double of triple crankstel
-
- Forum-lid
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 16 mar 2008 17:45
Overweeg op dit moment aankoop racefiets, kan iemand mij aangeven wat voor een mannelijk persoon de beste keus is, twee tandwielen voor of drie tandwielen voor, het scheelt maar enkele tientjes.
Groeten, Steven
Groeten, Steven
pipootje schreef:ik zou zeggen stoere mannen een dubbel en mietjes een triple
Waarom triplers mietjes noemen en dubbelers stoere mannen , het slaat nergens op.
Doe wat je denkt dat het beste bij jou past .
Met mijn trippeltje heb ik een veel meer gelijkmatige verloop in mijn verzettenmogelijkheid.
Ik zeg altijd : " Wat je niet hebt kun je niet gebruiken. "
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
Voor een allroundfiets, zou ik voor een compact gaan. Voor een koers-carbon/alumnium/ijzer voor een dubbel. Voor een Marmotte achtige onderneming is een tripple zo gek nog niet denk ik.
Ironie: krachtig als ... ijzer.
Ironie: krachtig als ... ijzer.
Best of both worlds: koop een compact crankstel (en bijpassende voorderailleur) met bladen met 110 mm afstand tussen de bevestigingsboutjes (steek). Je kunt dan het binnenblad omwisselen tussen b.v. 40 tandjes (Nederland vlak) en 34 tandjes voor het meer schuine werk.
Hierover is veel geschreven in dit forum.
Ik heb een sugino crackstel met daarop bladen van TA, normaal met 40/50, op vakantie steek ik dan het 34 blad.
Hierover is veel geschreven in dit forum.
Ik heb een sugino crackstel met daarop bladen van TA, normaal met 40/50, op vakantie steek ik dan het 34 blad.
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"
Met een compact probeer ik de 50 te halen en zo mijn mannelijkheid nog enigzins te redden.
Zonder gekheid.
Met de compact of triple ben je als gewone sterveling volgens mij het beste geholpen.
Je ketting loopt dan, ook op het vlakke ,vaak beter in lijn, omdat het kleinere voorblad 50 i.p.v.53 tanden achter ook een kleiner kransje toestaat.
Die grote voorbladen zijn nu eenmaal voor de betere wedstrijdrijders gemaakt .
En die zijn nu eenmaal sterker.
Tsja, welke echte man wil dat toegeven!
Zonder gekheid.
Met de compact of triple ben je als gewone sterveling volgens mij het beste geholpen.
Je ketting loopt dan, ook op het vlakke ,vaak beter in lijn, omdat het kleinere voorblad 50 i.p.v.53 tanden achter ook een kleiner kransje toestaat.
Die grote voorbladen zijn nu eenmaal voor de betere wedstrijdrijders gemaakt .
En die zijn nu eenmaal sterker.
Tsja, welke echte man wil dat toegeven!
Zij is ook tegen
-
- Forum-lid
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 16 mar 2008 17:45
Bedankt voor de reacties,
Het wordt een compact 50-34 (waarbij ik de lijn van pipootje volg, en een 40 erbij probeer te onderhandelen).
Groeten,
Steven
Het wordt een compact 50-34 (waarbij ik de lijn van pipootje volg, en een 40 erbij probeer te onderhandelen).
Groeten,
Steven
- tornadotom
- Forum-lid
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39
Als je je fiets echt maar als hobby fiets voor af en toe gebruikt kun je beter een triple kopen. Heb je altijd al je versnellingen bij je. Je twijfelt, dan zou ik niet het risico lopen om telkens een verkeerd verzet te hebben. Als je een triple hebt is je grootste blad minimaal 52 tanden. Kom je nog eens lekker mee vooruit ook. Heb jaren een triple gehad, met veel plezier. Ben vorig jaar gaan koersen en dan zie je idd mensen wel raar kijken naar zo'n fiets... Nog gekker als je voor hen eindigd.
Heb zelf nu 53 / 39 voor en ben wel eens benieuwd als we naar de Ardennen gaan deze zomer :s
Heb zelf nu 53 / 39 voor en ben wel eens benieuwd als we naar de Ardennen gaan deze zomer :s
Vertrouwen is goed, controle is beter.