Rugpijn
-
- Forum-lid
We kennen het allemaal wel na enige tijd krijg je op je fiets wel pijn aan je rug.
Alleen is het sinds ik mijn nieuwe fiets heb veel sneller en heviger.
Nu heb ik na +- 40 minuten al zoeen hevige pijn aan mn rug dat ik echt even moet stoppen.
Weet iemand hier de oorzaak van en eventueel een oplossing.
groeten joost
Alleen is het sinds ik mijn nieuwe fiets heb veel sneller en heviger.
Nu heb ik na +- 40 minuten al zoeen hevige pijn aan mn rug dat ik echt even moet stoppen.
Weet iemand hier de oorzaak van en eventueel een oplossing.
groeten joost
groeten joost boudewijns
A: Het hoogte verschil tussen zadel en stuur verminderen.
B: Überhaupt nagaan of de fiets wel passend is voor jouw lichaam, dus laten opmeten c.q. een deskundige FM of beunhaas laten kijken hoe jij precies op de fiets zit.
C: Je zit dus waarschijnlijk anders op je nieuwe fiets dan op je oude. Wat zijn de verschillen (fietsen vergelijken met de meetlat) ?
B: Überhaupt nagaan of de fiets wel passend is voor jouw lichaam, dus laten opmeten c.q. een deskundige FM of beunhaas laten kijken hoe jij precies op de fiets zit.
C: Je zit dus waarschijnlijk anders op je nieuwe fiets dan op je oude. Wat zijn de verschillen (fietsen vergelijken met de meetlat) ?
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"
Misschien een inkoppertje, maar zit je wel met gekanteld bekken op je fiets?
Dus bolle rug, bekken kantelen naar voren en buikspieren aan. Schaatsers zitten automatisch vaak al goed omdat dit de basishouding van schaatsen is. Zodra je hier iets van afwijkt tijdens het schaatsen voel je het gelijk in je onderrug.
Dus bolle rug, bekken kantelen naar voren en buikspieren aan. Schaatsers zitten automatisch vaak al goed omdat dit de basishouding van schaatsen is. Zodra je hier iets van afwijkt tijdens het schaatsen voel je het gelijk in je onderrug.
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'
Bij mij was het een te korte zit. Langere stuurpen deed bij mij wonderen.
Crasher schreef:Bij elke goede fitness club kunnen ze je (onder-) rug en buikspieroefeningen adviseren.
Dan ga ik die maar eens aanschaffen:D
@ bull, bolle rug en bekken kantelen naar voren lijken mij redelijk tegenstrijdige houdingen of zie ik het verkeerd??
Groet,
Mike
Mike