Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fiets gestolen!!

jojo
Forum-lid

jojo 22 apr 2008 15:06

Ken het gevoel, zwaar k**

Vergeet in ieder geval de Belgische sites niet zoals kapaze.be

Succes!!!

pas
Forum-lid

pas 22 apr 2008 15:25

jona91 schreef:of je pakt het professioneel aan en springt geen café binnen onderweg:)
toen ik mijn mountainbike in mechelen moest laten staan had ik ook wel even schrik, dus ik heb de remmen open gezet en de ketting erafgelegd... en het heeft gewerkt.
Als je een portefeuille meeneemt tijdens het fietsen, zou ik er een klein hangslotje insteke waarmee je 1 spaak en achtervork net kan vastzetten

hopelijk weet de politie raad!

Vraag me af of dat handslotje nu veel nut zal hebben met een fiets die 8-9 kilo weegt...
Enige manier is een kabel slotje waarmee je dan het frame aan iets vastzet.
- Gazelle V4 2007

voermanb
Forum-lid

voermanb 22 apr 2008 15:43

Pas schreef:
jona91 schreef:of je pakt het professioneel aan en springt geen café binnen onderweg:)
toen ik mijn mountainbike in mechelen moest laten staan had ik ook wel even schrik, dus ik heb de remmen open gezet en de ketting erafgelegd... en het heeft gewerkt.
Als je een portefeuille meeneemt tijdens het fietsen, zou ik er een klein hangslotje insteke waarmee je 1 spaak en achtervork net kan vastzetten

hopelijk weet de politie raad!

Vraag me af of dat handslotje nu veel nut zal hebben met een fiets die 8-9 kilo weegt...
Enige manier is een kabel slotje waarmee je dan het frame aan iets vastzet.

Het wordt toch moeilijker om de fiets mee te nemen dan wanneer je er zo op kunt springen en mee weg kunt rijden.

foosho
Forum-lid

foosho 22 apr 2008 15:50

Ik raad toch echt zo'n BBB-achtig slotje aan, je steekt hem zo in je achterzakje en je kunt hem even vastzetten aan een paal oid.

Damn, wat een dure fiets was dat simic, ik hoop echt dat hij somehow terugkomt!

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 22 apr 2008 15:55

Ik ga toch ook maar eens zo'n eenvoudig slotje aanschaffen. Ok, je hebt het ongetwijfeld zo open maar het is toch iets van een hindernis. En die is misschien net voldoende om een dief ervan te weerhouden. Ze hebben immers maar een paar tellen.

Zelf ben ik altijd wat benauwd voor dit soort dingen bij een verzorgingspost of aan de finish bij een toertocht. Dan is zo'n slot toch handig voor die paar seconden dat je even bij je fiets weg bent.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 22 apr 2008 16:03

Ikzelf laat mijn fiets nooit onbeheerd achter, bij een toertocht schrijf ik eerst in voor ik de fiets uit de auto haal. Als er bij de controle geen zicht op de fiets mogelijk is, rij ik meestal door.
Bedroefend dat dit allemaal moet, omdat anderen niet van je spullen af kunnen blijven.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

voermanb
Forum-lid

voermanb 22 apr 2008 16:51

Ik laat mijn fiets ook geen moment alleen. Het is inderdaad triest dat het moet maar het is niet anders.

simic
Forum-lid

simic 22 apr 2008 19:29

Een ding heb ik nu wel geleerd. IK laat NOOIT meer mijn fiets alleen. Dan maar geen café, of doe ik mijn fiets wel naar binnnen.
Moet nu maar weer met mijn Moser m78 fietsen. Dan merk je het verschil wel:(

cokm
Forum-lid

cokm 23 apr 2008 09:50

klote man.

ik stop meestal alleen om ergens koffie te drinken bij een cafeetje waar meer racefietsen staan.
iedereen die daar dan binnen zit houd de buitenboel scherp in de gaten.
niet dat er dan niets kan gebeuren maar geeft een iets veiliger gevoel.
ik hoop dat je h`m toch nog terug vind.
Forza Italia

sjoerd5
Forum-lid

sjoerd5 23 apr 2008 09:55

Ik snap ook nooit waarom al die tourgasten hun fiets neer plempen en dan het cafe in duiken.
Ooit liep ik een keer met m'n pa door volendam (volop zomer), tegen een hekje staan 2 racefietsen en het cafe was aan de overkant.
Ik zei: je kunt zo die fiets pakken en weg rijden, ook al zien ze het.
Pa: die kerels zien er heel breed uit.
Ik: ja maar fiets toch echt harder dan dat hun rennen.

Tja....

Maar het is hetzelfde als ik een auto met draaiende motor en de deur open op straat zet en dat ik dan weg ga.
Vind je het logisch dat er iemand mee weg rijd.

Maar alsnog moet iederren van andermans spullen afblijven.
Scepticus wrote: De makkelijkste weg is altijd de leukste.

paulusp
Forum-lid

paulusp 23 apr 2008 12:55

wow... kut zeg... ik fantaseer hier ook vaak over... wat ik zou doen als ik iemand zie wegfietsen op mijn fiets.

Ik ben fietskoerier geweest in Den Haag (prachtige baan verdiende alleen slecht) en dan wil je in je snelheid ook weleens je fiets niet op slot zetten. Ik neem mn fiets ook vaak gewoon mee ergens naar binnen. Laatst nog in de Albert Heijn, er wordt dan wel gelachen maar echt dikke schijt aan. Als ze er iets van zeggen mogen ze mij eens uitleggen waarom een winkelkar en een kinderwagen wel mogen en een fiets niet.

En over sloten gesproken. Ik draag mijn ketting, als ik door de stad fiets, altijd om mn middel. Jaja, als je maar vaak genoeg fietst pas hij daar gewoon :-) . Dan hoef ik geen tas mee te nemen en bungelt er niets aan mn fiets. Gisteren kwam ik op mn werk aan was ik mn sleutel vergeten... heel de dag met een kuisheidsgordeltje om gelopen.

Als mij het zou overkomen zou ik een paar dagen rond het cafe gaan spotten. Je weet nooit...

Verder zou ik onorthodoxe manieren om je fiets te zoeken niet uit de weg gaan. Hang bv. posters op waarin je een beloning uitlooft. Geef op de poster aan dat ze je mogen mailen (dat is lekker laagdrempelig).
Zet op de poster ook dat je lid bent van een grote wielrenclub en dat iedereen op de hoogte is van je gestolen fiets en dat iedereen er naar uitkijkt om hem te spotten en misschien ook wel dat je zelf fietsenmaker bent en alle collega's uit de buurt ingeschakeld hebt om het je te melden als de fiets gesignaleerd wordt.
Hang de posters ook op bij taxibedrijven en standplaatsen, die rijden heel de dag rond en zien veel voorbij schieten. Taxichauffeurs zijn wel in voor een beloning...
schimmeltussejebenen

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 23 apr 2008 13:02

PaulusP schreef:wow... kut zeg... ik fantaseer hier ook vaak over... wat ik zou doen als ik iemand zie wegfietsen op mijn fiets.

Ik ben fietskoerier geweest in Den Haag (prachtige baan verdiende alleen slecht) en dan wil je in je snelheid ook weleens je fiets niet op slot zetten.

Als je op een fixie zonder remmen en met minimale pedaaltjes zoals SPD's of Eggbeaters rijdt zal een eventuele dief ook niet zo ver komen :D
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie