gekeken.

Me Fm heeft het hoog gegooit.Hun zullen volgend jaar geen cervelo meer dealen.

Ik heb het idee dat cervelo nu echt berg afwaarts gaat.In duitsland stopen meer dealers met het verkopen van cervelo.
Omdat de garantie gewoon 3 x niks is.

Toch jammer van zo'n merk wat zulke mooie fietsen maakt.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 03 sep 2008 01:04

gtrx schreef:Ik gooi deze weer even omhoog.

Ik ben er nu achter dat het probleem niet bij me FM ligt maar bij Cervelo.
Hun kunnen vanaf een foto zien dat het te hard is aangedraaid is.

Het lak probleempje heeft te maken omdat het een gebruiksvoorwerp is.Wat ik uit het verhaal zo haal wat cervelo tegen me FM heeft gezegt is dat een cervelo alleen voor wedstrijd gebruik is bedoeld.En niet voor de fietser die een mooie fiets wil hebben.
bij wedstrijd gebruik word er niet zo nauw gekeken.

Me Fm heeft het hoog gegooit.Hun zullen volgend jaar geen cervelo meer dealen.

Ik heb het idee dat cervelo nu echt berg afwaarts gaat.In duitsland stopen meer dealers met het verkopen van cervelo.
Omdat de garantie gewoon 3 x niks is.

Toch jammer van zo'n merk wat zulke mooie fietsen maakt.


Hoi,

Lijkt me allemaal nogal wat kort door de bocht. Kun je die email van Cervelo (namen e.d. weglatende) eens posten?
Beetje vreemd dat je dan de directe communicatie tussen Cervelo en je FM nooit hebt gezien.
Nu loop jij iets te posten wat Cervelo aan jouw FM ZOU hebben verteld.
Wellicht heeft je FM een fout gemaakt bij montage en gooit hij het nu over deze boeg?
Niet noodzakelijk maar het ZOU ook zomaar kunnen.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 03 sep 2008 01:11

gtrx schreef:Ik ben er nu achter dat het probleem niet bij me FM ligt maar bij Cervelo.
Hun kunnen vanaf een foto zien dat het te hard is aangedraaid is.
Dat aandraaien heeft je FM toch gedaan? Zo ja, dan moet hij idd voor de onkosten opdraaien.
Het lak probleempje heeft te maken omdat het een gebruiksvoorwerp is.Wat ik uit het verhaal zo haal wat cervelo tegen me FM heeft gezegt is dat een cervelo alleen voor wedstrijd gebruik is bedoeld.En niet voor de fietser die een mooie fiets wil hebben.
bij wedstrijd gebruik word er niet zo nauw gekeken.
...

Tsja, ik weet niet hoor, misschien heeft je FM een dikke duim? Kan me deze reactie zowat niet voorstellen eigenlijk.

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 03 sep 2008 01:14

kan me helemaal vinden in de reactie van zorro ,ik denk ook dat fm een foutje heeft gemaakt en de zaak nu omdraaid ,oftewel hij mag geen cervelo meer verkopen

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 03 sep 2008 10:32

Een merk dat dergelijke onzin verkoopt verdient inderdaad om snel bergafwaarts te gaan.
Echter aangezien Cervelo erg goed in marketing is en weet waar haar koperspubliek voornamelijk zit zullen ze imho nooit zoiets zeggen (en heeft je fietsenmaker of Veltec een dikke duim).

En inderdaad de scheuren zijn hoogstwaarschijnlijk een aandraaifout dus of van je fietsenmaker of van jou.

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 03 sep 2008 12:08

Ik kan deze verhalen ook niet rijmen met de verhalen die ik hoor bij mijn fietsenboer over cervelo.

Zonder iets meer feiten heb ik de neiging je fm niet helemaal te geloven

azerty
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 aug 2008 15:15

azerty 03 sep 2008 21:10

Kan ook wel zijn dat de fietsenmaker zonder het te 'willen' de zadel te hard heeft aangespannen.

