Voor al je afspraakjes

Forumrit Rotterdam 18 Mei

kool486
Forum-lid
Berichten: 929
Lid geworden op: 17 dec 2006 11:44

kool486 21 mei 2008 20:59

wat moet ik me daar bij voorstellen een hot-dog tenue? dubbele bovenbuis?
Funny the way it is

glenny
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 aug 2005 18:05

glenny 22 mei 2008 23:55

Hier is Glenny dan: Ook ik vond het een mooie rit en ik wil iedereen bedanken die hieraan heeft bij gedragen. In het vervolg neem ik ook mijn zondagsfiets mee en niet mij traningsfiets. Ik heb genoten van de mensen en de fietsen, wat een modelletjes. Ik overweeg daarom dan ook om een nieuwe fiets te kopen. Tot de volgende keer
Het leven is keuzes maken

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 23 mei 2008 22:34

Een nieuwe fiets en dan net als Meindert er niet op fietsen!!
Niets is wat het lijkt..

meindert
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 mar 2008 18:42

meindert 27 mei 2008 01:31

Kijk eens op de site Rondje Zeeland. Vorige week meer dan 200 km gefiets op de Scott. Zaterdag de Bilzen Classic. Tijdens Parijs Roubaix rijd ik weer op de Duell.

fietsenverveeltnooit
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 06 apr 2008 12:40

fietsenverveeltnooit 04 aug 2008 21:23

Vond dit stukje in het AD van vandaag:

Groepen wielrenners maken in de Rotterdamse Noordrand het leven van omwonenden en mede-recreanten zuur.

Ook langs het Brielse Meer en de Oude Maas zijn er dagelijks conflicten tussen hardrijders, die de weg opeisen, en andere fietsers, joggers en wandelaars.

,,Ze maken je uit voor rotte vis. Echt, de vreselijkste ziektes hebben ze me al naar mijn hoofd geslingerd als ik niet opzij ging.'' Het is deze zaterdagmorgen even stil langs de Rotte, maar volgens de 74-jarige Rotterdammer - die niet met naam in de krant wil - is dat niet voor lang

,,Straks komen ze weer, de wielrenners die met alle geweld de hele weg voor zich opeisen,'' vertelt hij op de Pekhuisbrug in Bleiswijk, onderdeel van het recreatiegebied Rottemeren.

Zijn stadgenoot John Bakkes, die ook bij het recreatiegebied woont, kan erover meepraten. Hij stuurde deze krant een brief, waarin hij pleitte voor een wielrenverbod langs de Rotte. ,,Want als ze 'hé lul, aan de kant' naar je roepen, dan is dat niet leuk als je daar onschuldig aan het wandelen of fietsen bent.''

Na het schrijven van Bakkes regende het reacties bij deze krant. De meeste brieven waren instemmend van aard. Dat verbod zou ook elders ingevoerd moeten worden, meenden lezers, die bij het Brielse Meer en langs de Oude Maas bij Poortugaal en Puttershoek dezelfde problemen hebben.

,,Ik heb niets tegen fietsers,'' licht Bakkes zijn brief toe. ,,Zo heb ik ook niets tegen boogschieten. Maar dan niet in een drukke winkelstraat. Want dát is wat hier gebeurt. Wielrenners gedragen zich veel te dominant.''

Vooral het gevoel van onveiligheid zit de Rotterdammer en de meeste van zijn buren langs de Rotte al jaren dwars. ,,Wielrenners zorgen voor een reëel gevaar. Ik heb gezien hoe een knaapje van 7 een racefiets in zijn gezicht kreeg. Het is gelukkig goed afgelopen, maar er gebeuren meer incidenten.''

De oplossing zou volgens Bakkes kunnen zijn het instellen van een maximumsnelheid voor de wielrenners. ,,Auto's en brommers mogen dertig kilometer per uur. Dat moet dan ook voor fietsen gelden. En anders drempels aanleggen.''

Jan Laverman van de afdeling Rotterdam van de Fietsersbond legt uit dat een maximumsnelheid voor wielrijders moeilijk in te stellen is. ,,Een fiets is geen gemotoriseerd verkeer, daar geldt geen maximum voor. En drempels zijn lastig voor het woon-werkverkeer.''

Wat is dan de oplossing? ,,De wegbeheerder moet voor een voetpad zorgen,'' stelt Laverman. ,,Dit verhaal speelt niet alleen bij de Rotte, maar ook bij de Oude Maas of elders. Verder moeten bewoners uitkijken, maar dat geldt net zo goed voor de wielrenners.''

Hij erkent dat er door de verschillende (overheids)instanties te vaak naar elkaar wordt gewezen. ,,De wegbeheerder, wie dat dan ook is, moet een oplossing bieden.''

