WK Wielrennen studenten, Nijmegen
In Nijmegen wordt van 19 tot 26 mei het WK wielrennen en mountainbiken voor studenten gehouden. Strakke organisatie en veel jong talent. Uit maar liefst 28 landen komen deelnemers. Leuk om te gaan kijken denk ik. Hier in de regio de laatste tijd regelmatig in het nieuws geweest. www.wucc2008.com. Leuk!
Ik was afgelopen jaar 3e op het NSK tijdrijden. De eerste 2 zijn dit jaar allebei geen student meer, benieuwd of ik nu kans maak om daar te starten.
Ben er bang voor.....
Ben er bang voor.....
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Volgens mij zijn er andere studenten die dat toch beter afgaat. Dat NSK tijdrijden was toch in Groningen op een vrijdagmiddag ofzo? Je moet wel een echte student zijn om helemaal naar Groningen te gaan voor een tijdritje ;)
Oh ja en op die WK's mogen ook nog MBO'ers starten, dus zo'n beetje iedere Belofte zal wel startgerechtigd zijn. Ben wel benieuwd wie die selectie mag maken.
Oh ja en op die WK's mogen ook nog MBO'ers starten, dus zo'n beetje iedere Belofte zal wel startgerechtigd zijn. Ben wel benieuwd wie die selectie mag maken.
Een vriend van me gaat deelnemen aan de MTB Marathon. Hij zou wel eens een van de kanshebbers voor de overwinning kunnen zijn.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Tja, maar de meeste die in een ploeg rijden hebben 't al wel druk genoeg. Bij ons is er volgens mij maar 1 iemand die werkt en de rest zit op school. Dus dan is er niemand meer over om voor de ploeg te rijden . Voor tijdrijden kan een selectiewedstrijd nog, maar voor de wegwedstrijd krijg je hetzelfde geklooi als met ieder NSK, 2x zoveel inschrijvingen als dat er in 't peleton mogen rijden. Hoeveel startplaatsen hebben we eigenlijk? Maar jij weet ook wel dat er een heleboel namen zijn die voor jouw komen. Sander Oostlander studeert bijv WB in Delft en die rijdt toch ff wat harder in een tijdrit.
Idd. je kan weleens waar harder rijden, maar als je niet op de daarvoor bestemde "selectie" dagen aanwezig bent...............
Je rijd ook geen NK tijdrijden, als je geen DK rijd, tenzij je continentaal of hoger bent, maar dan heb je prof status. Het is de vraag of je daarmee ook mag starten op het WK?
Mijn inziens is het NSK tijdrijden een soort van selectie wedstrijd.
Maar goed ik merk al dat mijn tijdrijderscapaciteiten niet afdoende worden gevonden dat ik, een clubrenner, dus mag deelnemen aan een WK. Kan ik me best voorstellen.
In dat geval is er maar 1 manier, spreken met de benen.
Ik houdt nu dus mijn mond wel............
Je rijd ook geen NK tijdrijden, als je geen DK rijd, tenzij je continentaal of hoger bent, maar dan heb je prof status. Het is de vraag of je daarmee ook mag starten op het WK?
Mijn inziens is het NSK tijdrijden een soort van selectie wedstrijd.
Maar goed ik merk al dat mijn tijdrijderscapaciteiten niet afdoende worden gevonden dat ik, een clubrenner, dus mag deelnemen aan een WK. Kan ik me best voorstellen.
In dat geval is er maar 1 manier, spreken met de benen.
Ik houdt nu dus mijn mond wel............
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Gaat dus moeilijk worden voor Coulthard als hij nog wil proberen daar te rijden, want als clubrenner kan hij niet of nauwlijks 1.2 en 2.2 koersen rijden (1.1 en 2.1 mag hij niet eens starten, maar ik bijv ook niet, want dan moet je min bij een CT-ploeg rijden). Dus dan blijft er alleen over om met een lange solo een klassieker te winnen in Nederland, want dat kan wel doorgaan voor een bijzondere prestatie. :D