Korte broeken weer?
-
- Forum-lid
Hangt bij mij toch in hoge mate van de wind af. Zo kan het best gebeuren dat ik bij 15 graden en een stevige noordooster bries arm- en beenstukken kies. Ik heb zojuist een rondje zonder beenstukken geprobeerd (graadje of 11) maar dat was nog een tikje overmoedig.
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)
Benen:
Nu nog met beenstukken, en die gaan nog niet uit hoor.
Pas vanaf een graad of 17 met zonnetje misschien blote benen, zonder zon een graad of 19/20 schat ik.
Armen:
Nu ook nog lange mouwen. is het een graad of 14 dan armstukken en pas vanaf een graad of 19/20 met korte mouwen.
Maar eigenlijk vind ik die temperaturen moeilijk in te schatten. Wind, zon, neerslag hebben veel invloed op gevoelstemperatuur. Voordta ik ga fietsen ga ik eerst even buiten staan om te voelen hoe het buiten isPas dan neem ik besluit.
Nu nog met beenstukken, en die gaan nog niet uit hoor.
Pas vanaf een graad of 17 met zonnetje misschien blote benen, zonder zon een graad of 19/20 schat ik.
Armen:
Nu ook nog lange mouwen. is het een graad of 14 dan armstukken en pas vanaf een graad of 19/20 met korte mouwen.
Maar eigenlijk vind ik die temperaturen moeilijk in te schatten. Wind, zon, neerslag hebben veel invloed op gevoelstemperatuur. Voordta ik ga fietsen ga ik eerst even buiten staan om te voelen hoe het buiten isPas dan neem ik besluit.
Korte broek vanaf 14 à 15 graden, korte mouwtjes pas bij een paar graden meer. Wind is inderdaad een belangrijke factor. Bij welke temperaturen rijden jullie trouwens met korte broek + ingesmeerde benen?
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
Weys KTM Racing Team
Hm... tot een graad of 16 beenstukken, tussen 16 en 20 kniestukken en pas boven de 20 korte broek.
En nee, ik ben geen koukleum danwel watje, ik zorg gewoon goed voor mijn spieren en gewrichten
En nee, ik ben geen koukleum danwel watje, ik zorg gewoon goed voor mijn spieren en gewrichten
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Oké vandaag heledag in de fietsenwinkel gewerkt op de TV wielrennen en allemaal in kortebroek, en dan die mensen die buiten van het weer genieten en IJs aan het eten zijn, krijg meteen zin om ook van dat weer te genieten.
Morgen 14 graden en zon zou het kunnen korte broek zonder dat het slecht voor je knieen is, want helemaal ingepakt geniet je toch een stuk minder van het mooie weer.
Morgen 14 graden en zon zou het kunnen korte broek zonder dat het slecht voor je knieen is, want helemaal ingepakt geniet je toch een stuk minder van het mooie weer.
Cube Agree GTC