Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers
-
nax
- Forum-lid
nax
18 mei 2008 16:53
litespeed schreef: Als ik voor mijzelf spreek. Ik hou er gewoon niet van om als een reclamezuil rond te rijden. De mooiste materialen worden tegenwoordig ontsiert door heel grote en schreeuwerige merknamen. Dat vind ik jammer.
Behalve als die naam litespeed is?! Gezien je naam en avatar 'klopt je punt gewoon echt niet'.
-
optico
- Forum-lid
optico
18 mei 2008 17:06
litespeed schreef:LVGH schreef:Ik verbaas me over de moeite die mensen willen nemen om een eenvoudige Ritchey stuurpen naar hun smaak aan te passen tot een pen waarvan er talloze gelijkwaardige alternatieven op de markt zijn
Noem er eens een paar dan? Syntace is al niet gelijkwaardig vanwege de prijs. En welke andere sobere, (min of meer) logoloze, zwarte pennen kun je noemen?
http://www.specialized.com/bc/SBCEqProd ... spid=36102
Loeki Pro
-
litespeed
- Forum-lid
litespeed
18 mei 2008 20:59
nax schreef:litespeed schreef: Als ik voor mijzelf spreek. Ik hou er gewoon niet van om als een reclamezuil rond te rijden. De mooiste materialen worden tegenwoordig ontsiert door heel grote en schreeuwerige merknamen. Dat vind ik jammer.
Behalve als die naam litespeed is?! Gezien je naam en avatar 'klopt je punt gewoon echt niet'.
LOL! De fietsen op dit forum die een sobere, rustige uitstraling hebben zonder al te veel logo's en schreeuwerige merknamen zijn op twee handen te tellen. En daar hoort mijn Litespeed zeker bij. Verder schieten mij de Merlin Extralight van Timo en de Spin Intro van m@ve te binnen.
Mijn avatar laat het decal-plaatje op de balhoofdbuis zien. De letter L meet minimaal een schokkende 3,5 bij 1,5cm... Is toch een iets andere uitstraling dan de Cervelo's en Cannondale's om maar even twee merken te noemen die hun frames 'onderkalken' waar ze maar kunnen...
-
optico
- Forum-lid
optico
18 mei 2008 21:54
litespeed schreef:nax schreef:litespeed schreef: Als ik voor mijzelf spreek. Ik hou er gewoon niet van om als een reclamezuil rond te rijden. De mooiste materialen worden tegenwoordig ontsiert door heel grote en schreeuwerige merknamen. Dat vind ik jammer.
LOL! De fietsen op dit forum die een sobere, rustige uitstraling hebben zonder al te veel logo's en schreeuwerige merknamen zijn op twee handen te tellen. En daar hoort mijn Litespeed zeker bij. Verder schieten mij de Merlin Extralight van Timo en de Spin Intro van m@ve te binnen.
Mijn avatar laat het decal-plaatje op de balhoofdbuis zien. De letter L meet minimaal een schokkende 3,5 bij 1,5cm... Is toch een iets andere uitstraling dan de Cervelo's en Cannondale's om maar even twee merken te noemen die hun frames 'onderkalken' waar ze maar kunnen...
Dat vind ik nou niet leuk... je vergeet iedereen met een Specialized Tarmac SL2. Ik heb ze niet geteld maar op die fiets staat zelfs op de onderkant de merknaam. Mijn fiets is echt schreeuwiger dan die een Cervelo of Cannondale... en ik vind hem prachtig, rijdt super en die fiets mag niet vaak genoeg genoemd worden.
Loeki Pro
-
litespeed
- Forum-lid
litespeed
18 mei 2008 23:47
Optico schreef:
Dat vind ik nou niet leuk... je vergeet iedereen met een Specialized Tarmac SL2. Ik heb ze niet geteld maar op die fiets staat zelfs op de onderkant de merknaam. Mijn fiets is echt schreeuwiger dan die een Cervelo of Cannondale... en ik vind hem prachtig, rijdt super en die fiets mag niet vaak genoeg genoemd worden.
Zoals ik al schreef "Als ik voor mijzelf spreek". Het is uiteraard een kwestie van smaak en ik geef enkel mijn versie weer. Ik ben heel blij dat het hier 1 kakafonie van diversiteit is! Zo goed als iedere fiets is wel uniek door keuzes van opbouw, etc.
-
optico
- Forum-lid
optico
18 mei 2008 23:58
litespeed schreef:Optico schreef:
Zoals ik al schreef "Als ik voor mijzelf spreek". Het is uiteraard een kwestie van smaak en ik geef enkel mijn versie weer. Ik ben heel blij dat het hier 1 kakafonie van diversiteit is! Zo goed als iedere fiets is wel uniek door keuzes van opbouw, etc.
off-topic:
Gelukkig spreekt iedereen voorzich zelf en dat maakt dit forum zo grappig.
on-topic:
M'n frame mag dan vol geplakt zijn met grote S'en en kleintjes, mijn dura ace wielen zijn vol behangen met witte strepen. Ik heb ze al los geprobeerd te peuteren maar is niet gelukt. Heeft iemand anders ideeen??
Loeki Pro
-
litespeed
- Forum-lid
litespeed
19 mei 2008 00:04
Optico schreef:
off-topic:
Gelukkig spreekt iedereen voorzich zelf en dat maakt dit forum zo grappig.
Ik zie het triviale van m'n uitspraak, maar als je oplet zul je zien dat veel mensen bij het beoordelen van andermans fiets o.i.d. hun 'mening' als feit presenteren.
-
racingluca
- Forum-lid
racingluca
19 mei 2008 02:13
Persoonlijk hou ik wel van logo's op mijn materiaal, ik zie het meer als een soort versiering (gratis reclame of niet).
Het geeft je materiaal een race-look, hier houdt natuurlijk niet iedereen van maar ik vind het persoonlijk mooier dan een compleet kale fiets.
Maar zelfs ik heb mij grenzen: de koeienletters op de toch al flink oversized frames van Cervelo gaan mij te ver...
Built for speed and driven by passion
-
ericpeters
- Forum-lid HC
ericpeters
20 mei 2008 03:10
Tja, ik krijg bij foto's ook commentaar dat dat niet kan met die Ritchey logo's. Maar behalve heel exotische (en lelijke) of heel dure merken kan ik eigenlijk niets lichters vinden dan Ritchey WCS. Neem nou bijvoorbeeld de Stock Zadelpen van mijn Cervelo R3, een FSA SLK Carbon, die is meer dan 100 gram zwaarder als dezelfde maat Ritchey WCS carbon, dan kun je zeggen dat is maar 100 gram maar je kunt ook zeggen meer dan 50% zwaarder en dat vind ik echt akelig veel. Dus behalve dat ik die logo's zelf niet verkeerd vind uitzien wegen ze blijkbaar ook nog bijna niets.
-
havana
- Forum-lid HC
havana
20 mei 2008 17:38
Klopt, maar Ritchey producten kun je vrij eenvoudig strippen dus het één sluit het ander niet uit.
-
rikh11
- Forum-lid
rikh11
23 mei 2008 10:34
Gisteren dus mijn stuurpen van Ritchey verknalt, wilde logo verwijderen omdat hij er half af was gesleten, heb hier van dat autolak schuurmiddeltje gebruikt. Nu is hij voor de helft blackchrome
Maar het zal er niet minder om rijden hoop ik maar (BTW logo is wel weg).
-
optico
- Forum-lid
optico
23 mei 2008 22:15
Zandstralen en blanke lak erover. Heeft niemand en puurder dan dat wordt het niet.
Succes,
Loeki Pro