hallo
bij ons in het team zijn er reeds 3 renners waarvan het carbon plaatje in de campagnolo centaur carbon achter derailleur gewoon in 2 is gebroken .
Daardoor springt de parallellogram gewoon uit een en draait de achterderailleur in het achter wiel . Met als gevolg dat de achterderailleur mee naar boven wordt gesleurd met een kapotte carbon achterbrug als gevolg . Nu zijn er reeds 3 van de 18 renners die dit hebben voorgehad in nauwelijks een 5 tal weken tijd .
Zijn er nog die dergelijke problemen met dit type van achterderailleur hebben gehad ???
derailleurs campagnolo centaur carbon 10 sp
-
- Forum-lid
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik heb het jaren geleden een keer zien gebeuren bij een 9 speed Record derailleur die spontaan brak in een klim. Maar na die tijd nooit meer gezien of gehoord dat er een derailleur op die manier brak. Niet toevallig dat die derailleurs misschien in een koers een hoop op lawaai hebben gehad in valpartijen oid?
- de zwarten
- Forum-lid HC
kettingen te kort? reeds beschadigd door val?
Ik vrees voor Italianen en garantie, maar het lijkt me wel te moeten vallen onder garantie...
Ik vrees voor Italianen en garantie, maar het lijkt me wel te moeten vallen onder garantie...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Hoi,
Ik geloof niet dat daar trouwens veel carbon aan te pas komt, zeker niks dat de structurele integriteit kan schaden.
Voorts heb ik er nog niks van gehoord op het internet.
Het is uiteraard een garantie claim waard maar Campa kennende.....
Ciao,
Ik geloof niet dat daar trouwens veel carbon aan te pas komt, zeker niks dat de structurele integriteit kan schaden.
Voorts heb ik er nog niks van gehoord op het internet.
Het is uiteraard een garantie claim waard maar Campa kennende.....
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
-
- Forum-lid
de fietsen waarvan sprake komen rechtsreeks van bij een zeer gekend italiaans fietsenmerk en werden slechts geleverd eind februari na het niet respecteren van de leveringstermijn , maar daar zijn de italianen voor gekend zeker ?
het plaatje van de achterderailleur is trouwens wel van carbon en dat kan je zien als het in 2 stukken is gebroken .
de garantie op zich voor de achterderailleurs zal misschien geen probleem zijn ; maar wat met reeds de 2 gebroken frames ??
hoe meer er mij dit probleem kunnen bevestigen , hoe meer ik kan maak om ook die frames in garantie te kunnen omruilen .
heb je weet van dit probleem , graag reactie op dit forum aub
het plaatje van de achterderailleur is trouwens wel van carbon en dat kan je zien als het in 2 stukken is gebroken .
de garantie op zich voor de achterderailleurs zal misschien geen probleem zijn ; maar wat met reeds de 2 gebroken frames ??
hoe meer er mij dit probleem kunnen bevestigen , hoe meer ik kan maak om ook die frames in garantie te kunnen omruilen .
heb je weet van dit probleem , graag reactie op dit forum aub
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dat zal uitlopen in getouwtrek tussen de fabrikant van 't frame en Campagnolo. Campa zal zeggen dat 't frame 1e gescheurd is en dat toen de derailleur pas is kapot gegaan en de fabrikant van 't frame zegt dat het aan de derailleur ligt.
Het leest trouwens wel wat makkelijker als je hoofdletters gebruikt.
Het leest trouwens wel wat makkelijker als je hoofdletters gebruikt.