10.000 km non stop
Ik heb die Joop van Beek (de andere uitdager voor een 10.000 record) een keer ontmoet. Ik kon geen zinnig gesprek met de man voeren. Welk gespreksonderwerp het ook was, binnen 3 minuten ging het over ultrafietsen en drie minuten later ging het over zitvlak problemen en bijbehorende crèmes. Echt totaal niet boeiend! Mijn eerste opmerking was dan ook dat je jezelf niet serieus kon nemen als je aan een wedstrijd van meer dan 200 km deelnam. Ik vind elke koers langer dan 200 km onzinnig (ik maak een uitzondering voor RVV, LBL, MSR, etc.). Je moet gewoon ergens een finish streep trekken en kijken wie er als eerste overeen rijd. Dat Ultrafietsen lijkt meer op net-zolang-wielrennen-totdat-iemand-van-zijn-fiets-valt. Degene die als laatste van zijn fiets afvalt, wint. Onze gesprekken vielen nogal snel stil. Ook deze ruzie tussen klokkenluider komt bij mij m’n keel uit.
Live fast; die young. mijn blog
- robbebopper
- Forum-lid HC
Je kunt wel merken dat klokkenluider Jeroenhans een duursporter is. Hij blijft maar doorgaan, en terugkomen. Ik wed dat ie ook nog op mijn post reageert. Hulde! Wat een doorzettingsvermogen!
- de zwarten
- Forum-lid HC
Zo een ultracyclist wint altijd. Of je er hem nu 1, 2 of 10 keer afrijdt bergop, als je na een lange dag op de fiets in je hotelletje of thuis aankomt, en hij is in geen velden of wegen te bespeuren, en jij je pyama aandoet en droomt van mooie fietsen/fietstochten/fietsvrouwen,... zit hij nog altijd op zijn fiets! Midden in de nacht passeert hij dan aan je hotel, grinnikt even, smeert nog wat zalf aan zijn billen en met grote wallen onder de ogen trapt hij lustig door!
Klokkenluider gaat alvast voor 10.000 posts (maar er zal er hier toch eentje zijn die dat eerder haalt, wel met 8u slaap per nacht, maar goed )
Klokkenluider gaat alvast voor 10.000 posts (maar er zal er hier toch eentje zijn die dat eerder haalt, wel met 8u slaap per nacht, maar goed )
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Zo! Via google kwam ik even terecht op de site van Hans Mauritz. Excuses aan de maatschappij, want hierdoor heb ik de economie even een uurtje minder hard laten draaien.
Het heeft hier niet zoveel waarde om inhoudelijk op die website in te gaan, maar ik wil Hans even het volgende meegeven:
Gelijk krijgen is niet het ultieme doel in het leven, plezier maken wel. En door hier mee door te gaan ga je op de lange termijn steeds minder plezier hebben. Verbitterde mensen zijn niet zo prettig in de omgang.
Want verbittering gaat vaak samen met:
Haatdragendheid, zelfmedelijden, arrogantie, vijandigheid en wraakgevoelens. Bij het vak psychologie ooit het volgende geleerd:
Verbittering is niet stabiel of rationeel. Een verbitterd mens is de grootste vijand van zichzelf. Het is heel moeilijk een relatie op te bouwen met een chronisch verbitterd iemand; verbittering is ook een van de voornaamste oorzaken voor huwelijks- of familiaire problemen.
Dus kom op, maak van die laatste 20 of 30 jaar die je nog hebt (wat mij betreft worden het er 40) het beste van. Laat Guus lekker 8 weken achter elkaar op de Tackx zitten en ga zelf op een andere manier te bloemetjes buiten zetten. Met zo'n lastercampagne maak je niemand gelukkig. Ook niet jezelf, al denk je nu waarschijnlijk nog van wel.
Het heeft hier niet zoveel waarde om inhoudelijk op die website in te gaan, maar ik wil Hans even het volgende meegeven:
Gelijk krijgen is niet het ultieme doel in het leven, plezier maken wel. En door hier mee door te gaan ga je op de lange termijn steeds minder plezier hebben. Verbitterde mensen zijn niet zo prettig in de omgang.
Want verbittering gaat vaak samen met:
Haatdragendheid, zelfmedelijden, arrogantie, vijandigheid en wraakgevoelens. Bij het vak psychologie ooit het volgende geleerd:
Verbittering is niet stabiel of rationeel. Een verbitterd mens is de grootste vijand van zichzelf. Het is heel moeilijk een relatie op te bouwen met een chronisch verbitterd iemand; verbittering is ook een van de voornaamste oorzaken voor huwelijks- of familiaire problemen.
Dus kom op, maak van die laatste 20 of 30 jaar die je nog hebt (wat mij betreft worden het er 40) het beste van. Laat Guus lekker 8 weken achter elkaar op de Tackx zitten en ga zelf op een andere manier te bloemetjes buiten zetten. Met zo'n lastercampagne maak je niemand gelukkig. Ook niet jezelf, al denk je nu waarschijnlijk nog van wel.
[quote="Sluit"]. Met zo'n lastercampagne maak je niemand gelukkig.
[/quote]
Jawel! Zoals GastheerG al aangaf, een best vrijdagmiddag topic!
[/quote]
Jawel! Zoals GastheerG al aangaf, een best vrijdagmiddag topic!
@sluit,
Klokkenluider is een ultra fietser. Je moet even goed het begrip ultra in je hoofd krijgen. Je gaat gewoon net zolang totdat andere afhaken.
Je gaat net zolang door met fietsen todat anderen afhaken en hun hotel opzoeken, lekker gaan eten en slapen.
Ja gaat gewoon net zolang door met je-gelijk-halen totdat andere afhaken.
