Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

stillekracht
Forum-lid

stillekracht 06 aug 2010 08:16

@Arjan,

Je meldt 15 problemen op 182 ritten. Klinkt als bijna in 10% van de ritten een probleem. Ik wordt daar niet vrolijk van.

hm2694
Forum-lid

hm2694 06 aug 2010 09:23

Baart idd zorgen denk ik. ik heb sinds ik een nieuwe in januari heb gehad geen problemen. Het app wordt gemiddeld 4 x per week gebruikt, voor zowel fietsen als hardlopen.

Ik vermoed dat er meer aan de hand is bij @arzeg0

succes met vinden van de oplossingen.

Zou effe belen met Garmin.
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

rvane
Forum-lid

rvane 06 aug 2010 09:44

@HM2694: Je gebruikt de 705 ook met hardlopen zeg je. Ik wil dit ook gaan doen, maar ik vraag me nog even af waar ik het apparaat zal laten tijdens het lopen. Hoe los jij dit op? Heb al zitten denken aan een armband voor mp3 speler ofzo. Iemand ideeën / ervaring?
Bianchi 1885, Centaur compact, Campagnolo Scirocco

hm2694
Forum-lid

hm2694 06 aug 2010 10:48

[quote="RvanE"]@HM2694: Je gebruikt de 705 ook met hardlopen zeg je. Ik wil dit ook gaan doen, maar ik vraag me nog even af waar ik het apparaat zal laten tijdens het lopen. Hoe los jij dit op? Heb al zitten denken aan een armband voor mp3 speler ofzo. Iemand ideeën / ervaring?[/quote]

@RvanE ik heb bij de media markt een belkin armband gekocht. Past goed, de Edge is alleen wat dikker. Vervolgens om je arm. Het werkt prima.

Anders kan je het niet meenemen. In de winter heb ik een jack waar een zakje op zit ter hoogte van het hart daar past hij dan goed in maar deze periode heb ik geen hardloopkleren met veel zakken.
Sport Armband Plus with FastFit
http://www.belkin.com/iwcatproductpage. ... _id=456406

Succes.
Ik fiets dus ik besta!

rvane
Forum-lid

rvane 06 aug 2010 10:53

dank voor de info
Bianchi 1885, Centaur compact, Campagnolo Scirocco

equipe-b
Forum-lid

equipe-b 06 aug 2010 12:50

[quote="HM2694"][quote="RvanE"]@HM2694: Je gebruikt de 705 ook met hardlopen zeg je. Ik wil dit ook gaan doen, maar ik vraag me nog even af waar ik het apparaat zal laten tijdens het lopen. Hoe los jij dit op? Heb al zitten denken aan een armband voor mp3 speler ofzo. Iemand ideeën / ervaring?[/quote]

@RvanE ik heb bij de media markt een belkin armband gekocht. Past goed, de Edge is alleen wat dikker. Vervolgens om je arm. Het werkt prima.

Anders kan je het niet meenemen. In de winter heb ik een jack waar een zakje op zit ter hoogte van het hart daar past hij dan goed in maar deze periode heb ik geen hardloopkleren met veel zakken.
Sport Armband Plus with FastFit
http://www.belkin.com/iwcatproductpage. ... _id=456406

Succes. [/quote] Eigenlijk nog nooit over nagedacht om de Edge aan een armband te monteren. Ik vind het een erg handig idee, aangezien ik in het buitenland nog wel eens op huurfietsen rijd. Heb dan de Edge wel bij mij, maar niet bevestigd op mijn stuur.

Het apparaat steeds uit je achterzak halen werkt niet echt, dit vind ik een zeer interessante oplossing.

eelcoz

eelcoz 06 aug 2010 20:17

Ik had net al een mail van Futurumshop dat ze mijn Edge gefixt hebben en alweer teruggestuurd. Kan het sneller? Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Wat een service! Ik rekende al op minstens 4 weken zonder.

arzeg0
Forum-lid

arzeg0 06 aug 2010 23:11

Het zijn dan misschien wel 15 problemen, maar de meeste waren niet tijdens een rit. Dat de sensor niet werkt heeft niets met edge zelf te maken en het afbreken van de stuurunit valt daar ook buiten. Het vast lopen van het berekenen van de route was voornamelijk voor lange ritten en vaak lukte het een tweede keer wel.
Waar het me eigenlijk om te doen is dat je alleen maar hele negatieve dingen hoort over nieuwe releases. Terwijl bi iedere release de edge volgens mij alleen beter gaat werken. Ik heb in al die jaren nog nooit een harde of zachte reset hoeven geven.
Ik maak me echt geen zorgen over mijn edge en hoef garmin niet te bellen zolang die functioneert zoals die nu doet.

Groeten,
Arjan
FM098 van Dengfu
FM056A van Dengfu MTB
Pinarello Dogma 65.1 Think2 DA DI2

hm2694
Forum-lid

hm2694 07 aug 2010 00:15

[quote="arzeg0"]Het zijn dan misschien wel 15 problemen, maar de meeste waren niet tijdens een rit. Dat de sensor niet werkt heeft niets met edge zelf te maken en het afbreken van de stuurunit valt daar ook buiten. Het vast lopen van het berekenen van de route was voornamelijk voor lange ritten en vaak lukte het een tweede keer wel.
Waar het me eigenlijk om te doen is dat je alleen maar hele negatieve dingen hoort over nieuwe releases. Terwijl bi iedere release de edge volgens mij alleen beter gaat werken. Ik heb in al die jaren nog nooit een harde of zachte reset hoeven geven.
Ik maak me echt geen zorgen over mijn edge en hoef garmin niet te bellen zolang die functioneert zoals die nu doet.

Groeten,
Arjan[/quote]

Lees even je eigen post over je problemen door wat je opsomt qua proberen tijdens het rijden met je Edge. Dan komt deze post wat tegenstrijdig over.
Ik fiets dus ik besta!

richards
Forum-lid

richards 07 aug 2010 16:28

Ik heb er de laatste tijd last van dat die een rit niet goed afsluit.
Na stoppen registratie ga ik de volgende dag weer fietsen, is die gewoon nog verder gegaan met de vorige rit te registreren. Kan dat dan alleen beeindigen met lap 3 seconden ingedrukt te houden.

Doe ik iets fout of wat is dit?

eelcoz

eelcoz 07 aug 2010 18:37

Haha, zonet de Edge alweer teruggekregen van TNT. Donderdagochtend naar het postkantoor gebracht en nu alweer terug. Werkelijk amazing.

peterj
Forum-lid

Gebruikersavatar peterj 07 aug 2010 18:39

[quote="gnauw"]Ik heb er de laatste tijd last van dat die een rit niet goed afsluit.
Na stoppen registratie ga ik de volgende dag weer fietsen, is die gewoon nog verder gegaan met de vorige rit te registreren. Kan dat dan alleen beeindigen met lap 3 seconden ingedrukt te houden.

Doe ik iets fout of wat is dit?[/quote]

Of de historie wissen op de Edge of de vorige rit verzenden naar TC op je pc dan begint de volgende rit weer op 0.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

Plaats reactie