Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Campagnolo 2009?

henrimarkelo
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 17 mei 2005 14:52

henrimarkelo 13 nov 2008 19:33

Tuurlijk wel, minder gewicht en waarschijnlijk nog wel meer. Het oogt ook 'mooier' maar dat is puur persoonlijk.. en volgens mij is het aardig schoon te houden i.v.m. vuil, gewoon met een doekje erdoor lijkt mij?

freakyolivier
Forum-lid
Berichten: 166
Lid geworden op: 28 jun 2008 19:56

freakyolivier 20 dec 2008 21:08

Wat me al een tijdje opgavalt, is dat de profs met de nieuwe record 11speed groep rijden en niet de supperrecord 11 speed groep...
Ook voor het nieuwe seizoen 2009 zie ik meer record dan superrecord, bv het nieuwe team katusha rijd met de gewone record
Voor de moment enkel allessandro ballan zien rijden met de nieuwe supper record groep...
Wat zou hiervoor de reden tog kunnen zijn? want als je op technisch vlak bekijkt, dan is de nieuwe superrecord groep tog beter dan de record groep (cult technology, minder gewicht, mooier uitzicht, titanium enz...) of ben ik verkeerd?

Ik heb nu de nieuwe supper record 11 speed record in mijn bezit, maar nu twijfel ik of ik tog niet beter gekozen had voor de gewone record, want profs rijden tog met het beste he? en dit zou den record moeten zijn, of ben ik weer verkeerd?

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 20 dec 2008 21:17

FreakyOlivier schreef:Wat me al een tijdje opgavalt, is dat de profs met de nieuwe record 11speed groep rijden en niet de supperrecord 11 speed groep...
Ook voor het nieuwe seizoen 2009 zie ik meer record dan superrecord, bv het nieuwe team katusha rijd met de gewone record
Voor de moment enkel allessandro ballan zien rijden met de nieuwe supper record groep...
Wat zou hiervoor de reden tog kunnen zijn? want als je op technisch vlak bekijkt, dan is de nieuwe superrecord groep tog beter dan de record groep (cult technology, minder gewicht, mooier uitzicht, titanium enz...) of ben ik verkeerd?

Ik heb nu de nieuwe supper record 11 speed record in mijn bezit, maar nu twijfel ik of ik tog niet beter gekozen had voor de gewone record, want profs rijden tog met het beste he? en dit zou den record moeten zijn, of ben ik weer verkeerd?


De profs rijden met wat door de sponsor beschikbaar wordt gesteld. Beide groepen zijn top en de 10 gr lichtere Super Record is marketing hysterie. Neemt niet weg dat SR ook erg mooi is. Dus gewoon rijden wat je zelf mooi vindt en binnen je financiële mogelijkheden past.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39544
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 dec 2008 20:07

Tog blijf ik mij verbazen dat je tog elke keer verkeerd schrijft....
Less is bore

skinny
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 nov 2007 23:51

skinny 26 dec 2008 14:56

Beste Daniel1975,

Het is helaas zo dat de gemiddelde forumbezoeker een middelmatige kennis heeft van de Nederlandse taal. Het kan ook zijn dat de betreffende persoon een nogal jeugdige leeftijd heeft en/of te veel op MSN heeft gezeten.

Zelf ben ik gestopt met ergeren: het is namelijk volslagen zinloos. Ik weet wel dat ik een persoon die op die wijze correspondeert niet zal aannemen.

alfaboy_69
Forum-lid
Berichten: 240
Lid geworden op: 25 dec 2006 03:23

alfaboy_69 28 dec 2008 16:37

FreakyOlivier schreef:Wat me al een tijdje opgavalt, is dat de profs met de nieuwe record 11speed groep rijden en niet de supperrecord 11 speed groep...
Ook voor het nieuwe seizoen 2009 zie ik meer record dan superrecord, bv het nieuwe team katusha rijd met de gewone record


Je moet er ook rekening mee houden dat de profs gebonden zijn aan een gewichtslimiet van 6,8 kg en dan zullen ze wel eens voor iets zwaarder moeten kiezen. Superrecord is naar mijn aanvoelen wel de meest exclusieve groep op dit moment.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 dec 2008 20:01

Is meer een financiele kwestie, Campa verkoopt die groepen liever dan dat ze ze gratis weg geven. Met een zware zadelpen of stuurpen is een fiets zo op gewicht te krijgen, daarnaast rijden de profs ook niet echt met heel licht spul.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 29 dec 2008 00:46

Alfaboy_69 schreef:Superrecord is naar mijn aanvoelen wel de meest exclusieve groep op dit moment.


Wat kan er exclusief zijn aan een groep die op elke hoek van de straat te koop is?

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 29 dec 2008 02:32

TiesT schreef:
Alfaboy_69 schreef:Superrecord is naar mijn aanvoelen wel de meest exclusieve groep op dit moment.


Wat kan er exclusief zijn aan een groep die op elke hoek van de straat te koop is?



Hoi,

Vanuit dat oogpunt zijn mijn Campa Race Red shifters het summum aan exclusiviteit ook al shiften ze niet veel beter dan zeg maar een Centaur van 2005....

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

alfaboy_69
Forum-lid
Berichten: 240
Lid geworden op: 25 dec 2006 03:23

alfaboy_69 30 dec 2008 00:38

TiesT schreef:
Alfaboy_69 schreef:Superrecord is naar mijn aanvoelen wel de meest exclusieve groep op dit moment.


Wat kan er exclusief zijn aan een groep die op elke hoek van de straat te koop is?


Exclusiviteit is altijd een "zwaar" woord maar ik vind deze groep net iets meer hebben dan de gewone Record, Dura-Ace of Red. Dit is uiteraard een kwestie van smaak en ook omdat de groep nog maar recent op de markt is. Het gewichtsverschil is trouwens maar een 40-tal gram of zoiets, verwaarloosbaar.

tornadoo
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 apr 2007 20:57

tornadoo 31 dec 2008 22:07

Kun je een 10speed voor en achter derailleur verbinden met 11speed shifters???

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 31 dec 2008 22:18

Hoi,

Voorder. is geen probleem, achterderailleur is af te raden.
10S met 11S achterder. loopt fout.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

Plaats reactie