fietspompje
'Wie heeft er ervaring met een Blackburn Mammoth Pomp of een Topeak Mini Master Blaster DX.'
ik heb een topeak pocket rocket Master Blaster DX. na een paar miskopen die ook nog duurder waren dan de topeak eindelijk een goede pomp.
Geheel aluminium, degelijk en ik weet niet of hij de 12 bar haalt maar komt een heel eind.
ca 7 euro duurder dan mini masterblaster maar kleiner + lichter. Is het naar mijn idee waard.
ik heb een topeak pocket rocket Master Blaster DX. na een paar miskopen die ook nog duurder waren dan de topeak eindelijk een goede pomp.
Geheel aluminium, degelijk en ik weet niet of hij de 12 bar haalt maar komt een heel eind.
ca 7 euro duurder dan mini masterblaster maar kleiner + lichter. Is het naar mijn idee waard.
Goekoop schreef:'Wie heeft er ervaring met een Blackburn Mammoth Pomp of een Topeak Mini Master Blaster DX.'
ik heb een topeak pocket rocket Master Blaster DX. na een paar miskopen die ook nog duurder waren dan de topeak eindelijk een goede pomp.
Geheel aluminium, degelijk en ik weet niet of hij de 12 bar haalt maar komt een heel eind.
ca 7 euro duurder dan mini masterblaster maar kleiner + lichter. Is het naar mijn idee waard.
Die heb ik dus ook en ik vind 'm zoals gezegd tamelijk waardeloos :/ Ben ik dan gewoon te ongeduldig? Hoelang ben jij aan het pompen voor 7 bar? Een kwartier?
De luchtverplaatsing die je met zo'n klein pompje hebt per slag is natuurlijk redelijk klein, maar als je de tijd opneemt ben je met een minuut of 2-3 helemaal klaar bij 7-8 bar.
Heb zelf een wese en een pocjet rocket master blaster met de PRMB is 7-8 bar na 2-3 minuten geen probleen en ja, je hebt dan een behoorlijk aantal slagen nodig. Maar ja je bent toch al aan het sporten als je lek rijdt
Heb zelf een wese en een pocjet rocket master blaster met de PRMB is 7-8 bar na 2-3 minuten geen probleen en ja, je hebt dan een behoorlijk aantal slagen nodig. Maar ja je bent toch al aan het sporten als je lek rijdt
Passie voor het fietsen en de fietsen.
Dan zal mijn pompje wel kapot zijn want ik heb langer gepompt dan 3 minuten om 4 bar te halen. :/
Ik heb de Topeak Pocket Rocket Micro Master Blaster. Zéér compact -het kan in mijn bidon van 500mL- , volledig aluminium, 11 bar (in praktijk 7 à 8 bar) en weegt slechts 65 gram. Ik wou eerst CO2 patronen kopen maar na een dag is de helft (of meer) van die CO2 weeral uit je band en daarom wou ik een goed pompje, zeker als ik op fietsvakantie ben.
Mijn reparatiebidon (500mL):
-Topeak pompje
-Simson eerste hulp kit (lijm, plakkers, schuurpapier, bandenlichters) aangevuld met zelfklevende plakkers
-Mini flesje smeerolie
-Eén butyl binnenband
Mijn reparatiebidon (500mL):
-Topeak pompje
-Simson eerste hulp kit (lijm, plakkers, schuurpapier, bandenlichters) aangevuld met zelfklevende plakkers
-Mini flesje smeerolie
-Eén butyl binnenband
De SKS Piccolo werkt prima en kost slechts 5 euro bij de Halfords! In verschillende kleuren verkrijgbaar en ook nog eens erg klein en licht. Omschrijving: hij is geheel rond, en het handvat is altijd zwart, net als het uiteinde dat je aansluit op het ventiel. Je krijgt er geen zuperharde fietsband mee, maar dat geldt vaak ook voor duurdere pompjes. een simpel, maar doeltreffend hulpstukje om de pomp tussen je bidonhouder en het frame te bevestigen krijg je er bij. Een aanrader!
Heeft iemand al ervaring met een van de nieuwe pompjes van Lezyne?
Zien er veelbelovend uit, die uitschuifbare slang lijkt me heel handig, scheelt weer een hand om de kop van de pomp op het ventiel te drukken..
Zien er veelbelovend uit, die uitschuifbare slang lijkt me heel handig, scheelt weer een hand om de kop van de pomp op het ventiel te drukken..
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40007
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
sagax047 schreef:I wou eerst CO2 patronen kopen maar na een dag is de helft (of meer) van die CO2 weeral uit je band en daarom wou ik een goed pompje, zeker als ik op fietsvakantie ben.
Ik heb altijd een pomp in de auto liggen. Mijn banden pomp ik toch altijd even op voor ik vertrek, dus CO2 maakt mij niet uti. En verder altijd patroontje bij mij. Was in de zeikende regen zaterdag blij dat ik geen bandje hoefde te pompen, maar snel op druk kon knallen.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 10 aug 2007 23:27
Ik heb goede ervaringen met een volgauto. Geen lelijke troep op het frame, maar wel de garantie dat je thuiskomt.
Jullie lijken wel een stelletje wijven (no offence aan onze vrouwelijke forum gebruikers). Gewoon een pomp aan je bidon houder en tasje onder je zadel. Als ik de gemiddelde fietser zo eens bekijk zal het aan het extra gewicht niet liggen.
Jullie lijken wel een stelletje wijven (no offence aan onze vrouwelijke forum gebruikers). Gewoon een pomp aan je bidon houder en tasje onder je zadel. Als ik de gemiddelde fietser zo eens bekijk zal het aan het extra gewicht niet liggen.
Maarten-1001 schreef:Ik heb goede ervaringen met een volgauto. Geen lelijke troep op het frame, maar wel de garantie dat je thuiskomt.
Jullie lijken wel een stelletje wijven (no offence aan onze vrouwelijke forum gebruikers). Gewoon een pomp aan je bidon houder en tasje onder je zadel. Als ik de gemiddelde fietser zo eens bekijk zal het aan het extra gewicht niet liggen.
Aansteller.
Wat nou aansteller....?
Maarten heeft gewoon gelijk. Het gros van de wielertoeristen compenseert het extra gewicht van een bandje en een pompje met een dieet van 3 dagen, en als je dat nu 3 weken doet, ga je harder en wordt je gezonder.
Maarten heeft gewoon gelijk. Het gros van de wielertoeristen compenseert het extra gewicht van een bandje en een pompje met een dieet van 3 dagen, en als je dat nu 3 weken doet, ga je harder en wordt je gezonder.