De allernieuwste Gazelle Noble D`Lite SL gekocht.Er zitten de vogende onderdelen op:
achter Derallieur: SRAM X0
Voor : Shimano Deore LX
Shifters : SRAM X0
Remmen : Tektro Quartz
Velgen : Rodi Box trk
Nafen: Shimano HB-M495A en Shimano FH-M495A
Crankstel : Truvativ Firex
Carbon voor en achtervork
Wat mij opvalt bij deze lichte fiets (14.1kg) is dat bij het remmen de (vooral bij gebruik voorrem) voorvork (carbon) begint te schokken.
Ook de zadelpen zakt tijdens het fietsen heel langzaam terug het frame in.
Zijn er al meer mensen die dit probleem hebben met deze fiets en wat vinden jullie van de onderdelen die er op zitten?
Bvd!
Arno
Gazelle Noble D`Lite SL
Showfietsje met nogal onevenwichtige afmontage imo....
Achterderailleur en shifters zijn Sram X.0, beste van het beste, lichtste van het lichtste, maar voor een hybride waarmee je alleen op de weg rijdt wáy over the top en heel erg duur.
Op de (Deore) naven is dan weer heel flauw bezuinigd: voor een paar tientjes meer hadden ze XT naven kunnen monteren die veel beter afgedicht zijn....
Carbon voor- en achtervorken zijn nogal nutteloos imo, en duur.
De Tektro V-brakes zijn dan weer erg cheap, dan liever Avid SD5 ofzo.
Maar goed: dat trillen van de remmen is waarschijnlijk wel op te lossen door de toe-in van de blokjes te controleren, andere blokjes te monteren of evt andere remmen.
Met Tacx montagepasta zal de zadelpen ook wel beter blijven zitten.
Als dat gefixt is zal het echt wel een fijne fiets zijn waar je een hoop plezier van kunt hebben, maar technisch en qua prijs-kwaliteit zou het niet mij eerste keuze zijn geweest....
Achterderailleur en shifters zijn Sram X.0, beste van het beste, lichtste van het lichtste, maar voor een hybride waarmee je alleen op de weg rijdt wáy over the top en heel erg duur.
Op de (Deore) naven is dan weer heel flauw bezuinigd: voor een paar tientjes meer hadden ze XT naven kunnen monteren die veel beter afgedicht zijn....
Carbon voor- en achtervorken zijn nogal nutteloos imo, en duur.
De Tektro V-brakes zijn dan weer erg cheap, dan liever Avid SD5 ofzo.
Maar goed: dat trillen van de remmen is waarschijnlijk wel op te lossen door de toe-in van de blokjes te controleren, andere blokjes te monteren of evt andere remmen.
Met Tacx montagepasta zal de zadelpen ook wel beter blijven zitten.
Als dat gefixt is zal het echt wel een fijne fiets zijn waar je een hoop plezier van kunt hebben, maar technisch en qua prijs-kwaliteit zou het niet mij eerste keuze zijn geweest....
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Valt nauwelijks winst te behalen. De echte winst is toch te behalen door klikpedalen ivm. efficiëntere krachtsoverbrenging. Je zou er over kunnen denken om een paar schoenen op je werk neer te zetten. Je vertrekt dan gewoon thuis met je klikschoenen, en wisselt ze op je werk om voor normale schoenen. Als je weer naar huis gaat trek je de klikschoenen aan en fiets je naar huis.
Scepticus zegt een paar posts terug dat op de Deore naven is bezuinigd. In de plaats daarvan zou je een setje XT's kunnen monteren. Maar of het nou zo zinvol is om dit allemaal te upgraden...
Scepticus zegt een paar posts terug dat op de Deore naven is bezuinigd. In de plaats daarvan zou je een setje XT's kunnen monteren. Maar of het nou zo zinvol is om dit allemaal te upgraden...
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
Weys KTM Racing Team
P I M schreef: Scepticus zegt een paar posts terug dat op de Deore naven is bezuinigd. In de plaats daarvan zou je een setje XT's kunnen monteren. Maar of het nou zo zinvol is om dit allemaal te upgraden...
Idd, dat zou ik niet direct nu gaan doen.
Maar als je huidige wielen op zijn kan je wel een mooi setje laten maken met b.v. XT naven, Mavic A719 velgen en dubbel butted spaken.
En qua pedalen: er zijn pedalen die aan één kant een klikmechanisme hebben en aan de andere kan gewoon een platform:
Shimano PD-M324
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"