Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Selle SMP Evolution

namreh
Forum-lid

namreh 29 mar 2008 01:28

Ik heb nog een Selle SMP Extra kleur wit op de plank liggen. Heb er 3x op gereden en ben toen overgestapt op een Brooks Swallow. Op zich doet het zadel wat je verwacht, namelijk geen slapende delen meer. Dit is echter de goedkope versie van kunststof schuim en dat vond ik niet zo comfortabel. Als je interesse hebt stuur maar een PM
Litespeed Obed 29er
Cube Agree 2009

vincent2008
Forum-lid

vincent2008 12 mei 2008 12:07

Ik heb inmiddels zelf een SMP Evolution op mijn fiets zitten en het zadel bevalt me uitstekend. Het doet in wezen precies wat je ervan verwacht. De eerste ritjes was het even wennen omdat het zadel wat harder is dan mijn vorige zadel (San Marco Blaze F) en ik nu nu meer op mijn zitbotjes steunde.
Wat mij betreft is het dus een aanrader.

torro
Forum-lid

torro 10 feb 2011 23:45

Even een up, heeft iemand aanvullende ervaringen en waar kan je eventueel dit zadel testen ?

zapperdeflap
Forum-lid

zapperdeflap 11 feb 2011 00:11

Wat inmiddels al veelvuldig gezegd is, het is persoonlijk,
voor mij is het een uitkomst rij nu ongeveer 2 1/2 jaar op SMP eerst de Glider en sinds 'n jaar
op de Composit zonder padding en zonder problemen.
Ooit n's een maandje de witte Glider omdat de lak los liet retour gestuurd naar de dealer,
en uit nood een Bontrager er op gezet en kon na 15 km niet meer zitten.

Testen kan op verschillende plekken o.a. Futurumshop.

Succes

http://www.futurumshop.nl/ice.cgi?a_ssr ... 3godzWCWbQ
Grt. Zapp

dicke
Forum-lid

dicke 11 feb 2011 22:51

Ik gebruik nu bijna drie jaar SMP zadels, zowel voor race als atb.
Evolution (129 mm breed) voor de race en Stratos (131mm breed) voor atb/tour.
De zadels gaan lang mee!
DickE

torro
Forum-lid

torro 13 feb 2011 14:55

Dank je wel voor de feedback kan ik wel eens proberen zonder dat ik een klein vermogen kwijt ben.

ppolla
Forum-lid

ppolla 13 feb 2011 20:29

had dezelvede probleem....na overstappen naar SMP pro....de problemen zijn veel veel minder....nog steeds de test zaadel want de Pro versie is al maanded uitverkocht....is what mijn fietsmaker zegt....
binnekort heb ik tween...voor race fiets en voor MTB.

calypo
Forum-lid

calypo 10 mei 2011 23:09

Zadels...ik ben er steeds nog niet uit, momenteel test ik de smp evolution uit, het is nog té vroeg om een uitspraak te doen, vorig zadel was een prologo, daarvoor had ik een regal die was helemaal niet goed, kan na een half uur al niet meer van de pijn.
Ik heb de evolution goed laten zetten bij mijn vaste stek voor fietspositionering en hij vertelde als ik hem zeker zal kopen ik 1 cm lager moet zitten op optimaal te rijden, één nadeel het is een isp kader en wat als ik later een ander zadel wil kopen.
Als de smp niet goed genoeg is dan kan ik beginnen met de specialized zadels te testen, daar kijken ze eerst naar de breedte van je zitbotjes.
Zoals hier eerder aangehaald, zadels, 't is persoonlijk...

rico8
Forum-lid

Gebruikersavatar rico8 25 mei 2011 18:28

Ik rij al drie jaar met de SMP Composit en ben er echt fan van geworden.
Voorheen altijd last van slapende delen en sinds ik dit zadel goed afgesteld heb staan (wat op zich wel even een klusje is...) nergens meer last van. Met name het oplopende gedeelte aan de achterkant vind ik heel prettig, met name bij afdalingen.
De voldoening duurt langer dan de pijn...

Plaats reactie