Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Astana toch in Giro

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 02 jun 2008 14:04

Wel, Lior, daarom denk ik dus dat de Tour in haar eigen vel snijdt. Ik kijk al jaren niet meer actief naar de Tour (ook al wegens vakantieperiode, ik heb wat beters te doen ;)
De Giro daarentegen is voor de neutrale koersliefhebber om van te smullen. Ik verwacht meer en meer marktaandeel voor de Giro in verhouding met de Tour. Ik hoop dat de Tourorganisatoren snel beseffen dat ze:
1. Mogen en moeten uitnodigen wie ze willen
2. Er rekening mee houden dat hun monopoliepositie afkalft. De andere rondes winnen aan belang t.o.v. de Tour.
3. Door het zwakker worden van de Tour zullen ze op termijn toch moeten rekening houden met renners die liever de Giro/Vuelta rijden, en die hun overwinningen in die koersen evenzeer zullen waarderen. Zo vindt Contador zijn Girozege nog net iets mooier dan zijn Tourzege, onder andere door de spanning tot het einde.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

lior63
Forum-lid

lior63 02 jun 2008 15:07

Ach weet je de Zwarten, Een renner vind zijn laatste overwinning altijd de mooiste.
En ondanks alles is de Tour toch tamelijk onaantastbaar.
Er is al zoveel gebeurt rond de tour. Lees er Benjo Masso maar eens op na (Het zweet der Goden)

Ik zou ook liever veel beelden zien van de Giro en de Vuelta, ik heb in de zomer ook wel wat anders te doen (waarschijnlijk hetzelfde als jij).

kikkie
Forum-lid

kikkie 02 jun 2008 15:48

GastheerG schreef:
Kikkie schreef:om mijn god ik was de knipoog vergeten. een sarcastische randje dient in acht te worden genomen! dank u

OK :D gezien de INHOUD van Max begrijp ik het sarcastische randje ;)

Mischien iets te fel van mij idd. iemand van een forum bannen is natuurlijk de grootste onzin, helmaal mee ens. Een forum hoort een plek te zijn waar dingen aan de kaak gesteld kunnen worden wat betreft de inhoud van de post van een ander. Omdat ik me ergerde aan de inhoud van Max, schoot ik even door wat betreft de leesbaarheid van de post.

des al niet te min zijn twee dingen erg belangrijk voor het verloop van een discussie:

1. leesbaarheid
2. onderbouwing

zomaar beschuldigingen strooien heeft niemand wat en en wekt frustratie op. echter, nogmaals: bannen was natuurlijk een grapje. Daarmee is er wat mij betreft genoeg gezegd over dit onderwerp.

on-topic dan: Ik denk dat de rechtstaat een prima punt heeft met de stelling: men is onschudig tot het tegendeel bewezen is. Ik zie niet in waarom op deze regel in de wielersport een uitzondering gemaakt zou moeten worden. Astana heeft met Vino natuurlijk een doping verleden, maar zolang de ploeg hier niet bewezen verantwoordelijk voor is, kun je ze op basis daarvan niet uitsluiten natuurlijk (corrigeer mij als hiervoor wel bewijzen zijn trouwens).
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

lior63
Forum-lid

lior63 02 jun 2008 16:33

In de wielersport gelden blijkbaar andere regels:

Drie opties:
1 Een renner is schuldig tenzij door het CAS sportribunaal vrijgesproken
2 Een renner is schuldig tenzij een organisatie hem onschuldig verklaard
3 Een renner is onschuldig tenzij door de UCI/ASOS/andere willekeurige bobo schuldig verklaard, in welk geval regel 2 in werking treedt.;);)

max29
Forum-lid

max29 06 jun 2008 10:58

Tour zet UCI verder buitenspel.

PARIJS - De organisatie van de Ronde van Frankrijk (ASO) zet de internationale wielerunie UCI verder buitenspel. De tourdirectie maakte dinsdag bij een persconferentie bekend dat de komende editie van de Tour wordt georganiseerd onder toezicht van de Franse bond en daarmee de Franse wet.

Getuigt van een zeer goede Franse wijn.....deze Aso.....Grand Cru

Dat Contador weer even de giro mocht mocht winnen - op 25 mei zei hij midden in de Giro n.b.
- "ze gaan me echt geen pijn meer doen" -

En er gaan ook bij renners en verzorgers nog geen 120 lampjes branden.... Dat de Aso deze Pat-bende er niet bij wil nemen is voor de wielersport top en geeft alle ruimte voor een open TdfR.

rufio
Forum-lid

Gebruikersavatar rufio 06 jun 2008 11:12

Dan zouden ze CSC ook niet mogen toelaten, aangezien Astana nu het anti-dopingprogramma gebruikt van CSC (toch?). En jij blijkt te menen dat Astana's anti-dopingprogramma niet waterdicht is....

jandoedel
Forum-lid

jandoedel 06 jun 2008 16:16

Yep. En dan moeten ze rabobank ook maar weigeren bij de tour voor de spelletjes die die ploeg vorig jaar heeft gespeeld

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 10 jun 2008 19:43

Johan Bruyneel zegt dat Astana toch naar de Giro mocht omdat Kazachstan anders de gasleveringen aan Italië zou stoppen. Hij zegt ook dat de Franse weigering de ploeg in de Tour toe te laten tot soortgelijke maatregels leidt. De staatsbemoeienis met zo'n ploeg gaat wel erg ver. (bron: Vlaamse teletext)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 10 jun 2008 20:23

Als men geen goede archumenten heeft om een ploeg niet toe te laten, kan ik dit soort boycot acties best waarderen.
Niets is wat het lijkt..

bushwankaz
Forum-lid

bushwankaz 11 jun 2008 15:31

Dus als ASO besluit om Boonen niet toe te laten in de tour moet de levering van vlaamse frieten aan Frankrijk worden stopgezet :) Vind dit niet de juiste manier om een startplaats te krijgen voor een sportevenement. Als elk land/regering op die manier sportevenementen gaat bedreigen dan is het einde natuurlijk zoek (alhoewel Astana nutuurlijk wel thuis hoort in Giro/Tour).

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 11 jun 2008 17:32

Bovendien is het einde dan zoek. Dan zou Astana overal mogen starten omdat Kazachstan met de gasleveranties kan dreigen terwijl als bv Quick Step of CSC ruzie krijgt met de ASO dan hebben ze pech omdat België of Denemarken die invloed niet hebben. En als het eenmaal werkt schuift de grens ook op: straks wordt bijvoorbeeld een Astana renner betrapt op doping tijdens de Tour. Maar Astana wordt niet uit de koers gezet want hup...Kazachstan dreigt opnieuw met economische sancties. Nee, staatsbemoeienis met zo'n evenement gaat mij te ver.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

kikkie
Forum-lid

kikkie 11 jun 2008 22:50

gaat idd wel erg ver. Even afgezien van het feit dat ploegen niet geweigerd zouden moeten worden op verdenkingen, bepaald de organisatie natuurlijk hoe het evenement er uit gaat zien. Chantage is natuurlijk gewoon moreel incorect en, niet te onderschatten aspect natuurlijk, illigaal. De manier waarop de ASO de grote rondes aan het vern**ken is, is natuurlijk niet goed te praten maar wel hun goedrecht. Als de ploegen, als collectief, het niet met het beleid van de ASo eens zijn, moeten ze gewoon niet starten.
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

Plaats reactie