Hier zit ik allemaal aan te denken.
Ik ben nu een tijdje aan het fietsen. Ik heb een Bianchi instapmodel gekocht met sors groep en een of ander goedkoop crankdtel er op. Mijn idee is om rustig aan de groep te vervangen. Nu zit met een paar dingen in mijn maag, misschien kunnen jullie mij op weg helpen.
Na het lezen van de Fiets van april lijkt het verstandig om een triple crankstel aan te schaffen. Stel dat ik over zou gaan na een triple moet ik dan gelijk ook de voorderrailleur vervangen en de shifters?
Een ander probleem is dat ik het liefst over ga na Campa een Itilaanse fiets met Shimano is eigenlijk als vloeken in de kerk . Echter voert volgens mij Campa geen triple crank. Of kan ik met de campa groep bijvoorbeeld wel gebruik maken van bijvoorbeeld een FSA crank?
Mocht ik toch double blijven fietsen, welke tandwielen raden jullie mij aan. Ik woon in Nijmegen waar er best wel wat heuveltjes zijn. Die gaan allemaal prima met mijn 36 blad, echter de Holleweg is een brandende bovenbenenhel als ik boven ben.
Ben benieuwd naar jullie meningen.
Van compact naar triple
Camp voert wel degelijk een triple, zowel de race als champ.
Zie link http://www.campagnolo.com/jsp/en/groups ... atid_8.jsp
HF with it,maar compact kan natuurlijk ook als je wilt en kun je gewoon complete groep aanschaffen
Zie link http://www.campagnolo.com/jsp/en/groups ... atid_8.jsp
HF with it,maar compact kan natuurlijk ook als je wilt en kun je gewoon complete groep aanschaffen
Argh, was ik maar half zo goed als de uitstraling van mijn fiets!!
achterderaileur, voorderailleur en crankstel/bottombracket 111mm.
E.e.a. is gewoon met de Cenaturgroep it te wisselen. Mijn meisje heeft onlangs een fiets laten opbouwen met die achterdarailleur en een overjarig record triplecrankstel en chorus as. Je moet dus ook nog een 111mm as hebben maar dat staat ook op de site.
verder alles onderling uit te wisselen/samen op te bouwen.
E.e.a. is gewoon met de Cenaturgroep it te wisselen. Mijn meisje heeft onlangs een fiets laten opbouwen met die achterdarailleur en een overjarig record triplecrankstel en chorus as. Je moet dus ook nog een 111mm as hebben maar dat staat ook op de site.
verder alles onderling uit te wisselen/samen op te bouwen.
Argh, was ik maar half zo goed als de uitstraling van mijn fiets!!
PdBr schreef:Eerlijk gezegd zit ik aan een Centaur groep te denken, maar kan ik dan wel al het andere gebruiken, of heb je speciale spullen nodig voor een triple?
wil je een ultra torque of een conventioneel bracket.
ik heb nu een rekord triple met een chorus bracket.
als mijn nieuwe frame binnen is ga ik over op een double chorus ultra torque.
de rede hiervoor is dat ik de 32 nooit meer gebruik en alles op de 42 of 53 rij.
dus de crank set komt te koop.
Forza Italia
- amclassic-fan
- Forum-lid HC