Veenendaal - Veenendaal
Helemaal onderaan de Holleweg liggen een paar klinkers [een meter of 3 lang?]. Ik kan het weten want toen ik daar overheen reed en wilde schakelen vloog mijn ketting er door het gestuiter af...
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...
[quote="Berggeit"]De AGR noem ik ook wel het Benidorm van het fietsen. Je ziet daar grote bierbuiken die zich in een te klein AGR-shirtje hebben gehesen en wijdbeens rondtrappen op hun krakende fiets. En over de finish is het eerste wat ze doen een sjakkie draaien om ff de longen open te trekken.[/quote]
Hahahahaha prachtig
Hahahahaha prachtig
Veenendaal-Veenendaal is geweest, het seizoen is begonnen!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Vandaag weer Veenendaal-veenendaal gereden. Was weer een heerlijk dagje fietsen. De route is niet super origineel of uitdagend, maar leuk genoeg voor ons westerlingen en het weer werkte geweldig mee. (overigens was het in het westen wel veel zonniger).
Met zeer weinig wind en best lage temperaturen vanmorgen rond 9.20 gestart voor de 135km. Na een half uurtje lekker warmdraaien en beetje tempo gemaakt en met een gangetje van rond de 31 richting Posbank gereden. Ik vind het overigens nog steeds wel zonde dat ze niet een paar extra lusjes Posbank meepikken.
Terug naar Veenendaal was de wind aardig aangetrokken, maar doordat die vooral zij en zijtegen was viel dat allemaal wel mee. Nog een spontane babbel gemaakt met forumlid rbr.
Lekker dagje gefietst en het begint weer echt op fietsen te lijken!!
PS: wel een van de meest vervelende plakkers ooit gehad vandaag. Niks overnemen in een groepje en alleen als Eline aanzette omhoog schakelde hij direct op om te volgen (althans, een armzalige poging tot...). BAH!
Met zeer weinig wind en best lage temperaturen vanmorgen rond 9.20 gestart voor de 135km. Na een half uurtje lekker warmdraaien en beetje tempo gemaakt en met een gangetje van rond de 31 richting Posbank gereden. Ik vind het overigens nog steeds wel zonde dat ze niet een paar extra lusjes Posbank meepikken.
Terug naar Veenendaal was de wind aardig aangetrokken, maar doordat die vooral zij en zijtegen was viel dat allemaal wel mee. Nog een spontane babbel gemaakt met forumlid rbr.
PS: wel een van de meest vervelende plakkers ooit gehad vandaag. Niks overnemen in een groepje en alleen als Eline aanzette omhoog schakelde hij direct op om te volgen (althans, een armzalige poging tot...). BAH!
Less is bore
-
- Forum-lid
Ben ook net terug van deze toertocht. Had hem nog nooit gereden maar vond het een hele mooie tocht.
Vond het wel jammer dat er bij de eerste pauzeplaats geen eten aanwezig was (of je moest geld bij hebben, wat ik dus niet had :-s).
Ik en een maatje zijn rond 9:30 gestart en ben het met daniel eens dat er veel wielplakkers waren. Na 10 km waren we met zijn vieren en hebben we lekker rond lopen draaien, alleen vond de 4de man het niet nodig om rond te draaien dus bleef in het wiel zitten. Toch wel behoorlijk doorgereden en moet zeggen dat ik dat nu ook goed voel. Nu lekker de beentjes omhoog.
Vond het wel jammer dat er bij de eerste pauzeplaats geen eten aanwezig was (of je moest geld bij hebben, wat ik dus niet had :-s).
Ik en een maatje zijn rond 9:30 gestart en ben het met daniel eens dat er veel wielplakkers waren. Na 10 km waren we met zijn vieren en hebben we lekker rond lopen draaien, alleen vond de 4de man het niet nodig om rond te draaien dus bleef in het wiel zitten. Toch wel behoorlijk doorgereden en moet zeggen dat ik dat nu ook goed voel. Nu lekker de beentjes omhoog.
[quote="Daniel1975"]
PS: wel een van de meest vervelende plakkers ooit gehad vandaag. Niks overnemen in een groepje en alleen als Eline aanzette omhoog schakelde hij direct op om te volgen (althans, een armzalige poging tot...). BAH![/quote]
Alleen losers doen dat , die zullen nooit sterk worden in het alleen tegen de wind in rijden .