Dit is het ultra-gelijk-haal topic. Gij zult denken zoals ik denk en zolang je tegensputtert, blijf ik op je in hameren dat ik tot echt gelijk hebt.
@klokkenluider:
prettige wedstrijd! Tot in de oneidige verlenging van verlenging van de nooit eindigende strafschoppen reeks.
Klokkenluider is een ultra fietser. Je moet even goed het begrip ultra in je hoofd krijgen. Je gaat gewoon net zolang totdat andere afhaken.
Je gaat net zolang door met fietsen todat anderen afhaken en hun hotel opzoeken, lekker gaan eten en slapen.
Ja gaat gewoon net zolang door met je-gelijk-halen totdat andere afhaken.
Dit is het ultra-gelijk-haal topic. Gij zult denken zoals ik denk en zolang je tegensputtert, blijf ik op je in hameren dat ik tot echt gelijk hebt.
@klokkenluider:
prettige wedstrijd! Tot in de oneidige verlenging van verlenging van de nooit eindigende strafschoppen reeks.
Live fast; die young. mijn blog
- de zwarten
- Forum-lid HC
Het is vrijdagmiddag, en Guus zit op de helft (volgens google)! In werkelijkheid zit hij op een kwart!
http://www.guusmoonen.nl/
http://www.guusmoonen.nl/
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
@Rob74:
Is Hans daadwerkelijk een ultrafietser? Google laat mij alleen maar foto's zien waarop hij met grootse armgebaren in een keurig overhemd met wielrenners staat te praten. Nergens zie ik hem met een pothelm op een fiets zitten.... Laat staan dat ik hem ergens in uitslagen tegenkom...
Ik citeer uit BN de Stem:
„Ik kan iets wat jij niet kunt, maar jij kunt iets wat ik niet kan“, waren de woorden waarmee Moonen Mauritz ten huwelijk vroeg".
Conclusie: Hans is geen ultrafietser.
Dat zijn hetze wel iets weg heeft van een ultrapoging kan ik niet anders verklaren dan met de dooddoener: waar je mee omgaat word je mee besmet!
@GastheerG: ik pak de dagelijkse shift van 03.00 tot 03.30 wel. Hopelijk mag ik mijn stukjes af en toe vast voor een paar dagen vooruit inleveren bij de redactie, plezier maken staat namelijk bij mij wel hoog in het vaandel en dat gaat af en toe ten koste van het beschikken over internet.
Is Hans daadwerkelijk een ultrafietser? Google laat mij alleen maar foto's zien waarop hij met grootse armgebaren in een keurig overhemd met wielrenners staat te praten. Nergens zie ik hem met een pothelm op een fiets zitten.... Laat staan dat ik hem ergens in uitslagen tegenkom...
Ik citeer uit BN de Stem:
„Ik kan iets wat jij niet kunt, maar jij kunt iets wat ik niet kan“, waren de woorden waarmee Moonen Mauritz ten huwelijk vroeg".
Conclusie: Hans is geen ultrafietser.
Dat zijn hetze wel iets weg heeft van een ultrapoging kan ik niet anders verklaren dan met de dooddoener: waar je mee omgaat word je mee besmet!
@GastheerG: ik pak de dagelijkse shift van 03.00 tot 03.30 wel. Hopelijk mag ik mijn stukjes af en toe vast voor een paar dagen vooruit inleveren bij de redactie, plezier maken staat namelijk bij mij wel hoog in het vaandel en dat gaat af en toe ten koste van het beschikken over internet.
-
- Forum-lid
Update zaterdag 13 juni 2009, 12.00 uur - Guus Moonen ligt nu ongeveer 40 uur achter op het schema van 2008. Vanmiddag om 15.00 uur is hij 7 dagen onderweg (7 etmalen, want hij is gestart op zaterdag 6 juni om 15.00 uur. Op de pagina rondetijden op de site van Guus Moonen dient u bij het aantal ronden 30 ronden op te tellen. Dit is het Rondje Ardennen a 506 km dat tussen zaterdag 6 juni 15.00 uur en zondag 7 juni 15.00 uur is gereden. Die afstand is tenslotte verwerkt in de totaaltelling op de site van Guus. Vanmiddag om 15.00 uur zit hij dus op 1/3 van de totale tijd van vorig jaar (21 dagen) . Hij had toen 3635,4 km gereden. Nu komt ie vanmiddag om 15.00 uur uit op 2830 km. Guus had toen 219 ronden gereden op 1/3 koers en nu wordt dat pakweg 170. (49 ronden achterstand) Dat gaat niet meer goed komen zou je denken. Maar nu het penibel is zal de truckendoos gewoon open gaan. Kijk, hij finisht zondag 28 juni om 15.00 uur. Dat is zo geregisseerd vanwege het feestprogramma (bizar) en dus kan Guus er niet korter over doen dan 22 dagen. Welke afstand hij ook zal rijden. Daar heeft ie zich aan gebonden. Dat zijn dan 22 dagen en niemand die dat dan weet. Ja en in 22 dagen kan ie nog net 10.000 km halen. Begrijpt u 'm? Als Joop van Beek heel blijft en 4 uur per dag rust (de planning zo, verteld hij mij gisteravond) en een gemiddelde blijft halen van 25 km per uur dan doet ie 500 km per etmaal en dus in 20 dagen 10 K. Da's 1 dag minder dan Moonen vorig jaar en twee dagen minder dan Moonen in 2009. Let maar op. 'Geïnteresseerd in de tijden van Guus Moonen van 2008? . Mijn mailadres op LeTourDirect.nl of op de Themasite tourdirect.nl/members (tourdirect dus, zonder 'le' er voor)