Die schoenen moeten metéén goed zitten. Als ze dat niet doen, niet kopen. Merk en pasvorm zijn erg persoonlijk, bij de een zitten ze goed, bij de ander niet. Ben zelf erg tevreden over mijn Specialized schoentjes. Heb je al pedalen? Anders zijn Shimano spd pedalen misschien een goede optie, rijdt de helft van de bikers mee.
En ehh, wat dat beginnersmodel betreft... Vind je je fiets ook een beginnersmodel :p? En wat is niet al te duur?
Mountainbikeschoenen...welke raden jullie aan
Die pedalen, daar kun je waarschijnlijk nog wel een tijdje mee vooruit, maar handiger zijn toch de dubbelzijdige pedalen! Je hoeft niet te kijken/voelen waar de goede kant van het pedaal nou zit. Je stampt je voet op dat pedaal, altijd raak (mits enige oefening ).
Over de schoenen, volgens mij moeten ze niet ingelopen of -gefietst hoeven worden. Pas eerst, en vraag dan aan je fm of je ze ook nog kan proberen op je fiets, eventjes een testritje. Het fijnste zou natuurlijk een lange rit zijn, maar dat kun je natuurlijk niet doen met een paar schoenen wat nog niet van jou is.
Over de schoenen, volgens mij moeten ze niet ingelopen of -gefietst hoeven worden. Pas eerst, en vraag dan aan je fm of je ze ook nog kan proberen op je fiets, eventjes een testritje. Het fijnste zou natuurlijk een lange rit zijn, maar dat kun je natuurlijk niet doen met een paar schoenen wat nog niet van jou is.
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
Weys KTM Racing Team
Als ik jou was zou ik ook dubbelzijdige pedalen kopen want dat werkt een stuk makkelijker en je kunt je meer op de weg concentreren(zoals P I M) al zegt. En ik hoefde mijn schoen niet in te rijden en te lopen en een testritje ik wel fijn als het om iets belangrijks als schoenen gaat.
Aan welke prijs voor de schoenen dacht je eigenlijk(en dan ook misschien inclusief pedalen)?
Aan welke prijs voor de schoenen dacht je eigenlijk(en dan ook misschien inclusief pedalen)?
-
- Forum-lid
Een schoen moet eigenlijk meteen goed zitten. Maar bijvoorbeeld de shimano schoenen worden na een maand gebruiken toch wat soepeler.
Wat belangrijk is met passen is dat je schoen om je hiel goed klemt, als dit niet zo is ga je je vaak je hak een beetje optillen. Dus als je schoenen aanhebt ook even je voet omhoog trekken terwijl iemand je voet vast houdt. Dan merk je of hij genoeg klemt. Succes met kiezen.
Wat belangrijk is met passen is dat je schoen om je hiel goed klemt, als dit niet zo is ga je je vaak je hak een beetje optillen. Dus als je schoenen aanhebt ook even je voet omhoog trekken terwijl iemand je voet vast houdt. Dan merk je of hij genoeg klemt. Succes met kiezen.
time vx special pro / trek 9.8 oclv.