Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

madhill
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 23 mar 2006 19:55

madhill 05 jun 2010 14:15

De route zonder aanwijzingen kwam van routeyou af. Dat was wel een gpx file
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

bartjebart
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jan 2009 12:23

bartjebart 05 jun 2010 22:49

[quote="Stephan68"]@ Bartjebart (off-topic): Ga je met de Spartaan? [/quote]

Ja idd. Rijd jij daar ook?
Bart

robiris
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 20 jan 2008 17:08

robiris 06 jun 2010 10:16

Gebruik de Edge nu een paar maanden en ben goed tevreden. Gebruikte hem tot nu toe alleen op m'n racer maar nu wil ik op de mtb en kom toch een minpuntje tegen. Voorheen had ik een Edge 305 en daar kon ik makkelijk van fietsprofiel wisselen, is dit bij de 705 niet mogelijk? Ik wisselde op m'n 305 van profiel en had dan tevens een andere schermindeling (heb bijv. geen cadans op mtb). Is dit bij 705 niet mogelijk? Of moet ik op scherm1 een indeling maken en op scherm2 een ander en dan via "profiel & zones" omschakelen naar een andere fiets?
Als wielrennen makkelijk was, zou het wel voetbal heten

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 06 jun 2010 11:21

Je kan van fiets profiel wisselen door de mode knop 2 seconden ingedrukt te houden.

bartjebart
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jan 2009 12:23

bartjebart 06 jun 2010 14:15

Gister de eerste rit met mijn Garmin gemaakt. Nu is het alleen zo dat naar mijn idee het aantal verbruikte Kcal veel te snel oploopt. Ik heb 208 Km gefietst en 8859 Kcal verbruikt. Bij een gemiddelde hartslag van 128 lijkt me dat echt te veel. In het gebruikersprofiel staan al mijn gegevens goed ingevuld. Leeftijd:30, Gewicht:78 Kg

Iemand dezelfde ervaring?
Bart

madhill
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 23 mar 2006 19:55

madhill 06 jun 2010 14:18

Ja heb hetzelfde met de caloriën maar weet niet waar het aan ligt. Rond de 2000 Kcal voor een rondje van 55km lijkt mij ook teveel.
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

eelcoz

eelcoz 06 jun 2010 21:16

Ik gebruik nu een aantal maanden de Edge, maar het gaat nog steeds niet echt lekker wat de GPS-functie betreft. Iedere keer als ik op onbekend terrein kom, heb ik ruzie met dat ding, rij ik verkeerd, en sta ik nog geregeld te kijken waar ik nu eigenlijk heen moet. Volgende week ga ik naar Italie en daar wil ik m'n Edge toch graag gebruiken. Ben nu routes aan het maken. Echter, ik zie door de bomen het bos allang niet meer. Daarom een paar korte vragen, ik hoop dat iemand (die wel om kan gaan met de Edge) me kan helpen:

1. In welk bestandsformaat kan ik m'n gemaakte route (op gpsies.com) nu het beste opslaan?
2. Wat is het nut van een waypoint boven een trackpoint? Ik heb nu een route gemaakt, bestaande uit een stuk of 10 trackpoints. Gaat dat werken in de praktijk? Ik wil graag dat hij aanwijzingen gaat geven bij kruispunten etc., dus niet gewoon lijntje volgen.
3. Maakt het uit of ik de gemaakte route direct met gpsies.com exporteer naar m'n Edge, of dat ik hem opsla op m'n harde schijf en dan op de Edge zet?

Misschien belangrijk, gebruik alleen CN 2010 en heb een racefiets (dus geen off-road routes).

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1122
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 06 jun 2010 21:24

Als ik een uitgestippelde/gedownloade route wil rijden gebruik ik de topo kaarten. Dan heb je niet iedere keer gezeur als hij de weg niet kent.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 jun 2010 21:30

@Eelcoz, waarom gebruik je dan niet gewoon Mapsource? Dan geeft hij netjes aanwijzingen en wordt echt fout rijden een behoorlijke prestatie.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

eelcoz

eelcoz 06 jun 2010 21:35

[quote="Amclassic-fan"]@Eelcoz, waarom gebruik je dan niet gewoon Mapsource? Dan geeft hij netjes aanwijzingen en wordt echt fout rijden een behoorlijke prestatie. [/quote]

Maar waarom maakt het uit waar je je routes in tekent? Ik gebruikte eerst Mapsource, maar zelfs dan ging het soms mis.

Vorige week een route rond Groesbeek gedownload van gpsies.com, en vervolgens tijdens het fietsen meer met de Edge bezig geweest dan met fietsen. Komt dat misschien doordat de route op een andere kaart is ingetekend dan ik in m'n Edge heb?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 jun 2010 21:56

Als er verschil tussen de kaarten zit dan kan het wel eens vaker gebeuren dat de Garmin je met een aanwijzing de verkeerde kant op stuurt. Zo heel nu en dan doet de Garmin 't ook als je gewoon de route in mapsource gemaakt hebt, maar dat hoort echt niet iedere rit meerdere keren te gebeuren.

Waar ga je heen in Italië? Als je in de bergen bent moet 't sowieso wel goed komen met 't volgen van de route.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

eelcoz

eelcoz 06 jun 2010 22:10

Toscane (net ten oosten van Lucca) en Lazio (zo'n 30 km vanaf Rome). Ik ben nu routes aan t maken voor Toscane, en inderdaad, de routes waar bergen (of noem je toppen van 1000m heuvels?;D) in zitten, daar lijkt weinig mis te kunnen gaan.

Misschien toch handig om voor NL straks een topo kaart er bij te kopen.

Plaats reactie