iemand al de Garmin edge 705??
[quote="TiesT"]Fourcross op de Kardinge heuvel?
Mij viel ook al op dat bij slecht weer die hoogtemeter alle kanten op uitslaat.[/quote]
Yep. Gisteren ook voor het eerst ondervonden. De hoogtemeter vond dat de Posbank ineens 231meter hoog was
Mij viel ook al op dat bij slecht weer die hoogtemeter alle kanten op uitslaat.[/quote]
Yep. Gisteren ook voor het eerst ondervonden. De hoogtemeter vond dat de Posbank ineens 231meter hoog was
-
- Forum-lid
[quote="R. Hilferink"]
...
Wat betreft jouw hoogtemeting probleem:
Zojuist heb ik een tip gekregen van een mede-bikeplanner. Je kunt een way-point aanmaken zodat jouw edge die herkent en dan met de juiste hoogte begint. Dus je startpunt aanmaken als way-point met de juiste hoogte.
Daarnaast kan het zijn dat de Edge bij veel regen geen goede hoogte meer kan meten doordat het gaatje waarmee de luchtdruk (dacht ik) wordt gemeten verstopt zit door het water. Daar kampen meerdere mensen mee heb ik begrepen.[/quote]
Ik vind dit een goede tip! dank je wel. Ik vond het al een aparte manier van hoogte meten (dmv een barometer) aangezien de luchtdruk natuurlijk erg wisselvallig is. Maar met een juiste begin punt is dat natuurlijk al een stuk preciezer te meten.
Ik heb de volgende website gevonden om te kijken hoe hoog een bepaald postcode gebied in Nederland is, hopelijk heeft iemand er wat aan:
http://www.ahn.nl/postcodetool
edit:
Er zit ook een kaart "viewer" op de site waarmee je op de NL kaart kan klikken en dan rechtsonder ziet hoe hoog (of laag) dat bepaald punt zit.
...
Wat betreft jouw hoogtemeting probleem:
Zojuist heb ik een tip gekregen van een mede-bikeplanner. Je kunt een way-point aanmaken zodat jouw edge die herkent en dan met de juiste hoogte begint. Dus je startpunt aanmaken als way-point met de juiste hoogte.
Daarnaast kan het zijn dat de Edge bij veel regen geen goede hoogte meer kan meten doordat het gaatje waarmee de luchtdruk (dacht ik) wordt gemeten verstopt zit door het water. Daar kampen meerdere mensen mee heb ik begrepen.[/quote]
Ik vind dit een goede tip! dank je wel. Ik vond het al een aparte manier van hoogte meten (dmv een barometer) aangezien de luchtdruk natuurlijk erg wisselvallig is. Maar met een juiste begin punt is dat natuurlijk al een stuk preciezer te meten.
Ik heb de volgende website gevonden om te kijken hoe hoog een bepaald postcode gebied in Nederland is, hopelijk heeft iemand er wat aan:
http://www.ahn.nl/postcodetool
edit:
Er zit ook een kaart "viewer" op de site waarmee je op de NL kaart kan klikken en dan rechtsonder ziet hoe hoog (of laag) dat bepaald punt zit.
Een hele fijne manier om van een plek op onze aardbol de hoogte te bepalen is mbv Google Earth. Je moet dan wel in het View menu de status bar aanvinken. Midden onder in het GE scherm zie je de coordinaten en de hoogte van de positie van de muiscursor.
Wat vinden jullie van de vernieuwde GarminConnect website??
Het ziet er iets beter uit . Maar ik vind het nog steeds jammer dat je geen kaart op pagina formaat krijgt net als bij Motionbased.com het geval was.
Het ziet er iets beter uit . Maar ik vind het nog steeds jammer dat je geen kaart op pagina formaat krijgt net als bij Motionbased.com het geval was.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
Ik vind het wel overzichtelijker maar idd wel jammer dat de kaart niet goed doorkomt bij mij ik krijg helemaal niet meer te zien waar ik heb gereden.
Jammer dat was juist ook leuk om te zien. De extra mogelijkheden qua gegevens is wel leuk om te zien.
WhoCares zie jij wel een kaart op de dashboard scherm.
Jammer dat was juist ook leuk om te zien. De extra mogelijkheden qua gegevens is wel leuk om te zien.
WhoCares zie jij wel een kaart op de dashboard scherm.
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX
[quote="HM2694"]
who cares zie jij wel een kaart op de dashboard scherm. [/quote]
Ja , ik zie een scherm en ja daarop kun je inzoomen. Maar vroeger bij Motionbased ook een klein kaartje , maar je had de mogelijk tot een larger map , die de route ook nog eens mooi volgde en niet zoals nu de "slim opslaan" ( +/- 5 sec. ) laat zien . Die geeft de weergave van een rit met van die rechte lijntjes die de trackpoints met elkaar verbinden.
Maar wat gegevens betreft is de nieuwe GC wel een verbetering tov de vorige .
who cares zie jij wel een kaart op de dashboard scherm. [/quote]
Ja , ik zie een scherm en ja daarop kun je inzoomen. Maar vroeger bij Motionbased ook een klein kaartje , maar je had de mogelijk tot een larger map , die de route ook nog eens mooi volgde en niet zoals nu de "slim opslaan" ( +/- 5 sec. ) laat zien . Die geeft de weergave van een rit met van die rechte lijntjes die de trackpoints met elkaar verbinden.
Maar wat gegevens betreft is de nieuwe GC wel een verbetering tov de vorige .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
Ik mis nog steeds de mogelijkheid om laps apart te bekijken in grafiek/player. Komt misschien nog.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Ik zou aanraden om een spanbandje ewtra over de Edge te doen. De renners van Garmin rijden zo ook Parijs-Roubaix. Er is hier al eens zo"n fotootje gepasseerd, maar weet niet op welke pagina. Natuurlijk kan je hem onderweg niet afnemen of ge moet een reserve strip bijhebben.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?