Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Parijs-Roubaix

reinvandewou
Forum-lid

reinvandewou 14 apr 2008 00:46

van t weekend in het Noord Franse land geweest. Toen ik gister ging kijken bij carrefour de l'arbre schrok ik me een hoedje. Wat liggen die stenen slecht. En niet alleen daar. Gaten in de weg van een 30 centimer zijn toch geen uitzondering. Diepe respect gekregen.

Voor mn portofolio(en omdat ik t gewoon gaaf vind om te doen) ben ik een documentaire aan het maken over wielervolk. Het is een soort test voor een project wat ik misschien volgend jaar ga doen.

Ik heb een foto-document gemaakt over Parijs-Roubaix. Ik mocht gisteren bijvoorbeeld in de mytische douche's van Roubaix fotograferen. Was voor mij toch wel bijzonder. Ik werk analoog dus ik kan helaas nog niets tonen. Waarschijnlijk dinsdag of woensdag. Hier(onder wielervolk) staan de foto's van de Ronde van Vlaanderen voor wie ze nog niet gezien heeft.

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 14 apr 2008 10:40

rein van de wou schreef:van t weekend in het Noord Franse land geweest. Toen ik gister ging kijken bij carrefour de l'arbre schrok ik me een hoedje. Wat liggen die stenen slecht. En niet alleen daar. Gaten in de weg van een 30 centimer zijn toch geen uitzondering. Diepe respect gekregen.

Voor mn portofolio(en omdat ik t gewoon gaaf vind om te doen) ben ik een documentaire aan het maken over wielervolk. Het is een soort test voor een project wat ik misschien volgend jaar ga doen.

Ik heb een foto-document gemaakt over Parijs-Roubaix. Ik mocht gisteren bijvoorbeeld in de mytische douche's van Roubaix fotograferen. Was voor mij toch wel bijzonder. Ik werk analoog dus ik kan helaas nog niets tonen. Waarschijnlijk dinsdag of woensdag. Hier(onder wielervolk) staan de foto's van de Ronde van Vlaanderen voor wie ze nog niet gezien heeft.

Beste Rein,

Prachtig fotowerk!! Ik heb zitten genieten. Het geeft goed de sfeer weer om en van het wielervolk.
Ben erg benieuwd naar de foto's rondom PB!

Maurice
Niets is wat het lijkt..

reinvandewou
Forum-lid

reinvandewou 14 apr 2008 11:18

Haha Gastheer G goed gezien. Die heb ik inderdaad een beetje gejat van mijn grote inspiratiebron.
Een maand geleden vertelde ik een fotografie leraar op school dat ik volgend jaar een half jaar door europa wilde gaan fietsen, langs alle grote wielerkoersen. Ik wilde graag een documentaire maken rond het wielrennen om voor mezelf de schoonheid in de sport terug te vinden, na alle dopingperikellen. Ik wilde graag de supporters rond de koers fotograferen. De fotografieleraar wees mij toen op het werk van Stephan Vanfleteren en sindsdien weet ik zeker wat mijn beroep gaat worden. Ik ben eigenlijk nog een groentje en inderdaad nog zoekende naar mijn eigen stijl. Ik vind het zelf ook wel heel belangrijk om een eigen stijl te ontwikkelen. Goeie kritiek Gastheer G, ik zal eraan werken.

reinvandewou
Forum-lid

reinvandewou 14 apr 2008 11:54

Gastheer G ik zit nog een beetje te dubben over het verhaal. Plan een is om een half jaar lang per fiets alle koersen achterna fietsen. Dat wil zeggen dat ik dan zou beginnen met omloop het volk, kuurne brussel kuurne.
fietsen naar italie
milaan san remo
fietsen naar belgie
ronde van vlaanderen
gent wevelgem
parijs roubaix
amstel gold race
waalse pijl
luik bastenaken luik

fietsen naar italie
ronde van italie

daarna misschien ronde van zwitserland ofzo en daarna de ronde van frankrijk. In dit geval zou je mooi de verschillen in wielerbeleving tussen de landen kunnen zien. Ik zou in dat geval een maand of 5 wegblijven maar met de amstel gold zou ik wel ff thuis kunnen aantikken.

Andere optie is om een foto-docu te maken over de ronde van frankrijk. In dit geval zou ik dan een paar keer weggaan en terug te duiken in de historie om terug te gaan naar historische plekken uit de ronde van frankijk bijvoorbeeld:
Waar wim van est een bocht miste(aubisque)
simpson op de ventoux
beloki nabij gap
dat soort verhalen zegmar, maar er zijn nog duizend meer verhalen uit de tour dus die ben ik een beetje aan het opzoeken. Voordeel hiervan is meer diepgang op een onderwerp en dat vind ik altijd wel mooi. Dus nog ff kijken wat ik ga doen.
Ik ben student audiovisueel(webdesign en film) in Boxtel. Nooit eigenlijk echt fotografie gehad maar webdesign blijkt helemaal niet mijn ding. Sinds een maand of twee ben ik helemaal weg van fotografie. Ik wil volgend jaar gebruiken om een portefolio op te bouwen als documentaire fotograaf(zeker niet alleen over wielrennen). Als ik daarna geen werk kan vinden ga ik weer naar school.

delirium
Forum-lid

delirium 14 apr 2008 14:08

Effe heel nuchter nu, als Ballan en Cancelara al 15 kilometer voor de streep weten dat ze geklopt zijn, waarom blijven ze dan tot op de piste meedraaien , en zelfs de sprint aantrekken voor Boonen? Ik ben wel Boonen fan, maar ik vraag mij af hoeveel er over en weer gebeld wordt tussen sportleiders, en wat voor instructies er bijgevolg door de oortjes komen.... Het kan toch echt niet dat die twee zich zo laten afmaken zonder dat er iets afgesproken is?

mcf1
Forum-lid

mcf1 14 apr 2008 14:16

Zal idd wel wat afgesproken zijn:-(

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 14 apr 2008 14:39

kzal het nog eens uitleggen:
Boonen is de beste op het einde, het tempo ligt hoog (houdt hij ook hoog).
Cancellara zit volledig in de kramp, Ballan is op. Ze zijn blij dat Boonen hen er niet voor de piste afrijdt. Boonen zelf denkt ze mee te nemen, hij is toch de beste in de sprint. Bovendien is het voor hem ook minder afzien dan alleen te willen rijden. Cancellara en Ballan zijn blij dat ze mee op de finishfoto mogen, en Boonen heeft genoeg respect om ze mee te nemen.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 14 apr 2008 14:49

ik begrijp de reactie van mcf1 wel een beetje.

Ik denk zelf niet dat er iets afgesproken is, maar ik begrijp het gedarg van Cancelara en Ballan ook niet helemaal. Als je to zover in de finale van PR zit, dan wil je hem winnen ook. Probleem is alleen dat ze allebei zien en voelen dat Boonen gewoon beter is. Ze kunnen niet meer winnen op eigen kracht, maar ze moeten een list bedenken (ook een belangrijk onderdeel van onze sport). Ze laten dat allebei echter na en dat geeft dan toch wat ruimte voor negatieve speculaties.
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie