hey,
Wat vinden jullie ? wil ASAP een nieuwe redbull racefiets kopen, keuze blijft tussen deze onderstaande twee fietsen.
Blijf echter met 1 vraag zitten :
Is een Carbon SL frame ipv een (aluminium)
Pro sl frame een meerprijs van zo'n 600 euro waard ?
Het hart zegt van wel, verstand zegt van niet en portemonnee is aan het tegenstribbelen
Kan op frame na weinig substansiële verschillen ontdekken ...
RED BULL Carbon SL-3000 ´08 = 1.990 euro
Frame High Modulus Aerospace Carbon Fibre T30/40 Oversize Tubing, Material made in Japan
Framematen 53 / 55 / 57 / 59 / 61 / 63 cm
Voorvork "SL Modulus Concept Fullcarbon 1 1/8"" - 1.5"""
Balhoofdstel FSA Oversize, integrated
Wielen Easton Circuit
Cassette Shimano Ultegra, 12 - 23 (of naar keuze), 10-speed
Banden Continental Grand Prix 4000 S, 700 x 23 c
Crankstel Shimano Ultegra SL, naar keuze dubbel 53/39 of triple 52/39/30 (meerprijs 50,-) of compact 50/34
Voorderailleur Shimano Ultegra SL
Achterderailleur Shimano Ultegra SL
Rem-/schakelversteller Shimano Ultegra SL STI
Remmen Shimano Ultegra SL
Pedalen zonder
Zadelpennen Race Face Revolution
Zadels fi´zi:k Arione
Sturen FSA Wing Pro Shallow, Oversize
Stuurpennen FSA OS-150, oversized
Kleuren salsa-red, pepper-white, carbon-nature
Gewicht ca. 7,4 kg (fh: 57 cm, dubbel, zonder pedalen)
RED BULL PRO-SL 3000 2008 = 1.399 euro
Frame WCW 7005 T6 Aluminium, triple-butted
Framematen 53 / 55 / 57 / 59 / 61 / 63 / 66 cm
Voorvork "Modulus Concept Fullcarbon 1 1/8"" - 1 1/4"""
Balhoofdstel FSA oversized, geïntegreerd
Wielen Easton Circuit
Cassette Shimano Ultegra, 12 - 23 (of naar keuze), 10-speed
Banden Continental Grand Prix 4000 S, 700 x 23 c
Crankstel Shimano Ultegra SL, naar keuze dubbel 53/39, triple 52/39/30 (meerprijs 50,-) of compact 50/34
Voorderailleur Shimano Ultegra SL
Achterderailleur Shimano Ultegra SL
Rem-/schakelversteller Shimano Ultegra SL STI
Remmen Shimano Ultegra SL
Pedalen zonder
Zadelpennen Race Face Revolution
Zadels fi´zi:k Arione
Sturen FSA Wing Pro Shallow, oversized
Stuurpennen FSA OS-150, oversized
Kleuren anodized-black, pepper-white, salsa-red, sprint-blue
Gewicht ca. 7,5 kg (fh: 57 cm, dubbel, zonder pedalen)
prijsverschil carbon en Alu Fiets 600 euro terecht?
Wat ga je er mee doen, wedstrijden? klimwerk? Cyclo's?
Wanneer je een tour rijder bent zou ik voor de alu versie gaan, houd je nog geld over ook.
En de alu versie is een zeer prettige fiets, meer comfortabel dan de carbonversie.
Wanneer je een tour rijder bent zou ik voor de alu versie gaan, houd je nog geld over ook.
En de alu versie is een zeer prettige fiets, meer comfortabel dan de carbonversie.
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Ga op beide een proefritje maken en je weet het. Prijsverschil terecht, ik zou zeggen van niet. Koop voor het geld wat je uitspaart een leuk fietscomputertje, 1 weekje fietsvakantie in de Alpen, etc.
What makes the boat go faster?
Dat blijven de moeilijke keuzes in het leven :/
6 euro per gram is natuurlijk niet niks, maar op een fiets zitten met het idee dat je eigenlijk liever ......
Je zou eigenlijk op beide fietsen een stukje moeten gaan rijden, dan heb je er meteen een 'gevoel' bij - maar dat zal wel niet kunnen?
Succes met je keuze
6 euro per gram is natuurlijk niet niks, maar op een fiets zitten met het idee dat je eigenlijk liever ......
Je zou eigenlijk op beide fietsen een stukje moeten gaan rijden, dan heb je er meteen een 'gevoel' bij - maar dat zal wel niet kunnen?
Succes met je keuze
Zo\'n tellertje heb ik ook gehad.
die 100 gram gewichtsverschil mag je wegdenken, daar gaat het bij mij totaal niet om. (ben zelf goed over de 100 kg )
Ben wel een toerder en heb tot nu toe nog niet in buitenland "echt" geklommen , maar dat gaat dit jaar veranderen, staan al 2 weekenden naar de eifel op het programma.
een "fietscomputertje" van 600 euro komt er niet, maar zat wel hard aan een edge 705 te denken.
de geometrieen van het frames bij maat 63 zijn ook bijna hetzelfde : de carbon heeft 4 mm minder achtervorklengte en 4 mm meer wielbasis, rest van de maten zijn identiek. Voor mij gelijk genoeg om daarin geen verschil te zien.
denk echter dat mijn voorkeur uiteindelijk bij de alu fiets komt. Ik zie een fiets ook meer als een verbruiksobject, dan dat ik er helemaal verliefd op wordt en meer loop te vertroetelen dan dat ik er op fiets
Ben wel een toerder en heb tot nu toe nog niet in buitenland "echt" geklommen , maar dat gaat dit jaar veranderen, staan al 2 weekenden naar de eifel op het programma.
een "fietscomputertje" van 600 euro komt er niet, maar zat wel hard aan een edge 705 te denken.
de geometrieen van het frames bij maat 63 zijn ook bijna hetzelfde : de carbon heeft 4 mm minder achtervorklengte en 4 mm meer wielbasis, rest van de maten zijn identiek. Voor mij gelijk genoeg om daarin geen verschil te zien.
denk echter dat mijn voorkeur uiteindelijk bij de alu fiets komt. Ik zie een fiets ook meer als een verbruiksobject, dan dat ik er helemaal verliefd op wordt en meer loop te vertroetelen dan dat ik er op fiets
Die gewichten moet je trouwens wel met een korreltje zout nemen. Zo weegt het blad TOUR de fietsen zelf... Zij komen voor een Pro-SL 3000 uit op 8 kg (catalogus: 7.5). Het verschil in gewicht is ruim 200 gram (Pro SL en Carbon SL), de voorvork bij de Carbon SL is denk ik ook iets lichter... Maar goed. Dan zitten we aan 300 gram, daar ligt de TS ook niet wakker van... Wou het toch effe gezegd hebben.
Ik neig er ook wel eens naar om de Pro SL te nemen, en dan die 600 euro uit te geven aan updates (mooiere wielen, stuur, stuurpen, goede pedalen, dure computer erbij, een paar dure kledingstukken).
Ik neig er ook wel eens naar om de Pro SL te nemen, en dan die 600 euro uit te geven aan updates (mooiere wielen, stuur, stuurpen, goede pedalen, dure computer erbij, een paar dure kledingstukken).
-
- Forum-lid
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 24 okt 2006 23:43
[quote="Ted038"]die 100 gram gewichtsverschil mag je wegdenken, daar gaat het bij mij totaal niet om. (ben zelf goed over de 100 kg )
gezien je eigengewicht, zou ik dus voor Alu gaan. de carbon in maat 61 is niet aan te bevelen.
gezien je eigengewicht, zou ik dus voor Alu gaan. de carbon in maat 61 is niet aan te bevelen.
Pinarello paris schreef: gezien je eigengewicht, zou ik dus voor Alu gaan. de carbon in maat 61 is niet aan te bevelen.
Ben wel benieuwd naar je redenatie, bij RedBull/rose versand gaven ze zelf aan dat het carbon frame geen probleem was qua gewicht, wielen was een kritieker punt, maar met circuits ook wel goed.
Anyway, ik dus vanmiddag vanuit werk (apeldoorn) op naar Bocholt DE, kom ik daar aan, is duie hele toko dicht ......
goede vrijdag nemen ze daar iets serieuzer dan hier :rolleye:
Kon dus onverrichterzaken weer naar huis, dik 2 uur voor niets in de auto gezeten
morgen nieuwe kansen ..... :p