Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Tubeless banden

tommie7411
Forum-lid

tommie7411 27 mar 2008 16:36

Hoi,

Heeft iemand een idee of je tubeless vouwbanden waar een slag inzit nog terug goed kunt krijgen? Ik heb nog een paar Hutchinson scorpion banden liggen maar doordat ze een maand of 8 slecht omhoog hebben gehangen (gewoon over een haak) hebben ze nu een slag in de band. Ze zouden me nu met de moddertoestanden overal goed van pas komen.
Alle suggesties welkom of zijn ze voor de vuilnis??

greetzz
Tommie

kukelekupers
Forum-lid

kukelekupers 27 mar 2008 18:25

Let daarbij wel op dat je de maximale druk van je velgen niet overschrijdt, anders kun je daar scheurtjes in krijgen. Zal niet zo snel gebeuren, maar toch...

tiest
Forum-lid HC

tiest 27 mar 2008 18:52

Gewoon even met de compressor en de zeep spelen.

Daar komt ie:

Je plopt je band er om. je spuit wat zeepsop (ff wat dreft met water in een plantenspuit) aan de randen van de band, velg. Niet te zuinig.

Dan met de compressor voorzichtig druk er op. Nog meer druk. En nog een beetje (ondertussen plopt je band lekker recht. Pang! Pang.)

Bij een bar of 6 zit het vaak wel goed.

Lucht er uit laten lopen tot +/- 2 bar en klaar.

josdewit
Forum-lid

josdewit 29 mar 2008 18:17

Wel even uitkijken met 6 bar in deze banden. Flink afstand bewaren en gehoorbescherming dragen. Ik heb vorig jaar een flinke gehoorbeschadiging opgelopen omdat met 4 bar al een band uit elkaar knapte. Je wil niet weten wat een klap of dit geeft.

Plaats reactie