liggende achtervork los
Vandaag over slecht wegdek gefietst in Belgie.. Na 27 km gebeurde er dit. liggende achtervork uit het frame geschoten. 100 euro moeten betalen voor een taxi terug naar Maastricht.
Dit zou toch niet mogen gebeuren. Het is een Koga FPS uit 2005.
Balen. Morgen kijken of m'n fietsenmaker het kan repareren. Eigenlijk vind ik dat Koga Miyata over de brug zou moeten komen. Wat vinden jullie?
Dit zou toch niet mogen gebeuren. Het is een Koga FPS uit 2005.
Balen. Morgen kijken of m'n fietsenmaker het kan repareren. Eigenlijk vind ik dat Koga Miyata over de brug zou moeten komen. Wat vinden jullie?
- robbebopper
- Forum-lid HC
Zo te zien mag je "van geluk spreken" dat je nog een taxi kon nemen. Ik denk dat je Koga maar eens moet bellen. Lijkt me toch niet de bedoeling.
Je kunt ook België aansprakelijk stellen
Je kunt ook België aansprakelijk stellen
-
- Forum-lid
dacht dat de taxi in de randstad duur was.
'aan het material kan het niet liggen '
Overduidelijk een constructiefout. Constructiefouten mogen niet voorkomen ongeacht of er al dan niet garantie op het product zit. Dat het frame aan het einde van z'n levensduur zit is hier ook niet aan de orde lijkt mij. Zou absoluut contact opnemen met Koga Miyata. Dit zou je eerst eens kunnen proberen via je fietsenmaker bijvoorbeeld.
Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar Koga, echter nog geen antwoord.
Aangezien ik wil fietsen ben ik zelf maar aan de slag gegaan en heb de liggende achtervork losgemaakt van de staande. Dat viel nog tegen, ik moest een van de twee rvs inbusboutjes uitboren aangezien ik die niet los kreeg.
Nu nog de liggende achtervork terug in het frame lijmen..
Aangezien ik wil fietsen ben ik zelf maar aan de slag gegaan en heb de liggende achtervork losgemaakt van de staande. Dat viel nog tegen, ik moest een van de twee rvs inbusboutjes uitboren aangezien ik die niet los kreeg.
-
- Forum-lid
DeTon schreef:Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar Koga, echter nog geen antwoord.
Met de zelf lijm actie verspeel je ieder recht op garantie of een beroep op constructiefouten. Redelijkerwijs mag je van een fabrikant of leverancier niet verwachten dat ze je nog compenseren.
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look
- plantagenet
- Forum-lid
DeTon schreef:Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar Koga, echter nog geen antwoord.
Mail??? Bellen zou ik zeggen! Dit soort technische defecten is toch volkomen onacceptabel. Levensgevaarlijk als een frame op deze wijze de geest geeft.
Koga hoort hier als een gerenomeerd merk imho direct op in te springen.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Hm, eigenlijk hebben jullie meer dan gelijk. het enige wat ik tot zover heb gedaan is de 2 inbusboutjes die de liggende en de staande achtervork verbinden losgedraaid, de ketting eraf en de achterderailleur eraf. Zelf gaan lijmen is idd. misschien toch niet zo slim. Bovendien zitten er vervormingen in de andere 2 buizen waar de achtervork in is gelijmd, echter nog geen scheurtjes of iets, goed opgemerkt trouwens Vermeulen, bedankt. Mijn huidige fietsenmaker is geen Koga dealer, hij kwam met het idee om zelf maar aan de slag te gaan. Bovendien is het een frame uit 2005, en is hij overgespoten. Vandaar mijn ietwat inpulsieve zelf lijm actie.
Contact opnemen met Koga gaat in principe enkel via een dealer, tenminste zo begrijp ik uit hun site. Hun emailadres heb ik evenwel achterhaald door te googelen.
Dus morgen na het werk maar eens kijken of er een Koga dealer is die me kan helpen contact op te nemen met Koga.
Mijn volgende fiets wordt er in ieder geval een uit een stuk.
groet Ton
Contact opnemen met Koga gaat in principe enkel via een dealer, tenminste zo begrijp ik uit hun site. Hun emailadres heb ik evenwel achterhaald door te googelen.
Dus morgen na het werk maar eens kijken of er een Koga dealer is die me kan helpen contact op te nemen met Koga.
Mijn volgende fiets wordt er in ieder geval een uit een stuk.
groet Ton