Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wilier Mortirolo of Wilier Izoard...?

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 10 mar 2008 23:10

Ik weet het, luxe probleem... Niettemin, luxe of niet, 't blijft een probleem. Ik ben voornemens om voor het nieuwe seizoen een 'echte' racefiets te kopen. Mijn opstapper is welhaast afgereden.

Nu ben ik aan het twijfelen over 1. de Wilier Mortirolo of 2. de Wilier Izoard.

Beiden zou ik willen afmonteren met Vista en Camp. Centaur. Kunnen jullie mij advies geven? Wat is nu eigenlijk het echte verschil? Is een Izoard niet gewoon een dure Mortirolo?

Ik hoop dat er genoeg fanaten zijn die mij adviseren!
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

allaplaya
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 aug 2006 18:59

allaplaya 11 mar 2008 18:51

hoi Spook,
het antwoord is nee, het is geen dure Mortirolo, de verschillen zijn wezenlijk nl;
Izoard voorvork is 'n Mizuno full carbon (topvork!)tov mortirolo 'n carbonvork met alu/buis heeft.
Izoard is 'n monocoque carbon frame van 1150 gram met super mooi frame design, terwijl de Mortirolo (ook erg mooi overigens) een "standaard"carbon frame betreft en een gewicht 1270 gram, dus scheelt nogal!
evenals de prijs mortirolo 1199 en de izoard (topframe!) 1899 euro
je kan ze bij mij beide komen bekijken (maarsbergen bij Utrecht)
groet
Frank
als je wilt stuur ik je wat fotootjes van beide fietsen opgebouwd!!
mooi/goed hoeft niet altijd duur te zijn!!!

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 13 mar 2008 19:02

Hoi Frank!

Dank voor je reactie! Als ik het zo lees, dan ga ik duidelijk voor de Izoard. Lijkt me een betere investering!

groet!
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

sjefjanssen
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 29 feb 2008 22:44

sjefjanssen 14 mar 2008 16:05

Beste spook,ik moet allaplaya volledig gelijk geven.

Gebruikersavatar
alejandro
Forum-lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 26 mei 2007 21:30
Locatie: Utrecht

Gebruikersavatar alejandro 15 mar 2008 21:08

sjefjanssen schreef:Beste spook,ik moet allaplaya volledig gelijk geven.


Behalve dan dat de Mortirolo , net zoals de Izoard, ook een monoque frame is en de Izoard geen 1899, maar 1699 kost (volgens Veltec).

De Izoard heeft een iets gedurfder (uitbundiger?) design, is meer dan 10% lichter (frame+vork) en is, volgens Wilier, een "more aggressive ride" (door het gebruik van een hogere ratio aan "stiff fibres" ).

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 21 mar 2008 14:13

Ben ook nogal bezig met de Wilier, o.a. de Izoard. Op mijn vraag aan Wilier wat nu het verschil is/was tussen Izoard en Thor, kreeg ik het volgende antwoord:
quote:
The Izoard 2006/7 was a very slooping frame, little bit outside the standard line of sizes of Wilier.The new Izoard 2007/08 is similar to the rest of Wilier “story” of sizes.
Technically speaking there’s no special difference, the weight are the same, the stiffness is the same…
We just update the design and the colours.
Best regards
Claudio, Area Commerciale
unquote.

Izoard is wonderschoon modern frame en zou mijn voorkeur hebben t.o.v. Mortirollo. Als je naar andere merken kijkt (b.v. Carerra Phibra) zie je dat dit soort modellen de top vormen.
Izoard frame in Italie kost €1545.

Zelf heb ik vandaag besloten de Cento aan te schaffen. Groet uit een zonnig Italie.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

dacosta_
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 feb 2008 18:22

dacosta_ 21 mar 2008 14:42

Mijn voorkeur ging ook uit naar de Izoard owv het mooie design. De gebogen bovenbuis en smalle staande achtervork deden het bij mij.
De Mortirolo vond ik meer gewoontjes, maar dat is persoonlijke smaak.

cokm
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:02
Locatie: Schiedam

cokm 23 apr 2008 10:53

shit man een erg moeilijke keus....

ik zelf heb ook zitten kijken naar een izoard en een mortirolo.

mijn keuze zou de 2e zijn maar dan met een hogere groep chorus dan wel record.
misschien wat duurdere wielen maar dat is mijn keuze.
ga je wedstrijden rijden dan is de 1e een betere keus ivm stijfheid.

ik wens je succes met je keuze en veel veilige km`s
Forza Italia

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 apr 2008 11:05

De Mortirolo is meer in balans als je hem afmonteerd met Vista's en een Centaur groep. Die afmontage is voor de Izoard eigenlijk te minnetjes, daar zou ik minimaal een Chorus groep en bijv Zonda's op zetten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

hansken
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jul 2008 21:10

hansken 15 jul 2008 21:25

Ik heb me één Wilier izoard aangeschaft rood-wit met ultegra sl, fulcrum racing 1wielen,
selle italia flight zadel (wit) FSA pro wing stuur ,FSA stuurpen carbon,en look keo carbon pedalen . t'is mijn eerste echte zelf samengestelde racefiets en hoop dat ik de juiste keuzes gemaakt heb . graag jullie mening.

Greetz Hansken

allstar
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 mar 2008 19:52

allstar 16 jul 2008 11:03

Hansken schreef:Ik heb me één Wilier izoard aangeschaft rood-wit met ultegra sl, fulcrum racing 1wielen,
selle italia flight zadel (wit) FSA pro wing stuur ,FSA stuurpen carbon,en look keo carbon pedalen . t'is mijn eerste echte zelf samengestelde racefiets en hoop dat ik de juiste keuzes gemaakt heb . graag jullie mening.

Greetz Hansken


Neem toch aan dat je daar zelf goed over hebt nagedacht voor je zoveel geld hebt uitgegeven, dus wat wil je van ons horen dan?

hansken
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jul 2008 21:10

hansken 16 jul 2008 17:47

wel ik heb de fiets nog niet ,de kader is nog niet binnen dus de afmontage kan nog steeds
gewijzigd worden , dus moesten jullie nog andere andere suggesties hebben dan hoor ik het graag .

Greetz Hansken

Plaats reactie