Laverman vindt niet dat wielrenners zich als de alleenheersers van het asfalt gedragen. "Dat is overdreven om zo te stellen.'' Tegelijkertijd zou het volgens hem 'handiger' zijn als renners op warme zomerdagen minder drukbevolkte routes kiezen. "Toch zal er altijd een spanningsveld blijven, want die jongens willen ook graag de mooie routes rijden.''

Op warme dagen geeft Laverman zelf het goede voorbeeld. "Ik mijd dan bijvoorbeeld altijd de Oude Maas bij Barendrecht.''

De 74-jarige Rotterdammer op de Pekhuisbrug in Bleiswijk heeft een heel eigen oplossing: ,,Hoge drempels, zodat ze hard vallen.''

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4937
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 05 aug 2008 00:54

Je kan het niet iedereen naar zijn zin maken, er is altijd wel iemand die wat te zeiken heeft.
Fiets er regelmatig , eigenlijk nooit problemen. Je moet er natuurlijk niet op zondag middag bij mooi weer langs scheuren.
Laatste zin van 74 jarig zullen we maar toe schijven aan het achteruitgang van het verstandelijke vermogen op zo,n leeftijd.

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 07 aug 2008 02:44

Ik rij zelf ook regelmatig mijn "rondje Rotte", heerlijk rijden in een mooie omgeving, ideaal voor het zomeravondrondje.

Waar ik wel rekening mee hou is het tijdstip, 's avonds door de week is het goed te doen en zondagmorgen kan je er nog prima rijden. Ga je later kun je beter een ander stuk nemen, veel zondagfietsers, die daar terecht hun eigen rondje maken.

Ik begrijp best dat het soms imponerend en gevaarlijk kan zijn als zo'n groep van een man of 10 met dik 30 over de fietspaden knalt.

Het is alleen jammer dat het gelijk weer over een kam wordt geschoren.

En reacties zoals van het 74 jarige fossiel moeten we maar vergeten, net als hij waarschijnlijk nu al weer is vergeten dat hij is geinterviewd.
"Try not. Do or do not......there is no try"

cervelootje
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 20 sep 2007 20:57

cervelootje 07 aug 2008 09:58

Andromeda wrote: Ik rij zelf ook regelmatig mijn "rondje Rotte", heerlijk rijden in een mooie omgeving, ideaal voor het zomeravondrondje.

Waar ik wel rekening mee hou is het tijdstip, 's avonds door de week is het goed te doen en zondagmorgen kan je er nog prima rijden. Ga je later kun je beter een ander stuk nemen, veel zondagfietsers, die daar terecht hun eigen rondje maken.


He pik dat regelmatig moet je wel ff aanpassen naar een maand of vier geleden:-))) En je bent wel heel erg veranderd op je fotootje;-)
reclame

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 14 aug 2008 20:17

Bij die nieuwe avatar van Andro had ik ook zo mijn vragen wie het was. Andro eindelijk geknipt vanuit een goed hoek ;) ?

Nee, het is zijn Sensei!! Maarten Ducrot. Rotterdam knabbelt toch aardig aan iemands geestelijke vermogens :D

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 14 aug 2008 23:20

[quote="ZorroI"]Bij die nieuwe avatar van Andro had ik ook zo mijn vragen wie het was. Andro eindelijk geknipt vanuit een goed hoek ;) ?

Nee, het is zijn Sensei!! Maarten Ducrot. Rotterdam knabbelt toch aardig aan iemands geestelijke vermogens :D

Mvg, Zorro[/quote]

Ja, hij heeft waarschijnlijk ergens tegen gefietst en flink op z'n koppie gevallen.
Of misschien is wel verliefd op MD.
kiekeboe

cervelootje
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 20 sep 2007 20:57

cervelootje 23 aug 2008 21:52

[quote="Noppie"][quote="ZorroI"]Bij die nieuwe avatar van Andro had ik ook zo mijn vragen wie het was. Andro eindelijk geknipt vanuit een goed hoek ;) ?

Nee, het is zijn Sensei!! Maarten Ducrot. Rotterdam knabbelt toch aardig aan iemands geestelijke vermogens :D

Mvg, Zorro[/quote]

Ja, hij heeft waarschijnlijk ergens tegen gefietst en flink op z'n koppie gevallen.
Of misschien is wel verliefd op MD.[/quote]

Jammer MD is een van de weinigen die ik echt een domme lul vind met z´n slechte commentaar en z´n waardeloze analytische vermogen tijdens het geven van commentaar. Altijd maar gissen, intrepreteren en dingen menen te zien die als je vanaf de bank zit te kijken, niet blijken te kloppen. Nee geef mij de belgen maar want bij de NOS en eurosport zijn het in mijn ogen flapdrollen. Maar dat is mijn mening.
reclame

Plaats reactie