iemand al de Garmin edge 705??
Om teleurstellingen te voorkomen, zoals dvangennip ook al zegt; Het volgen van het lijntje (De course of het crs bestand) lost vrijwel alle problemen en vragen op.
GPX is niet ideaal, afslag voor afslag navigatie is ook niet ideaal met de Edge.
Ja het is raar dat de edge niet net zo snel als een TomTom reageert, maar het is nu eenmaal zo.
En geloof me op deze manier is het nog steeds meer dan de moeite waard.
@Joepie; de meesten gebruiken er geen google maps voor maar gpsies en zo zijn er nog wel meer online progs.
GPX is niet ideaal, afslag voor afslag navigatie is ook niet ideaal met de Edge.
Ja het is raar dat de edge niet net zo snel als een TomTom reageert, maar het is nu eenmaal zo.
En geloof me op deze manier is het nog steeds meer dan de moeite waard.
@Joepie; de meesten gebruiken er geen google maps voor maar gpsies en zo zijn er nog wel meer online progs.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
[quote="rene1"]Om teleurstellingen te voorkomen, zoals dvangennip ook al zegt; Het volgen van het lijntje (De course of het crs bestand) lost vrijwel alle problemen en vragen op.
GPX is niet ideaal, afslag voor afslag navigatie is ook niet ideaal met de Edge.
Ja het is raar dat de edge niet net zo snel als een TomTom reageert, maar het is nu eenmaal zo.
En geloof me op deze manier is het nog steeds meer dan de moeite waard.
@Joepie; de meesten gebruiken er geen google maps voor maar gpsies en zo zijn er nog wel meer online progs.
[/quote]
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb zowel met gpx als crs gereden en vind het rijden met een gpx file velen malen prettiger.
Rijden met een garmin kost wel wat gewenning maar daar moet je de tijd voor nemen.
Ik vind het persoonlijk erg fijn dat ik niet heel de tijd op het scherm hoef te turen. Bij een gpx file heb ik regelmatig de kaart niet opstaan en als ik dan af moet slaan dan geeft hij een piep en krijg je de aanwijzing in beeld. Bij een crs file moet je veel meer op het scherm kijken en vind ik minder relaxt rijden.
GPX is niet ideaal, afslag voor afslag navigatie is ook niet ideaal met de Edge.
Ja het is raar dat de edge niet net zo snel als een TomTom reageert, maar het is nu eenmaal zo.
En geloof me op deze manier is het nog steeds meer dan de moeite waard.
@Joepie; de meesten gebruiken er geen google maps voor maar gpsies en zo zijn er nog wel meer online progs.
[/quote]
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb zowel met gpx als crs gereden en vind het rijden met een gpx file velen malen prettiger.
Rijden met een garmin kost wel wat gewenning maar daar moet je de tijd voor nemen.
Ik vind het persoonlijk erg fijn dat ik niet heel de tijd op het scherm hoef te turen. Bij een gpx file heb ik regelmatig de kaart niet opstaan en als ik dan af moet slaan dan geeft hij een piep en krijg je de aanwijzing in beeld. Bij een crs file moet je veel meer op het scherm kijken en vind ik minder relaxt rijden.
[quote="gaisdergerman"][quote="rene1"]Om teleurstellingen te voorkomen, zoals dvangennip ook al zegt; Het volgen van het lijntje (De course of het crs bestand) lost vrijwel alle problemen en vragen op.
GPX is niet ideaal, afslag voor afslag navigatie is ook niet ideaal met de Edge.
Ja het is raar dat de edge niet net zo snel als een TomTom reageert, maar het is nu eenmaal zo.
En geloof me op deze manier is het nog steeds meer dan de moeite waard.
@Joepie; de meesten gebruiken er geen google maps voor maar gpsies en zo zijn er nog wel meer online progs.
[/quote]
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb zowel met gpx als crs gereden en vind het rijden met een gpx file velen malen prettiger.
Rijden met een garmin kost wel wat gewenning maar daar moet je de tijd voor nemen.
Ik vind het persoonlijk erg fijn dat ik niet heel de tijd op het scherm hoef te turen. Bij een gpx file heb ik regelmatig de kaart niet opstaan en als ik dan af moet slaan dan geeft hij een piep en krijg je de aanwijzing in beeld. Bij een crs file moet je veel meer op het scherm kijken en vind ik minder relaxt rijden. [/quote]
Ik ben het ook niet met bovenstaande eens; sterker nog ik zie geen enkel voordeel aan het rijden van een crs tov een gpx.
GPX is niet ideaal, afslag voor afslag navigatie is ook niet ideaal met de Edge.
Ja het is raar dat de edge niet net zo snel als een TomTom reageert, maar het is nu eenmaal zo.
En geloof me op deze manier is het nog steeds meer dan de moeite waard.
@Joepie; de meesten gebruiken er geen google maps voor maar gpsies en zo zijn er nog wel meer online progs.
[/quote]
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb zowel met gpx als crs gereden en vind het rijden met een gpx file velen malen prettiger.
Rijden met een garmin kost wel wat gewenning maar daar moet je de tijd voor nemen.
