Welke kiezen
Ik heb 2 hele mooie fietsen te koop zien staan n.m een Trek 1500 geheel 105 afgemonteerd (triple) en Mavis Cosmos wielen erin (kan een probleem opleveren met mijn gewicht). en een Cannondale Caad 5 volledig tiagra afgemonteerd (triple), alleen het cranck-stel is van Truvatit??. Ze kosten evenveel. Wat zou voor mij de beste keuze zijn.
- tornadotom
- Forum-lid
Ik zou gaan voor de Trek. Groep is toch beduidend beter. Truvativ wordt meer gebruikt in de mountainbike wereld. Ik weet niet wat je weegt maar die Mavics kunnen toch wel een normaal postuur verdragen denk ik.
Vertrouwen is goed, controle is beter.
-
- Forum-lid
Zonder twijfel de 105 afmontage.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Tornado Tom schreef:Ik zou gaan voor de Trek. Groep is toch beduidend beter. Truvativ wordt meer gebruikt in de mountainbike wereld. Ik weet niet wat je weegt maar die Mavics kunnen toch wel een normaal postuur verdragen denk ik.
Ik weeg 87 kg (+/- 90 kg in Racetrim) bij een lengte van 1m94, vrij normaal postuur naar mijn idee.
Ik zou voor de Trek kiezen vanwege de afmontage met de 105 groep. De frames zullen kwalitatief nauwelijks van elkaar verschillen. Over de belastbaarheid van de Mavic wielen kan ik niets zeggen. Als die niet geschikt mocthen zijn voor jou gewicht zou je misschien met de verkoper kunnen afspreken (als het een FM betreft) dat je betere wielen bij de fiets krijgt.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
- tornadotom
- Forum-lid
Ach, 90 kg kunnen die wielen wel hebben hoor! De "Hel van het noorden" is nu toch al geweest
Vertrouwen is goed, controle is beter.