Hallo,
Mijn mtb is afgemonteerd met sram 7.0. Eigenlijk alle tandwielen en ketting moet vervangen worden. Ik ben niet echt handig maar wil alle onderdelen zelf proberen te vervangen. Er is zijn niet al te veel km's gemaakt met de fiets maar alle onderdelen zijn al zo'n 8 jaar oud en zijn nog nooit vervangen.
Ik vroeg me af welke onderdelen ik moet vervangen? En is het slim of evt wat op te waarderen (prijstechnisch moet het verschil niet al te groot zijn). Graag advies!
onderdelen vervangen?
-
- Forum-lid
Misschien een idee om iets meer details te geven? De cassette en de ketting vervangen kan geen kwaad lijkt me. Als je er niet zo veel mee hebt gefietst lijkt het me onwaarschijnlijk dat je kettingbladen voor versleten zijn.
Of je op wilt waarderen is natuurlijk heel erg afhankelijk van je eisenpakket: De 7.0 is volgens mij een goede groep (vergelijkbaar met LX), dus als alles nog netjes werkt zou ik het persoonlijk laten zitten.
Ketting en cassette vervangen is eenvoudig zelf te doen: De cassette is een kwestie van 1 lockring er af draaien, de ketting is ook eenvoudig te vervangen.
Don't fix it unless it's broken zou ik zeggen
Of je op wilt waarderen is natuurlijk heel erg afhankelijk van je eisenpakket: De 7.0 is volgens mij een goede groep (vergelijkbaar met LX), dus als alles nog netjes werkt zou ik het persoonlijk laten zitten.
Ketting en cassette vervangen is eenvoudig zelf te doen: De cassette is een kwestie van 1 lockring er af draaien, de ketting is ook eenvoudig te vervangen.
Don't fix it unless it's broken zou ik zeggen
Ik weet het zeker denk ik