Ik ben er vandaag ook geweest , een lekkere training gereden en op het laatst flink doorgetrokken ( voor mijn doen dan ) tegen de wind in . Er kon er maar 1 even overnemen en volgens mij zaten er ook niet veel meer in mijn wiel.
PS: wel een van de meest vervelende plakkers ooit gehad vandaag. Niks overnemen in een groepje en alleen als Eline aanzette omhoog schakelde hij direct op om te volgen (althans, een armzalige poging tot...). BAH![/quote]
Alleen losers doen dat , die zullen nooit sterk worden in het alleen tegen de wind in rijden .
Ik ben er vandaag ook geweest , een lekkere training gereden en op het laatst flink doorgetrokken ( voor mijn doen dan ) tegen de wind in . Er kon er maar 1 even overnemen en volgens mij zaten er ook niet veel meer in mijn wiel.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
[quote="Daniel1975"]Vandaag weer Veenendaal-veenendaal gereden. Was weer een heerlijk dagje fietsen. De route is niet super origineel of uitdagend, maar leuk genoeg voor ons westerlingen en het weer werkte geweldig mee. (overigens was het in het westen wel veel zonniger).
Heb ook gereden; zag je nog rijden/staan halverwege een weg in Veenendaal waar jullie wilden oversteken. Maar ik zat al in de auto op weg naar huis en reed niet zelf anders had ik nog even de claxon kunnen gebruiken.
Heb ook gereden; zag je nog rijden/staan halverwege een weg in Veenendaal waar jullie wilden oversteken. Maar ik zat al in de auto op weg naar huis en reed niet zelf anders had ik nog even de claxon kunnen gebruiken.
- daniel1975
- Forum-lid HC
@pina-man: is voor jou aardig eindje uit de route!
@trudie: hier ook wat verkoudheid, maar fietsen ging prima verder. Tijd voor wat warmer weer, hoor veel mensen snotteren.
@trudie: hier ook wat verkoudheid, maar fietsen ging prima verder. Tijd voor wat warmer weer, hoor veel mensen snotteren.
Less is bore
Vandaag ook deze tocht gereden. Mooie tocht met leuke klimmetjes erin. De klim in het bos met de klinkers vond ik de lastigste.
Lekker gereden, goed weer. Bij vertrek van huis dacht ik Mist en nu.
Volgend jaar maar weer in de agenda zetten.
Lekker gereden, goed weer. Bij vertrek van huis dacht ik Mist en nu.
Volgend jaar maar weer in de agenda zetten.
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX
-
- Forum-lid
Was het parcours nog anders ten opzichte van de afgelopen jaren? In dat geval heb ik wel interesse in een gps track. Ik doe dit ritje namelijk wel eens als trainingsrondje en een beetje afwisseling kan geen kwaad.
[quote="Bottecchia"]Was het parcours nog anders ten opzichte van de afgelopen jaren? In dat geval heb ik wel interesse in een gps track. Ik doe dit ritje namelijk wel eens als trainingsrondje en een beetje afwisseling kan geen kwaad. [/quote]
http://connect.garmin.com/activity/2958 ... s_ss=email
Dit was de route;ik heb zelf de gps track niet want de Garmin niet mee, maar misschien kun je zien of er iets is gewijzigd tov vorig jaar.
http://connect.garmin.com/activity/2958 ... s_ss=email
Dit was de route;ik heb zelf de gps track niet want de Garmin niet mee, maar misschien kun je zien of er iets is gewijzigd tov vorig jaar.
Ik heb de route ook gereden, eerste keer, maar volgens mij was het parcours voor 95% gelijk aan voorgaande jaren. De route bevat weer alle gebruikelijke beklimmingen rond de posbank en utrechtse heuvelrug.Al met al een geslaagde, wat me wel opviel was het ENORME aantal lekke banden. Gelukkig bleef ik hiervan bespaard. Dat was ook maar goed want ik had m'n 'hoge wielen' gestoken maar daarentegen de 'kort ventiel' binnenbandjes bij Daarbij was het ook wel behoorlijk druk, ook volgens de vriend van mie die hem vorig jaar ook had gereden.
Volgens mij is de klim die HM2694 hierboven beschrijft de Italiaanse weg, deze is al jaren mijn favoriet. Een prachtig klimmetje die stiekem toch wel op hoge snelheid te berijden is.
Volgens mij is de klim die HM2694 hierboven beschrijft de Italiaanse weg, deze is al jaren mijn favoriet. Een prachtig klimmetje die stiekem toch wel op hoge snelheid te berijden is.