Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK Veldrijden 2011

bosna
Forum-lid

bosna 30 jan 2011 14:26

om hoe laat precies ? en welke zender?

fizik
Forum-lid

fizik 30 jan 2011 14:58

nu op de belg en de nos denk ik ook.

eelcoz

eelcoz 30 jan 2011 16:55

Stybar dus gewonnen, maar vond het nogal saai eerlijk gezegd. Stybar bijna van kop af de hele rit vooraan gereden (af en toe afgewisseld met Nys). Ik heb op Sporza gekeken, maar toen ik vlak na de race naar de NOS zapte waren ze daar alweer rondjes aan 't rijden op bevroren water. Hebben ze het eigenlijk wel uitgezonden?

gbjhillman
Forum-lid

gbjhillman 30 jan 2011 17:39

eelcoz schreef:Stybar dus gewonnen, maar vond het nogal saai eerlijk gezegd. Stybar bijna van kop af de hele rit vooraan gereden (af en toe afgewisseld met Nys). Ik heb op Sporza gekeken, maar toen ik vlak na de race naar de NOS zapte waren ze daar alweer rondjes aan 't rijden op bevroren water. Hebben ze het eigenlijk wel uitgezonden?

Waarschijnlijk niet, bovendien is dat niets zeggende gemauwel van die Wust toch veeeeeel interessanter.
� De toestand in de bergen *

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 30 jan 2011 17:46

Ja, de NOS heeft het live uitgezonden (heb gekeken, zonder het chauvinistisch gewauwel van de Belg is een verademing)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

eelcoz

eelcoz 30 jan 2011 17:48

Timo 2.0 schreef:Ja, de NOS heeft het live uitgezonden (heb gekeken, zonder het chauvinistisch gewauwel van de Belg is een verademing)

Ok, dan waren ze gewoon heel snel weer bij het schaatsen. Valt me nog mee van ze trouwens.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 30 jan 2011 17:56

Straffe prestatie van Stybar. Ik denk overigens wel dat Lars Boom met een enigszins dubbel gevoel heeft zitten kijken vandaag. Want dit parcours in combinatie met de omstandigheden was hem op het lijf geschreven.

Ik heb uiteraard op Sporza gekeken. Veel meer aandacht kwa voorbeschouwing en een beetje Belgisch chauvinisme kan ik prima hebben bij hun volkssport.

speervanlaspezia
Forum-lid

speervanlaspezia 30 jan 2011 18:51

Lars Boom had hier zonder specifieke voorbereiding voorin mee kunnen rijden. Wat me wel opviel, is dat Mourey en Albert op een gegeven moment samen reden. De Fransman wordt nog vierde, maar Albert 24ste. Iets met mentale weerbaarheid?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 30 jan 2011 19:32

Timo 2.0 schreef:Ja, de NOS heeft het live uitgezonden (heb gekeken, zonder het chauvinistisch gewauwel van de Belg is een verademing)

+1!!!!!!
Less is bore

eelcoz

eelcoz 30 jan 2011 19:41

Speer van La Spezia schreef:Lars Boom had hier zonder specifieke voorbereiding voorin mee kunnen rijden. Wat me wel opviel, is dat Mourey en Albert op een gegeven moment samen reden. De Fransman wordt nog vierde, maar Albert 24ste. Iets met mentale weerbaarheid?

Dat werd bij Sporza ook gememoreerd na afloop. Albert gaf op wat een podiumplek betreft na z'n lekke band in de 2e ronde. Hij heeft daarna inderdaad een tijdje met Mourey samengereden, en die werd gewoon 4e, dus met een beetje geluk had er nog een podiumplek ingezeten voor Albert.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 30 jan 2011 19:56

Daniel1975 schreef:

+1!!!!!!

En nu weet ik ook wel dat Nederlandse commentatoren er ook wat van kunnen qua chauvinisme maar bij Sporza maken het zowel op de weg als in het veld naar mijn smaak echt te bont. Daarom vond ik het wel aardig dat het Dijkstra en Van der Poel opviel dat het steeds stiller werd in de cabine van de Vlaamse verslaggevers.

Overigens twee volkomen terechte winnaars, zowel Vos als Stybar. Leuk ook om te zien dat beiden tegen directe tegenstanders die zij in de sprint ook makkelijk kunnen hebben gewoon wegsprongen en solo aankwamen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

ekki
Forum-lid

ekki 30 jan 2011 19:57

Ik vond de Belgische renners na afloop wel een beetje zeuren over pech en lekke banden. Alsof Stybar een ander parcours had gereden. Hij is niet uit de kop van de wedstrijd weggeweest.

Iemand gaf net al het voorbeeld van Mourey die nog dichtbij kwam terwijl Albert vertelde doorgereden te zijn voor zijn fans........ De fans van Mourey waren wel tevreden denk ik. De manager van Niels Albert keek al een jaar vooruit naar Koksijde waar Stybar volgens hem een parcours voorgeschoteld zou krijgen....leuke gelegenheid voor Lars Boom om wereldkampioen te worden.....

Stybar oppermachtig, Belgen slechte verliezers, ook bij de beloften. Daar zelf veel gehuil !!

Plaats reactie