Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 20 okt 2009 00:25

[quote="Rezne"]GPSies werkt een stuk makkelijker idd. Er staan ook echt ongelofelijk veel routes op.

Maakt het overigens nog uit of je een course rijdt als TCX of als CRS?
Je blijft er wel mee bezig zeg, zo'n Garmin :D[/quote]

TCX is de opvolger van CRS. Wat precies de technische verschillen zijn ben ik nog niet achter. Ik rij ze allebei zonder problemen.

Als je in Nederland blijft zou ik toch echt nog een paar keer de GPX Track proberen ipv een course. Ik kan me niet voorstellen dat hij constant blijft haperen met aanwijzingen geven.

ik heb in het begin ook alleen maar op TCX gereden, maar ik kan nu niet meer zonder GPX Track. Hoef ik niet meer zo op mijn scherm te turen.


[img=http://www.mijnzijde.nl/rw/pics/champagne.jpg]

(sorry... is voor mijn 1000ste post :D)

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 20 okt 2009 14:04

Vanmiddag een GPX track proberen. Ik zet m er ook als course op voor als het toch niet helemaal goed gaat.
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 21 okt 2009 10:30

[quote="Rezne"]Vanmiddag een GPX track proberen. Ik zet m er ook als course op voor als het toch niet helemaal goed gaat.[/quote]

En? Hoe is het gegaan?

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 21 okt 2009 11:13

Weer halverwege geen weg-tot-weg-navigatie.

Op gpsies zelf een track getekend en gedownload als GPX track (en TCX Course).
Deze:

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=wicylhdpqfqeycbx

Lijkt me niks mis mee, maar toch stopt hij halverwege met het geven van aanwijzingen. Komt het dan toch door het Openstreetmap materiaal?
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

ted038
Forum-lid
Berichten: 1497
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 21 okt 2009 14:39

Wellicht een tip :

de edge 605 is alleen vandaag/morgen tot 12 uur smiddags in de aanbieding bij http://www.vergelijk.nl/super_dagdeal/ , kost daar nu 229 € (*incl. verzendkosten)

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 21 okt 2009 14:44

[quote="Rezne"]Weer halverwege geen weg-tot-weg-navigatie.

Op gpsies zelf een track getekend en gedownload als GPX track (en TCX Course).
Deze:

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=wicylhdpqfqeycbx

Lijkt me niks mis mee, maar toch stopt hij halverwege met het geven van aanwijzingen. Komt het dan toch door het Openstreetmap materiaal?[/quote]

Ik denk niet dat het aan je kaartmateriaal ligt. Zelf gebruik ik City Navigator Europe 2009.11 en ik heb met gpx bestanden ook nog wel eens gehad dat de aanwijzingen op een gegeven moment vastlopen. Je kunt dan uiteraard wel de lijn op de kaart blijven volgen maar de aanwijzingen komen dan niet meer terug.

Daarom ben ik op een gegeven moment overgestapt op het rijden van Courses en dat bevalt me prima. Ze laden veel sneller en ik vind het prima werkbaar.

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 21 okt 2009 18:53

[quote="Bottecchia"][quote="Rezne"]Weer halverwege geen weg-tot-weg-navigatie.

Op gpsies zelf een track getekend en gedownload als GPX track (en TCX Course).
Deze:

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=wicylhdpqfqeycbx

Lijkt me niks mis mee, maar toch stopt hij halverwege met het geven van aanwijzingen. Komt het dan toch door het Openstreetmap materiaal?[/quote]

Ik denk niet dat het aan je kaartmateriaal ligt. Zelf gebruik ik City Navigator Europe 2009.11 en ik heb met gpx bestanden ook nog wel eens gehad dat de aanwijzingen op een gegeven moment vastlopen. Je kunt dan uiteraard wel de lijn op de kaart blijven volgen maar de aanwijzingen komen dan niet meer terug.

Daarom ben ik op een gegeven moment overgestapt op het rijden van Courses en dat bevalt me prima. Ze laden veel sneller en ik vind het prima werkbaar.
[/quote]

Ik ben ook wel eens mijn aanwijzingen kwijt . Meestal zoek ik dan een stuk van de route uit die ik een minuut of 10 zonder aanwijzingen kan rijden . Ik ga dan terug naar opgeslagen ritten en klik de rit dan nog een keer aan en klik navigeren weer aan . Tegen de tijd dat die 10 minuten voorbij zijn dan heb ik de aanwijzingen meestal weer terug .
Ik heb wel eens gehad dat ik alleen maar windrichting aanwijzingen kreeg , omdat hij wss het kaartmateriaal niet kon gebruiken .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 21 okt 2009 22:48

Hmm, oke het ligt dus niet aan de track of het kaartmateriaal. Toch vreemd. Ik heb nu 2x een track gereden in GPX, maar 2x stopten de aanwijzingen. Na een halfuurtje pikt hij 't weer op.

Courses zijn inderdaad erg makkelijk te volgen en die rijd ik ook voornamelijk, maar het is vervelend dat het niet werkt zoals het hoort.

Heb ik even een vraagje over de courses. Kun je die virtuele tegenstander ook zo instellen dat je alleen op bepaalde klimmen de tegenstander activeert? Stel ik rijd de Rosier op. Kan ik dan instellen dat ik tegen mezelf rijd (van bijv. een week daarvoor) ?
Misschien wat omslachtig en ik zal het waarschijnlijk niet vaak gebruiken, maar toch ... :). Ik vermoed dat het iets te maken zal hebben met de 'Lap' knop.
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

baron062
Forum-lid
Berichten: 1145
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 22 okt 2009 00:38

@Rezne:

Check het aantal routepunten eens, ik dacht in de Edge max 100 stuks. Zie ook: Linkje

arnos
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 11 mei 2007 15:20

arnos 22 okt 2009 12:59

FYI: hier trof ik een hele duidelijke uitleg over de verschillende manier om op de garmin te navigeren: http://plannerforum.fietsersbond.nl/ind ... topic=1571

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 23 okt 2009 15:53

Past een micro SD/HC eigenlijk in de garmin. Ik heb zonder goed te kijken dit kaartje verkocht maar weet niet zeker of de garmin dit type kaartje pakt.

frankyboy
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mar 2009 22:18

frankyboy 23 okt 2009 16:09

Zijn er forumleden die de Garmin ook gebruiken bij het joggen?
Kwestie van niet naast een dure gps om te fietsen ook nog een nieuwe Polar te moeten kopen. Dat een horloge om je pols praktischer is lijkt mij evident, maar eventueel in een achterzak of broekzak…?

Plaats reactie