Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Andere voorderailleur

badabing
Forum-lid

badabing 20 apr 2008 19:46

Hallo,
Ik wil mijn voorderailleur vervangen/upgraden, ik heb nu een vrij standaard voorderailleur namelijk Shimano Deore LX.
Aangezien de achterderailleur een SRam X-0 is vind ik de verhouding een beetje scheef.
Welke voorderailleur past het beste bij de X-0, prijs en merk is niet van belang.

Bvd!

Arno

paulchris
Forum-lid

paulchris 20 apr 2008 19:56

Gezien je set-up denk ik dat je een MTB rijdt? (je vraag staat in het racefiets gedeelte) Sram heeft geen X-0 specifieke voorderailleur, de X-9 komt dan het meest in de buurt. Ze hebben bij Sram ook nog de X-gen die in afmontage met zowel X-7 als X-9 gecombineerd wordt.

Shimano XTR is een beetje de Shimano equivalent van X-0, da's ook een optie, maar duurder dan de Sram opties.
Ik weet het zeker denk ik

badabing
Forum-lid

badabing 20 apr 2008 20:24

Het is geen MTB maar ook geen racefiets, dus een hybride.
Ik dacht zelf ook aan SRAM X-9 maar is dit dan een verbetering ten opzichte van Deore LX? Of word het dan toch Durace

paulchris
Forum-lid

paulchris 20 apr 2008 21:29

Badabing schreef:Het is geen MTB maar ook geen racefiets, dus een hybride.
Ik dacht zelf ook aan SRAM X-9 maar is dit dan een verbetering ten opzichte van Deore LX? Of word het dan toch Durace

De Sram X-9 is (in ieder geval theoretisch) wel een vooruitgang t.o.v. LX.
LX is meer vergelijkbaar met X-7, XT met X-9 en XTR met X-0.

Zelf ben ik altijd een beetje sceptisch over hoeveel verschil het nou echt maakt, als je LX derailleur het goed doet zou ik hem lekker laten zitten. X-0 en XTR is natuurlijk stiekem gewoon prof-spul, en de vraag is hoeveel je hier als amateur of recreatieve hybride fietser aan hebt (maar ik realiseer me dat dit een heel persoonlijke mening is)
Ik weet het zeker denk ik

pim3
Forum-lid

pim3 20 apr 2008 21:44

Ik zie het nut van ultra dure derailleurs op een hybride fiets niet zo? Ik verwacht dat je daar geen wedstrijden op rijdt waarbij snel schakelen het verschil tussen winst en verlies kan maken? Met die reden hebben de meeste hybride fietsen ook een deore achterderailleur. Van een LX voorderailleur ontgaat mij het nut volledig, en al zeker dat van een XTR of X-9 exemplaar. Upgrade je hybride met dingen die praktisch zijn, en ook echt een toegevoegde waarde hebben. Neem nou bijvoorbeeld klikpedalen: Je schiet niet van de pedaal en je kunt meer kracht zetten (duwen én trekken). Bijvoorbeeld een ander zadel, of een stuur wat het comfort verhoogt lijkt mij ook nog altijd vele malen zinniger dan een XTR derailleur. Is uiteindelijk je eigen keuze, maar ik zou mijn geld anders spenderen.
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team

badabing
Forum-lid

badabing 21 apr 2008 10:56

Bedankt voor jullie reactie`s en meningen, ik denk dat ik de X-9 kies.

Vr gr
Arno

Plaats reactie