Vraag hier naar het door jou gezochte onderdeel of fiets

Wie kan er wielen spaken

karel_venema
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 feb 2007 19:53

karel_venema 07 mei 2008 21:28

nee da´s waar, maar het is toch wel fijn om te weten wat je koopt toch?
voor de rest ideale wielen voor m´n vriendin.
Iemand bekend met die internetshop of de wielen?

spietpiet
Forum-lid
Berichten: 1205
Lid geworden op: 19 mar 2006 17:45

spietpiet 07 mei 2008 22:04

[quote="karel_venema"]Bij velohome had ik ook een mooi wel een zwaar setje gezien

http://www.velohome.nl/product_info.php ... cts_id=289

Maar ze reageren niet op mijn mail want ik wil wel graag eerst een foto zien want de dpx is een velg die al jaren bestaat (kwaliteit is allang bewezen)en wil natuurlijk niet een heel oude. Jullie ervaring met velohome?
[/quote]

Twee maal wat besteld, snel en correct geleverd.

henry
Forum-lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 10 jul 2006 11:51

henry 23 mei 2008 13:20

Karel,

Heb je niet nog een oud setje wielen, dat je niet meer gebruikt, dat je helemaal uit elkaar haalt en daarna opnieuw gaat spaken. Hier kan niet veel mee misgaan.

Zo ben ik enkele jaren geleden begonnen. De theorie is heel makkelijk met googelen te vinden, maar het gaat om de praktijk. Alleen door vaker wielen te spaken krijg je gevoel voor de spanning van de spaken en wat je moet doen om bijvoorbeeld een wiel "in het midden" te krijgen.

In principe is het niet moeilijk. Ik las eens op internet dat ze het in de tuchthuizen vroeger ook allemaal konden:rolleye:. Maar het is wel zo prettig dat het wiel goed op spanning staat, recht en, heel belangrijk, ook rond is.

Als je het eenmaal onder de knie hebt geeft het een goed gevoel als je op wielen rijdt die je zelf gespaakt hebt. Of als je anderen op "jouw" wielen ziet rijden;)

Ik heb je een PM gestuurd met mijn e-mail adres, dan kun je me altijd via mail benaderen in geval van vragen.

Succes ermee:D
Mijn waarschuwing is weggehaald!?

Een waarschuwing roept vragen op en maakt het daardoor wel interessanter -_^

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 23 mei 2008 13:28

Ik heb jaren op een sociale werkplaats gewerkt.
De wielen van gazelle fietsen werden daar ddor de geestelijk gehandicapte jongens in elkaar gevlochten en daana perfect in het midden uitgericht.
Het was wel wat oefenen maar oefening baart kunst.:D
cornelli racing cycles Uden

henry
Forum-lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 10 jul 2006 11:51

henry 23 mei 2008 13:46

[quote="NEOS"]Ik heb jaren op een sociale werkplaats gewerkt.
De wielen van gazelle fietsen werden daar ddor de geestelijk gehandicapte jongens in elkaar gevlochten en daana perfect in het midden uitgericht.
Het was wel wat oefenen maar oefening baart kunst.:D[/quote]

Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar dat is nog wel iets anders dan een set racewielen. Dat luistert allemaal net wat nauwer, je werkt tenslotte vaak met veel lichter materiaal waarmee je toch de grens opzoekt om strakke wieltjes te krijgen.

Maar wat de basis betreft heb je wel gelijk. Daarna is het, door veel doen, de "stiel" in de vingers krijgen.
Mijn waarschuwing is weggehaald!?

Een waarschuwing roept vragen op en maakt het daardoor wel interessanter -_^

Plaats reactie