Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

gbjhillman
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 15 jan 2009 14:14

gbjhillman 13 aug 2009 13:52

[quote="surplomb"][quote="Peterj"]..... met Topo Nederland kun je niet navigeren.[/quote]

Dat zou ik graag eens nader verklaard zien.

[/quote]


Ik denk dat Peterj bedoeld te zeggen dat TOPO Nederland niet routeerbaar is.
� De toestand in de bergen *

1900b
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 aug 2009 22:10

1900b 13 aug 2009 15:21

Weet niet of anderen ook problemen hebben met de connectie van de edge 705 naar de pc/mac.

Bij mij was het na een aantal keren gebruik niet meer mogelijk de edge als usb-schijf te zien op mijn mac. Hierdoor kon ik geen routes meer naar het apparaat uploaden. Ook het uploaden naar garmin connect lukte niet meer.

Uiteindelijk via verschillende forums de oplossing gevonden. Het blijkt dat de bijgeleverde usb kabel vaker voor problemen zorgt. Ik had nog een usb kabel van een camera liggen die ook paste...en voila probleem opgelost. Hij doet het weer als een zonnetje.

Geen idee of dit al een besproken probleem is op dit goede maar 111 pagina's tellende forum. Misschien is een onderverdeling zoals ze bij Gathering of Tweakers doen een oplossing?

Cheers,
Mathijs
Gazelle TVM Team 1994
Stevens SCF2 2008

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 13 aug 2009 15:27

[quote="1900b"]Weet niet of anderen ook problemen hebben met de connectie van de edge 705 naar de pc/mac.

Bij mij was het na een aantal keren gebruik niet meer mogelijk de edge als usb-schijf te zien op mijn mac. Hierdoor kon ik geen routes meer naar het apparaat uploaden. Ook het uploaden naar garmin connect lukte niet meer.

Uiteindelijk via verschillende forums de oplossing gevonden. Het blijkt dat de bijgeleverde usb kabel vaker voor problemen zorgt. Ik had nog een usb kabel van een camera liggen die ook paste...en voila probleem opgelost. Hij doet het weer als een zonnetje.

Geen idee of dit al een besproken probleem is op dit goede maar 111 pagina's tellende forum. Misschien is een onderverdeling zoals ze bij Gathering of Tweakers doen een oplossing?

Cheers,
Mathijs[/quote]



Nope, nog niet besproken.
Bedankt voor je input! Hulde voor je eerste post.


[quote="1900b"]Misschien is een onderverdeling zoals ze bij Gathering of Tweakers doen een oplossing?[/quote]

Klopt. Ben ik nog over aan het denken en invulling voor mezelf aan het geven.
Ideaal die topic starts daar.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 13 aug 2009 17:16

[quote="Refie"]http://www8.garmin.com/learningcenter/t ... index.html
maakt het voor sommige weer makkelijker..[/quote]

Maar met dit programma kun je weer geen trainingen maken....;-(!

Overigens kun je op de Mac wél info toevoegen (maar niet direct zien) maar idd geen vergelijkingen en ook geen rondje "afspelen". Tis niet anders gelukkig hebben de Mac'ers weer niet alle shit deze windowsgebruikers hebben; wat blijft dat toch een k**programma......
Aeroad
Grail
Ultimate

1900b
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 aug 2009 22:10

1900b 13 aug 2009 21:34

[quote="Moustache"]
Nope, nog niet besproken.
Bedankt voor je input! Hulde voor je eerste post.
[/quote]

Dank Moustache, ook voor de OSM handleiding! Zal proberen het niet bij 1 post te houden...

Opzich is met GPSies.com gegenereerde gpx data goed te rijden met de standaard edge. Jammer is alleen dat je referentie wegen ed mist. Ga toch maar eens die OSM kaarten op een sd kaartje zetten en uitproberen.

Cheers,
Mathijs
Gazelle TVM Team 1994
Stevens SCF2 2008

riherm1
Forum-lid
Berichten: 347
Lid geworden op: 29 aug 2005 12:28

riherm1 14 aug 2009 09:34

[quote="surplomb"][quote="T i n u z"]Afgelopen week met een groep gefietst in Frankrijk (omgeving van St. Flour; Aveyron). Aangezien niemand echt bekend was in deze omgeving continu gebruik gemaakt van mijn 705. Ik was er al zeer over te spreken, maar nu ook de navigatie mogelijkheden te hebben ontdekt ben ik helemaal enthousiast over de 705. Het uitstippelen van routes met Mapsource en CN 9.0 ging prima en op wat kleine foutjes na verliep het navigeren met de 705 uitstekend.

Toch miste ik met name bij het uitzetten van een route het gevoel voor hoogstes tijdens de route. CN geeft alleen wegen aan... En bij het niet altijd voorhanden zijn van Internet was dit zeker een gemis.
Ook het van te voren niet direct kunnen bekijken van een hoogteprofiel, met name bij langere beklimmingen zou een enorme aanvullingen zijn op een te rijden route.
Weet iemand andere kaarten waar de hoogtelijnen wel op te zien zijn? Dan wel een programma, sites om dit te verkrijgen (het liefst met hoogteprofiel voor bepaalde gedeeltes)?
[/quote]

De topokaarten Frankrijk geven hoogtelijnen.