Ik vind het persoonlijk erg fijn dat ik niet heel de tijd op het scherm hoef te turen. Bij een gpx file heb ik regelmatig de kaart niet opstaan en als ik dan af moet slaan dan geeft hij een piep en krijg je de aanwijzing in beeld. Bij een crs file moet je veel meer op het scherm kijken en vind ik minder relaxt rijden. [/quote]
Ik ben het ook niet met bovenstaande eens; sterker nog ik zie geen enkel voordeel aan het rijden van een crs tov een gpx.
[quote="Joepie"]Dank voor de snelle reactie's.
Nog vergeten: kun je ook andere cadanssensoren & borstbanden gebruiken i.c.m. de 705 of moeten het de specifieke Garmin spulletjes zijn? Er staat bij "compatibel"....[/quote]
Zolang het maar "praat" via het ANT+ protocol dan kan het.
Nog vergeten: kun je ook andere cadanssensoren & borstbanden gebruiken i.c.m. de 705 of moeten het de specifieke Garmin spulletjes zijn? Er staat bij "compatibel"....[/quote]
Zolang het maar "praat" via het ANT+ protocol dan kan het.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13738
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Inderdaad off road altijd .crs!
On road ligt het eraan hoe de kaarten zijn getekend. als het goed precies is getekend kan .GPX wel, maar bv van sommige sites zijn deze niet altijd betrouwbaar en niet fijn mee te raden.
Ik neem iig altijd beide formaten mee. werkt de GPX niet goed kan je zou de crs inladen. Ik doe ook wel eens beide, werkt ook prima!
Tekenen via Mapsource werkt goed
On road ligt het eraan hoe de kaarten zijn getekend. als het goed precies is getekend kan .GPX wel, maar bv van sommige sites zijn deze niet altijd betrouwbaar en niet fijn mee te raden.
Ik neem iig altijd beide formaten mee. werkt de GPX niet goed kan je zou de crs inladen. Ik doe ook wel eens beide, werkt ook prima!
Tekenen via Mapsource werkt goed
Naar mijn ervaring heeft .crs (.tcx) meer voordelen dan .gpx.
Bij een .gpx kan het zijn dat je op vaak onzinnige punten een waarschuwing krijgt. Althans mijn .gpx bestanden gemaakt via bikeroutetoaster gaven wel erg veel piepjes. Zelfs wanneer een doorgaande weg van richting veranderde. Dat werd na een tijdje wel erg irritant. Misschien dat dit anders is bij in mapsource gemaakte .gpx bestanden. Daar heb ik geen ervaring mee.
In een .crs (.tcx) kun je zelf waarschuwingen opnemen door course points op belangrijke plaatsen te zetten (ik doe dat ook via bikeroutetoaster). Bij het opnemen van deze punten als waarschuwingen in je bestand krijg je alleen piepjes op de punten die voor jou belangrijk zijn (splitsingen, klimmetjes, geplande stops etc.). Tevens hoef je niet meer en een .gpx voor aanwijzingen en een .crs voor het hoogteprofiel te laden, maar heb je dat alletwee al in één .crs bestand.
Bij een .gpx kan het zijn dat je op vaak onzinnige punten een waarschuwing krijgt. Althans mijn .gpx bestanden gemaakt via bikeroutetoaster gaven wel erg veel piepjes. Zelfs wanneer een doorgaande weg van richting veranderde. Dat werd na een tijdje wel erg irritant. Misschien dat dit anders is bij in mapsource gemaakte .gpx bestanden. Daar heb ik geen ervaring mee.
In een .crs (.tcx) kun je zelf waarschuwingen opnemen door course points op belangrijke plaatsen te zetten (ik doe dat ook via bikeroutetoaster). Bij het opnemen van deze punten als waarschuwingen in je bestand krijg je alleen piepjes op de punten die voor jou belangrijk zijn (splitsingen, klimmetjes, geplande stops etc.). Tevens hoef je niet meer en een .gpx voor aanwijzingen en een .crs voor het hoogteprofiel te laden, maar heb je dat alletwee al in één .crs bestand.
[quote="newD"] Althans mijn .gpx bestanden gemaakt via bikeroutetoaster gaven wel erg veel piepjes. Zelfs wanneer een doorgaande weg van richting veranderde. Dat werd na een tijdje wel erg irritant. Misschien dat dit anders is voor in mapsource gemaakte .gpx bestanden. Daar heb ik geen ervaring mee. [/quote]
In bikeroutetoaster de optie Add course points at junctions uitvinken wanneer je een route maakt en de piepjes zijn weg.
In bikeroutetoaster de optie Add course points at junctions uitvinken wanneer je een route maakt en de piepjes zijn weg.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.
@Peterj, bij het maken van een .gpx had ik deze optie idd altijd standaard uitgevinkt. Maar zelfs dan blijft het .gpx bestand op slingerende wegen vaak irritante en onnodige piepjes geven.
In een .crs zijn deze coursepoints juist de piepjes die je wil hebben, dus dan is het handig om deze functie wel aan te vinken. Of je moet ze handmatig toevoegen samen met andere interessante punten.
In een .crs zijn deze coursepoints juist de piepjes die je wil hebben, dus dan is het handig om deze functie wel aan te vinken. Of je moet ze handmatig toevoegen samen met andere interessante punten.