Heb ook zo een geval gehad...
Momentsleutel bleek meer dan de helft fout te zijn...
die fm had er nooit aan gedacht dat die ondingen ook onderhoud nodig hebben.

gtrx
Forum-lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 01 jul 2006 01:06

gtrx 04 sep 2008 23:44

Ik heb ten eerste niet met Veltec te maken maar met tridynamic (duitsland)
Ik heb zelf met deze mensen gebeld omdat ik er niet uitkwam met mijn FM (was niet de baas zelf ).Toen ik zelf heb gebeld naar tridynamic had de man wat op en aan merkingen over me FM.Nagevraagt en dat klopte.Toen heeft de baas zich er mee bemoeid en toen op eens kon het wel met de zadelpen.

Te hard aan draaien geloof ik nooit in.Me zadel is van Selle San Marco Aspide Superleggera [is van carbon).De man van tridynamic zij dat deze te hard was aangedraaid.Ik zei hoe weet je dat dan ? Dat hadden ze gemeten in Canada zei die eerst.Later was het ..dat konden ze zien vanaf de foto.
Dus........

Ik heb een andere pen gekregen dit is nu opgelost.

Over de moment sleuteld gaat het het verhaal in mijn ogen ook niet (helemaal)op.
Heb een zipp stuur met een FSA stuurpen.Deze moet ook met zoveel nm aangedraaid worden.Als dit gedaan word en je gaat op het stuur hangen draai je hem zo om.
Ik geloof ook nooit dat iedere FM alles met zo'n sleutel aandraaid.

Lak probleempje :
Mijn fiets is nu bijna twee jaar oud +/- 14000 km.Oke gebruikers sporen komen een keer.Me FM heeft nog 3 x een soloist carbon er staan met 1 er van het zelfde probleem.Deze zijn dus nieuw 0km
De andere 2 kun je de lak nu al van zien op komen omdat deze niet gehecht heeft.Dus daar zal de lak ook van afkomen.(ik val weer in herhaling)

Mijn FM zegt nu.Bij zo'm duur frame mag dat niet gebeuren.Cervelo denkt daar anders over.
(Het is dus niet alleen mijn fiets) De FM verkoopt nu zo'n 2.5 jaar cervelo.Ze hadden vanaf het begin de hele cervelo familie in de showroom.Deze fietsen zijn daar als broodjes verkocht.Ik geef me FM gelijk als je er zoveel van hebt verkocht nu niet zo 1 2 3 afgescheept mag worden.

Een van de reden is dat ik naar duitsland ben gegaan is de eerlijkheid.Dat miste ik hier nogal bij de FM's in de buurd.

20veetee
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 28 jun 2005 02:11

20veetee 05 sep 2008 00:36

Gelijk heb je, een moment sleutel is onzin! Gewoon lekker hard aandraaien, zeker de San Marco Aspide Superleggera (Je weet waar superleggera voor staat he?) kan je lekker op gevoel vast draaien! No problem!

gtrx
Forum-lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 01 jul 2006 01:06

gtrx 05 sep 2008 01:26

Mij hoor je niet zeggen dat een moment sleutel onzin is.
Na dit geval heb ik beide fietsen naar de fm gebracht en gezegt..Draai alles maar aan zoals het moet.Zadel was geen probleem.Stuur was wel een probleem.

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3092
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 05 sep 2008 02:06

20veetee schreef:Gelijk heb je, een moment sleutel is onzin! Gewoon lekker hard aandraaien, zeker de San Marco Aspide Superleggera (Je weet waar superleggera voor staat he?) kan je lekker op gevoel vast draaien! No problem!


Nu ga je wel erg kort door de bocht. Of is het ironisch bedoeld? Die aandraaimomenten hebben ze niet voor niets bedacht. Met lichtgewicht spullen moet je nu eenmaal voorzichtiger zijn. Kan of wil je dat niet, koop het dan niet. En anders wel gewoon die momentsleutel gebruiken of zo stoer zijn om dan ook niet de fietsenmaker of fabrikant de schuld te geven als het stuk gaat. Dan zou het namelijk wel eens aan jezelf kunnen liggen.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 05 sep 2008 02:09

@jsparie: 't Is ironisch bedoeld van 20veetee ;)
superleggera = super licht



---
Ik vind 't maar wazig allemaal.. cervelo, veltec, tridynamic, fm, jijzelf, ik volg 't ff niet meer.. ;)
Nou goed, als 't maar opgelost wordt he ;)

Plaats reactie