Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

arzeg0
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 19 aug 2007 19:17
Locatie: Loenen

arzeg0 02 jun 2010 22:26

@vossie

Om je vermogen te kunnen weergeven heb je iets van een powertap of SRM nodig deze apparaten registreren het wattage wat je weg trapt.
Dit zit niet bij de bundel.

Groeten,
Arjan
FM098 van Dengfu
FM056A van Dengfu MTB
Pinarello Dogma 65.1 Think2 DA DI2

bartjebart
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jan 2009 12:23

bartjebart 04 jun 2010 00:40

Ik ook sinds woensdag een edge 705, leuke puzzel!

2 vraagjes:

1) Als ik de eerste kaart die ik via mapsource heb op mijn SD heb gezet hernoem en hem ook 8 karakters geeft dan zie ik hem niet meer op mijn Edge, wat doe ik fout?

2) Kan ik een route intekenen op bijv. openfietsmap (in mapsourse) en hem dan volgen op TopoBeNeLux op mijn Edge?

gr Bart
Bart

tinuz0
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 jan 2008 13:33
Locatie: Groningen

tinuz0 04 jun 2010 11:46

[quote="Bartjebart"]Ik ook sinds woensdag een edge 705, leuke puzzel!

2 vraagjes:

1) Als ik de eerste kaart die ik via mapsource heb op mijn SD heb gezet hernoem en hem ook 8 karakters geeft dan zie ik hem niet meer op mijn Edge, wat doe ik fout?

2) Kan ik een route intekenen op bijv. openfietsmap (in mapsourse) en hem dan volgen op TopoBeNeLux op mijn Edge?

gr Bart[/quote]

1) Het bestand wat je Edge qua kaarten gebruikt moet gmapsupp.img heette. Je kan ook met behulp van Mapsource meerdere kaarten selecteren en vervolgens om laten zetten naar een gmapsupp.img bestand ten behoeve van je Edge...

2) Ja... Ik weet het bijna zeker van wel. Anders even testen... ;) (rondje om de kerk / huis / dorp / ... )
..::Tinuz::.. a.k.a MdeB | Stevens SLC team: 6,45 kg

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13451
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 04 jun 2010 12:59

vraag 1.
Op je garmin zie je niet de door jouw aangemaakte kaartnaam. in "instellinngen" "kaarten" onderop kan je een vinkje zetten bij de kaart die je wilt gebruiken. In je windows map staat het bovengenoemde bestand.

vraag 2 kan.
je maakt puur voor de gamin (tenzij je de auto route functie gebruikt) een blanco route. jij selecteert de kaart en feitelijk zet de gamin jouw tekening daar gewoon overheen.


bartjebart
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jan 2009 12:23

bartjebart 04 jun 2010 16:08

[quote="wasbeer2006"]vraag 1.
Op je garmin zie je niet de door jouw aangemaakte kaartnaam. in "instellinngen" "kaarten" onderop kan je een vinkje zetten bij de kaart die je wilt gebruiken. In je windows map staat het bovengenoemde bestand.

vraag 2 kan.
je maakt puur voor de gamin (tenzij je de auto route functie gebruikt) een blanco route. jij selecteert de kaart en feitelijk zet de gamin jouw tekening daar gewoon overheen.

1) Als ik de naam heb veranderd zie ik de kaart helemaal niet meer op mijn Garmin. Bij instellingen - Kaart, is het vak waar de kaarten staan leeg. Ik heb de kaart op mijn pc hernoemd naar topobnlu.img
Bart

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 04 jun 2010 16:19

[quote="Bartjebart"]
1) Als ik de naam heb veranderd zie ik de kaart helemaal niet meer op mijn Garmin. Bij instellingen - Kaart, is het vak waar de kaarten staan leeg. Ik heb de kaart op mijn pc hernoemd naar topobnlu.img

[/quote]

Hoi,

Nee dat werkt idd niet. Het bestand moet gmapsupp.IMG heten. Vandaar dat je maar 1 kaart intern en 1 op de SD kaart kunt draaien (dus twee in totaal).

Lees dat uitstekende document van Moustache eens!

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13451
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 04 jun 2010 17:20

Wat ik doe:

Ik selecteer de kaarten die ik wil momenteel
-Topo benelux
-Fietskaart NL
-City nav 2011 (deel ervan)
-Topo duitsland (deel ervan)

Van deze kaarten klik ik de delen aan die ik in mijn garmin wil hebben. Deze worden dan door mapsource op de garmin geplaats.

bij instellingen kaart zie ik dan vervolgens de bovenstaande vier kaarten en kan ik dmv de joystick kiezen welke ik aanzet.

(wellicht bedoel je iets anders en begrijp ik je vraag niet goed)

bartjebart
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jan 2009 12:23

bartjebart 04 jun 2010 23:53

Ok, ik begrijp het. Had ergens gelezen dat je kon hernoemen maar dat werkt dus niet.

Een gedeelte van 1 kaart gebruiken is idd handiger. Anders duurt het uploaden zo lang.

Heb nu Topo BeNeLux er op staan. Morgen mijn eerste rit maken. Ga van Den Haag naar Stavenisse en terug. Wordt ook nog eens mijn langste rit ooit tot nu toe. Heb er wel zin in. Nog niet de snelheid en cadans meter gemonteerd. Eerst eens kijken hoe nauwkeurig hij is zonder.

Bedankt voor de info zover, gaan vast nog meer vragen komen.

Bart

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 05 jun 2010 00:12

@ Bartjebart (off-topic): Ga je met de Spartaan?

lowermate
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 jun 2006 17:54

lowermate 05 jun 2010 00:20

Ik heb de laatste tijd steeds dat als ik met gpsies.com een gpx track converteer naar een crs bestand en dit crs bestand dan in de course folder plak ik de route wel via de garmin kan selecteren en hij haalt het crs bestand ook op maar verder lijkt het of de garmin er niks mee doet. Ik zie daarna bv. ook geen . stop koers.
Ik kan de route ook niet via de optie kaart tevoorschijn halen.

Ik had de crs route parijs-roubaix a. zondag willen gebruiken , maar nu ik deze route even wilde testen , lukt het dus niet.

Iemand enig idee hoe dit kan ?
Cannondale Synapse Ultegra

madhill
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 23 mar 2006 19:55

madhill 05 jun 2010 13:24

Vraagje:

Een tijdje terug heb ik een route gereden die ik had ingeladen. Hier kreeg ik piepjes en pijlen als aanwijzing hoe ik moest rijden. Nu heb ik laatst weer een route gedownload en gereden maar nu kreeg ik alleen de paarse lijn zonder de pijlen en piepjes. Hoe krijg ik die pijlen en piepjes nu terug?
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

spiritwetteren
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 28 dec 2008 20:56

spiritwetteren 05 jun 2010 14:11

[quote="Madhill"]Vraagje:

Een tijdje terug heb ik een route gereden die ik had ingeladen. Hier kreeg ik piepjes en pijlen als aanwijzing hoe ik moest rijden. Nu heb ik laatst weer een route gedownload en gereden maar nu kreeg ik alleen de paarse lijn zonder de pijlen en piepjes. Hoe krijg ik die pijlen en piepjes nu terug?[/quote]

Waarschijnlijk geen gpx file.
Indien dat zo is, omzetten naar gpx met bv. GPSies.com.
Mocht het toch een gpx zijn, toch eens converteren met GPSies.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

Plaats reactie