Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Rugzak met drinkzak

kukelekupers
Forum-lid

kukelekupers 09 mei 2008 12:38

Nee, m'n Camelbak heeft 6 'vakjes' die op je rug liggen. Daar tussenin kan wat lucht stromen, maar daar merk ik weining van in de praktijk.

De Deuter rugzak die ik heb heeft wel zo'n draagsysteem, waardoor de rugzak zelf je rug nauwelijks raakt. De lucht die daardoor tussen je rug en rugzak stroomt voelt heerlijk in de zomer :D

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 09 mei 2008 13:06

Ik heb er eentje van The North Face voor het skiën, werkt perfect.

firefighter
Forum-lid

firefighter 11 mei 2008 17:53

Ik heb een camelbag Roque en ik wil eigenlijk niks anders meer dan een waterzak op je rug. Ik vind het voordeel dat je regelmatiger drinkt, ook als het warmer is, en in de winter word je mondstuk t.o.v. een bidon niet zo smerig zodat je geen modder in je mond krijg.
Mijn camel heeft een waterzak van 1.5 liter en dat vind ik voor normaal gebruik genoeg. Met langere ritten (zomer) neem ik vaak nog een bidon mee, maar onder weg bestaat vaak dat je waterzak kan bijvullen

ibookje
Forum-lid

ibookje 18 mei 2008 15:27

Allemaal prachtig spul en zo. Maar ik vind het water er vies smaken uit zo'n rugzak. Heb allerlei andere zakken geprobeerd maar allemaal smaakt het water als 'plastic'.
Groet,
Jay

seger
Forum-lid

seger 20 mei 2008 20:11

Nog een belangrijk voordeel van een waterzak op de rug bij het MTBen (op de racer gebruik ik ook gewoon bidons) is dat als je stevig door de blab aan het scheuren bent, je niet uit volledig besmeurde bidons hoeft te drinken. De drinktuit blijft veel schoner. Ik vind het echt ideaal voor tijdens het mtben. Je kan veel water meenemen en verliest je bidons niet op slechte paden.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

frieskuh
Forum-lid

frieskuh 25 mei 2008 13:55

Voor de MTB is een waterzak erg handig. Ik heb een Camelbag met een paark kleine vakjes. Genoeg voor ene dagtocht en een DEuter rugzak waar de waterzak van de camelbag in past en extra spullen zoals kleding e.d. voor in de bergen. Voor lange tlochten kan er dan ook nog een bidon mee. Nog een voordeel van een waterzak is dat ie niet uit de houder kan stuiteren in een afdaling...
Alleen dalen gaat vanzelf!

Plaats reactie