American Classic CR 420
Ik geloof dat er 3 tot 5 topics zijn, daar is alles te vinden.
denk niet dat er veel is veranderd aan die achternaaf dan zou je echt een mailtje naar american classic sturen. Maar waar zijn deze wielen nou nog te krijgen bikecomponents.de en velohome.nl hebben ze ook al uit de schappen gehaald.
grtzzz Ghisallo
grtzzz Ghisallo
Denk je nou echt dat American Classic dan gaat toegeven dat die naaf nog steeds niet goed is? Dat is natuurlijk geen betrouwbare informatie.... Ze roepen daar al jaren dat het echt wel goed zit met die naaf maar toch hoor je er elk jaar spookverhalen over. Een topnaaf zal het wel nooit worden denk ik dan, maar allicht kun je het erop wagen. Vervangen kan immers later ook nog.
Aan de rest van de wielen is niks veranderd bij mijn weten.
Aan de rest van de wielen is niks veranderd bij mijn weten.
Ach, een stuurlintje kost nog meer dan een setje lagers voor deze wielen.....
Als je dan nagaat dat ze wat betreft aerodynamica ongeveer gelijk zijn aan een paar Lightweights dan is de conclusie snel getrokken.
http://www.rouesartisanales.com/article-15505311.html
Heb dus een set besteld.
Heb al een set Ritchey WCS Protocol wielen, deze bevallen mijn uitstekend.
Die lijken meer op de AC Sprint 350, hebben dus een lagere velg.
34 mm velg lijkt mij een prima hoogte, kun je bijna altijd mee rijden
Als je dan nagaat dat ze wat betreft aerodynamica ongeveer gelijk zijn aan een paar Lightweights dan is de conclusie snel getrokken.
http://www.rouesartisanales.com/article-15505311.html
Heb dus een set besteld.
Heb al een set Ritchey WCS Protocol wielen, deze bevallen mijn uitstekend.
Die lijken meer op de AC Sprint 350, hebben dus een lagere velg.
34 mm velg lijkt mij een prima hoogte, kun je bijna altijd mee rijden
Schopje voor dit topic
Ik ben op zoek naar een tweede wielset. Het moet een beetje een 'van alles wat' setje worden (qua aero eigenschappen, gewicht, sterkte etc.). Ik ben altijd gecharmeerd geweest van de AC 420 velgen. Dus vandaar het idee zelf een wielset samen te stellen met de AC velgen. Voor 't geld kan ik ook een carbon set kopen maar ik heb meer vertrouwen in een handgespaakt alu setje dan in een carbon set van €500.
Deze wielen zullen gebruikt worden met vooral goed weer, Posbank trainingen, Ardennen, Alpen (o.a. La Marmotte). Voor het ruigere werk en wedstrijden heb ik mijn Fulcrum R1 set.
Ik ben op 't moment 73,8 kg (vanmorgen gewogen) en ik zal de komende tijd wellicht nog een kilo'tje of 1 á 2 verliezen, dan houdt het wel op.
Nu zijn er een paar dingen waar ik over twijfel. Misschien dat jullie nog (geniale) ingevingen en/of tips hebben.
Dit heb ik nu:
Velg:
American Classic 420 (18/24), (€67,50 per stuk)
Ik denk dat mijn voorkeur uitgaat naar Aero spaken. DT Revo zijn echter rond, maar ik heb ze er toch bij gezet.
Spaken:
DT Revolution (black), (€0,75 per stuk)
Sapim CX Ray (black), (€1,80 per stuk)
Sapim Laser (black), (€0,64 per stuk)
Nipples:
DT Swiss alu, (€0,30 per stuk)
DT Swiss messing, (€0,29 per stuk)
De naven zijn een beetje het probleem. De prijs en kwaliteit loopt nogal uiteen. Ik zat te denken aan Corima (carbon) naven die los te bestellen zijn via hun website.
Heeft iemand nog op of aanmerkingen wat betreft mijn keuzes voor spaken, nipples, naven: vertel het me .
Thx
edit: ik dacht dat dit topic in het Wielen gedeelte stond.
Ik ben op zoek naar een tweede wielset. Het moet een beetje een 'van alles wat' setje worden (qua aero eigenschappen, gewicht, sterkte etc.). Ik ben altijd gecharmeerd geweest van de AC 420 velgen. Dus vandaar het idee zelf een wielset samen te stellen met de AC velgen. Voor 't geld kan ik ook een carbon set kopen maar ik heb meer vertrouwen in een handgespaakt alu setje dan in een carbon set van €500.