[/quote]

topo frankrijk, met hoogtelijnen, gratis en voor niks, en nog legaal ook:
http://fredericbonifas.free.fr/osm/garmin.html

http://beta.letuffe.org/ressources/garm ... 200509.img

Maakt gebruik van OSM

Downloaden, en hernoemen naar gmappsup.img, en op je sd kaart zetten in de map garmin.

Gebruikersavatar
spin
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 02 jul 2007 16:19

Gebruikersavatar spin 14 aug 2009 12:38

Weet iemand hoe dat werkt als je een kaart op SD koopt, maar je hebt er al een SD kaart inzitten die je er niet uit wilt halen? Kun je dan je gegevens op je nieuwe SD kopieren naar de SD die je al had, of werkt dat niet zo simpel?

Ik vraag dit omdat ik de OnRoute fietskaart wil kopen, en dat kan op CD of SD, maar ik heb al een 2GB SD kaart erin zitten voor CN, en ik heb geen zin om steeds kaartjes te wisselen. Is het dan handiger om gewoon de CD te kopen?

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 14 aug 2009 12:53

Volgens mij kan je hem niet zomaar overzetten op een andere SD. Bovendien je kan via Mapsource, als je de CD versies hebt, City Nav en de fietskaart op je SD laden. (En topo's als je wilt.) Zolang de totale kaartset niet de 2 Gieg overschreidt. Mijn ervaring met 2 gieg: Op vakantie andere kaartset erop zetten voor de rest past alles met een zeeeer ruime straal om je huis er op; CN NL BE groot deel DL, Topo NL DE BE, Fietskaart, Wandelkaart, Knooppunten.
Ik ben erg blij dat ik de CD versie heb.

pinafan
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 jan 2009 22:48

pinafan 14 aug 2009 13:13

Kan iemand mij vertellen dat als je nieuwe deelkaarten toevoegd van City Navigator Maps hiermee de bestaande kaarten op je Garmin overschreven worden en dus weg zijn?
Bij het toevoegen van een deelkaart van Duitsland waren daarna de gehele NL en B kaarten weg en stond daarna alleen de basis kaart er nog in. Daarna opnieuw alles incl de Duitse deelkaart opnieuw ingeladen en toen was alles er weer.
Nu ben ik benieuwd of de kaarten niet per ongeluk op de Garmin op een andere plaats zijn weggeschreven?
En als je het bestand gmapsupp verplaats van het geheugen van de Garmin zelf verplaatst naar het geheugen van de sd kaart werkt dit dan ook gewoon?
Een fiets kan het niet schelen hoeveel andere fietsen je hebt gehad.

pinag
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 jul 2009 00:35

pinag 14 aug 2009 13:18

ja, volgens mij worden die kaarten dan overschreven, omdat alles onder dezelfde naam wordt opgeslagen.
Ik hou van Triple.

Gebruikersavatar
spin
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 02 jul 2007 16:19

Gebruikersavatar spin 14 aug 2009 15:00

Ok, in dat geval ga ik toch maar even op zoek naar de CD (om de een of andere reden wordt de SD versie veel meer verkocht). Ben met een SD ook een beetje bang om hem per ongeluk te overschrijven ofzo.

@pinafan: Ik denk idd ook dat als je opnieuw dingen inlaadt, hij de boel als het ware 'reset'. Je selecteert gewoon een nieuwe set kaarten die de oude vervangt.

Gaat dit trouwens wel goed als je een deel CN, een deel topo etc. achter elkaar op de SD zet? Overschrijft hij niet de andere typen kaart die er al op stonden?

surplomb
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 apr 2007 20:35

surplomb 17 aug 2009 18:25

[quote="spin"]Weet iemand hoe dat werkt als je een kaart op SD koopt, maar je hebt er al een SD kaart inzitten die je er niet uit wilt halen? Kun je dan je gegevens op je nieuwe SD kopieren naar de SD die je al had, of werkt dat niet zo simpel?

Ik vraag dit omdat ik de OnRoute fietskaart wil kopen, en dat kan op CD of SD, maar ik heb al een 2GB SD kaart erin zitten voor CN, en ik heb geen zin om steeds kaartjes te wisselen. Is het dan handiger om gewoon de CD te kopen? [/quote]

Je kan evt. je kaart op je Garmin zelf zetten, als je er alleen maar de basiskaart op hebt staan.

Ik heb op mijn Garmin de basiskaart en de topo kaart nederland gezet, de sd's gebruik ik voor landen waar ik zo af en toe kom (Italie, Frankrijk etc). Gewoon kaartje van land er in stoppen.

Werkt prima voor mij.
Zo en nu eerst een bavaria

Plaats reactie