Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

garantie kaderbreuk Scott scale30

hobbes410
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:29

hobbes410 01 apr 2008 15:59

iemand ervaring met hoe lang het moet en kan duren voor je dealer je meer weet te vertellen over de vervanging in garantie van een kader, mijn scott scale 30 heeft amper 1000 kilometer, niets mee tegengekomen, zelf amper gebruikt in terrein en heeft een barst in het balhoofd. Fiets staat ondertussen ruim 6 weken bij de dealer die op dit ogenblik het merk scott niet meer verkoopt en die mij zelf niet kan zeggen wanneer ze van scott zelf komen kijken of het al dan niet onder garantie valt. mocht iemand mij verder kunnen helpen of wat info verstrekken of dit normaal is of niet zou ik al een stuk opgeluchter zijn.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 01 apr 2008 16:09

Gewoon de FM een aangetekende brief sturen waarin je vraagt nu na 6 weken e.e.a. binnen redelijke termijn (2 weken) op te lossen. Het is zijn probleem hoe hij e.e.a. regelt met Scott. Jij hoeft niet te wachten wat de FM met Scott doet. Vanuit consumenten recht hoef jij alleen de FM aan te spreken. FM moet binnen redelijk termijn met een oplossing komen.
What makes the boat go faster?

hobbes410
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:29

hobbes410 01 apr 2008 16:18

ik weet, probleem is dat ne aangetekende brief geen optie is, ik ken de FM persoonlijk en passeer er soms tot drie keer op een week want heb meer fietsen dan die scott alleen, ma telkens ik er om vraag zegt hij dat het wel in orde komt, dat het aan scott ligt die niet langskomt en dat garantiegevallen dikwijls lang kunnen duren.... zelf heb ik nog nooit ne fiets moeten binnendoen in garantie dus zou het nie weten welke termijn aanvaardbaar is.

thja14
Forum-lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 20 feb 2008 09:48

thja14 01 apr 2008 16:23

Wat je nu schetst is vaak het probleem, je komt vaker bij je Fm, voor meerdere fietsen en wilt hem dus niet te veel "het vuur aan de schenen leggen". Toch is het in Nl in ieder geval zo dat je als consument met de FM zaken doet en dat die het probleem moet oplossen hij heeft er voor te zorgen dat het probleem opgelost wordt en binnen een redelijke termijn. Vaak verschuilt hij zich echter achter de producent van de fiets, maar dit is niet terecht, je doet zaken met je FM, niet met de producent. HEt blijft dus je eigen keus, of de "smoes"van je FM accepteren en goede vrienden blijven, of hem toch wijzen op zijn verantwoordelijkheden. En juist dan leer je hem echt kennen en weet je of je terecht zaken met hem doet. SUCCES.
Passie voor het fietsen en de fietsen.

hobbes410
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:29

hobbes410 01 apr 2008 16:30

you've got me, ik weet.... da's precies het probleem... had ik geen persoonlijke band met de FM had ik al langer wss een aangetekende brief verzonden en mss zelf es gekeken wat mijn opties zijn maar op dit ogenblik is het afwachten en na afloop zien of ik ga veranderen van FM, want hoe langer dit duurt hoe groter de kans dit zo zal zijn wat ik wel jammer zou vinden ma fin...

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 01 apr 2008 16:38

Ale hij net zoveel vriend met jouw will blijven als jij met hem dan lost hij het voor je op en ziet het daarna wel met Scott. anders is het toch een beetje een eenzijdige relatie welke vooral op jouw geld gebaseerd is.
What makes the boat go faster?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13995
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 03 apr 2008 17:57

Wellicht kan je Scott bellen om te vragen hoe dat gaat. Wellicht zijn foto's voldoende. Twee jaar geleden van mijn Cube twee foto's opgestuurd en binnen vijf dagen stond er een nieuwe frame uit duitsland op de stoep. Wel via de FM geregeld

Plaats reactie