Deze wielen zullen gebruikt worden met vooral goed weer, Posbank trainingen, Ardennen, Alpen (o.a. La Marmotte). Voor het ruigere werk en wedstrijden heb ik mijn Fulcrum R1 set.
Ik ben op 't moment 73,8 kg (vanmorgen gewogen) en ik zal de komende tijd wellicht nog een kilo'tje of 1 á 2 verliezen, dan houdt het wel op.
Nu zijn er een paar dingen waar ik over twijfel. Misschien dat jullie nog (geniale) ingevingen en/of tips hebben.
Dit heb ik nu:
Velg:
American Classic 420 (18/24), (€67,50 per stuk)
Ik denk dat mijn voorkeur uitgaat naar Aero spaken. DT Revo zijn echter rond, maar ik heb ze er toch bij gezet.
Spaken:
DT Revolution (black), (€0,75 per stuk)
Sapim CX Ray (black), (€1,80 per stuk)
Sapim Laser (black), (€0,64 per stuk)
Nipples:
DT Swiss alu, (€0,30 per stuk)
DT Swiss messing, (€0,29 per stuk)
De naven zijn een beetje het probleem. De prijs en kwaliteit loopt nogal uiteen. Ik zat te denken aan Corima (carbon) naven die los te bestellen zijn via hun website.
Heeft iemand nog op of aanmerkingen wat betreft mijn keuzes voor spaken, nipples, naven: vertel het me .
Thx
edit: ik dacht dat dit topic in het Wielen gedeelte stond.
De navenkeuze is nogal beperkt. Onderstaande suggesties gaan overigens over de achternaaf; vooraan neem je best gewoon de AMC naaf (deze is licht, goed en niet duur).
Mogelijk zijn:
- Tune MAG 180/190 (+/- 190 gr, 275)
- Tune MAG 160 (+/- 170 gr, 443 euro)
- DT Swiss S240S (+/- 220 gr, 259)
- Extralite Ultrahub (+/- 162 gr, 349)
- Edco (vanaf 280 gr, ook vrij duur)
- M5 (183 gr, 249 euro)
- American Classic zelf (niet doen)
- Corima, (245 gr, 132 euro)
Die laatste is denk ik de beste optie. From what I heard zijn ze erg goed. Als je met Shimano rijdt is de Dura Ace naaf ook nog een optie, hierbij opgemerkt dat deze héél lastig te krijgen is. De mijne heb ik destijds via eBay uit Japan over laten komen.
Qua spaken zou ik gaan voor de CX-rays of evt. de DT Aerolite. Verder kun je beter voor messing nippels kiezen heb ik me altijd laten vertellen.
Het kan een heel mooi setje worden, afhankelijk van de onderdelen kom je dicht in de buurt van de 1400 gr. De mijne (cx-ray black, Dura Ace achternaaf, Amclassic voornaaf) kwam op 1430 gr meen ik.
Mogelijk zijn:
- Tune MAG 180/190 (+/- 190 gr, 275)
- Tune MAG 160 (+/- 170 gr, 443 euro)
- DT Swiss S240S (+/- 220 gr, 259)
- Extralite Ultrahub (+/- 162 gr, 349)
- Edco (vanaf 280 gr, ook vrij duur)
- M5 (183 gr, 249 euro)
- American Classic zelf (niet doen)
- Corima, (245 gr, 132 euro)
Die laatste is denk ik de beste optie. From what I heard zijn ze erg goed. Als je met Shimano rijdt is de Dura Ace naaf ook nog een optie, hierbij opgemerkt dat deze héél lastig te krijgen is. De mijne heb ik destijds via eBay uit Japan over laten komen.
Qua spaken zou ik gaan voor de CX-rays of evt. de DT Aerolite. Verder kun je beter voor messing nippels kiezen heb ik me altijd laten vertellen.
Het kan een heel mooi setje worden, afhankelijk van de onderdelen kom je dicht in de buurt van de 1400 gr. De mijne (cx-ray black, Dura Ace achternaaf, Amclassic voornaaf) kwam op 1430 gr meen ik.
Het wordt dan toch echt wel tijd dat campa verd0mme eens met een grotere keus aan naven komt...lees minder gaats.
Dan nog iets, die velgen hebben toch een heel dun remoppervlak. zowel in dikte als in hoogte?
Dan nog iets, die velgen hebben toch een heel dun remoppervlak. zowel in dikte als in hoogte?